Aeroflot
צילום: בלומברג

מטוס של אירופלוט התרסק ברוסיה, 41 אנשים נהרגו

בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות. ארופלוט פירסמה רשימה של 33 ניצולים
Bloomberg |

מטוס של חברת התעופה הרוסית אירופלוט ביצע אתמול (א') נחיתת חירום בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה, ועלה בלהבות. 41 אנשים נהרגו כתוצאה מהאסון.

על פי הדיווח, בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות, דבר שהכריח את צוות הטיסה להסתובב חזרה למוסקבה אמר הבוקר באירופלוט בהצהרתם. המטוס, ו-73 הנוסעים וחמשת אנשי צוות שעליו, ביצע נחיתה קשה שלאחריה פרצה שריפה, נמסר משדה התעופה באתר האינטרנט שלו.

ארופלוט פירסמה באתר האינטרנט שלה רשימה של 33 ניצולים, ביניהם חמישה שאושפזו. הרשימה לא הושלמה ותעודכן ככל שיצטבר מידע חדש, כך נמסר בהודעת החברה שפורסמה הבוקר. ועדת החקירה של המדינה אישרה את מספר ההרוגים בהצהרה באתר האינטרנט שלה.

על רקע האירוע, מניית אירופלוט ירדה עד 4.1% בתחילת המסחר במוסקבה הבוקר, הירידה החדה ביותר במניה מזה חמישה חודשים.

על פי הנתונים, המטוס טס בפעם הראשונה בחודש יוני 2017, ונמסר לחברת התעופה שלושה חודשים לאחר מכן. יצרנית המטוס, סוחוי סופרג'ט, מתחרה למעשה ביצרנים זרים כגון בומברדיאר הקנדית ואמברייאר הברזיליאית, אך המטוס האזרחי הרוסי סופג דרך קבע ביקורות נוקבות על חוסר מהימנות מצד חברות תעופה מסחריות מ"אינטג'ט" המקסיקנית ועד ל"יאקוטיה" של רוסיה, וזאת בעקבות תקלות טכניות ובעיות תחזוקה חוזרות ונשנות.

חברת אירופלוט סבלה מ-12 אירועי בטיחות לפחות ב-27 השנים האחרונות לפני האסון האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סין אסיה
צילום: Getty images Israel

הצמיחה בסין בשפל שלא נראה מאז 1992

התוצר המקומי הגולמי עלה ב-6.2% בחודשים אפריל-יוני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הנתון הנמוך ב-27 השנים האחרונות
Bloomberg |
נושאים בכתבה כלכלה סין תמ"ג

מלחמת הסחר מול ארה"ב נותנת את אותותיה על כלכלת סין, כאשר הנתונים המגיעים היום מצביעים על כך שהכלכלה השניה בגודלה בעולם הואטה לקצב החלש ביותר מאז 1992. התוצר המקומי הגולמי עלה ב-6.2% בחודשים אפריל-יוני לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נמוך מנתון הצמיחה שעמד על כ-6.4% ברבעון הראשון. ההאטה מדגישה את הלחץ בפניו עומדים קובעי המדיניות הסינים כשהם מנסים לנהל משא ומתן על עסקת סחר עם ארה"ב, בעוד שהכלכלה המקומית צועדת צעד נוסף בהאטה ארוכת הטווח מההתרחבות של אמצע שנות ה-2000. אף כי המשא ומתן נמשך, אין כל ודאות כי העסקה תושג בזמן ותמנע נזק כלכלי נוסף. "אנחנו ממשיכים לראות את האטה בצמיחה ברבעון השני, אבל אני חושב שאנחנו רואים את הייצוב", אמר וואנג טאו, הכלכלן הראשי לענייני סין ב-UBS הונג קונג, בראיון לבלומברג. "הבנק המרכזי צריך להיות קצת יותר פרואקטיבי", סיכם. "החששות מפני האטה בצמיחה העולמית והתפתחות מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין ימשיכו להכביד על התחזית הכלכלית. בשוק המקומי, ההתאוששות בצמיחת המכירות הקמעונאיות הוא עדיין סימן שאלה גדול", אמרו דוד קו וריאן וואן, כלכלני בלומברג. הצמיחה בנכסים הקבועים עלתה במחצית הראשונה בגזרת החברות הפרטיות, בעוד שהחברות הממשלתיות רשמו ירידות - סימן נוסף לכך שמאמצי הממשלה להפנות כספים למגזר הפרטי עשויים לשאת פרי. עם זאת, יש לציין כי בסקטור היצרני נרשמה עלייה של 3% במחצית הראשונה של השנה, בעוד שההשקעות בתשתיות עלו גם הן ל-4.1%. עד כה, הנהגתה של סין סובלת את המשך ההאטה במשק, בעוד ששיעור האבטלה נותר נמוך, והמדיניות המוניטרית נותרה תומכת ללא הצפת המערכת הפיננסית במזומן. "כלכלת סין ברבעון השלישי עלולה לעמוד בפני לחץ גדול יותר", אמר לארי הו, ראש תחום כלכלת סין במקוויר השקעות בהונג קונג. "קרוב לוודאי שלא תהיה התאמת מדיניות ברורה בחודש יולי, אבל קיימת אפשרויות לשינוי ברבעון הרביעי".