Aeroflot
צילום: בלומברג

מטוס של אירופלוט התרסק ברוסיה, 41 אנשים נהרגו

בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות. ארופלוט פירסמה רשימה של 33 ניצולים
Bloomberg |

מטוס של חברת התעופה הרוסית אירופלוט ביצע אתמול (א') נחיתת חירום בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה, ועלה בלהבות. 41 אנשים נהרגו כתוצאה מהאסון.

על פי הדיווח, בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות, דבר שהכריח את צוות הטיסה להסתובב חזרה למוסקבה אמר הבוקר באירופלוט בהצהרתם. המטוס, ו-73 הנוסעים וחמשת אנשי צוות שעליו, ביצע נחיתה קשה שלאחריה פרצה שריפה, נמסר משדה התעופה באתר האינטרנט שלו.

ארופלוט פירסמה באתר האינטרנט שלה רשימה של 33 ניצולים, ביניהם חמישה שאושפזו. הרשימה לא הושלמה ותעודכן ככל שיצטבר מידע חדש, כך נמסר בהודעת החברה שפורסמה הבוקר. ועדת החקירה של המדינה אישרה את מספר ההרוגים בהצהרה באתר האינטרנט שלה.

על רקע האירוע, מניית אירופלוט ירדה עד 4.1% בתחילת המסחר במוסקבה הבוקר, הירידה החדה ביותר במניה מזה חמישה חודשים.

על פי הנתונים, המטוס טס בפעם הראשונה בחודש יוני 2017, ונמסר לחברת התעופה שלושה חודשים לאחר מכן. יצרנית המטוס, סוחוי סופרג'ט, מתחרה למעשה ביצרנים זרים כגון בומברדיאר הקנדית ואמברייאר הברזיליאית, אך המטוס האזרחי הרוסי סופג דרך קבע ביקורות נוקבות על חוסר מהימנות מצד חברות תעופה מסחריות מ"אינטג'ט" המקסיקנית ועד ל"יאקוטיה" של רוסיה, וזאת בעקבות תקלות טכניות ובעיות תחזוקה חוזרות ונשנות.

חברת אירופלוט סבלה מ-12 אירועי בטיחות לפחות ב-27 השנים האחרונות לפני האסון האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BMW
צילום: בלומברג

לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
Bloomberg |
מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח. ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו. "אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים". החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני. ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות. בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג. קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.