Aeroflot
צילום: בלומברג

מטוס של אירופלוט התרסק ברוסיה, 41 אנשים נהרגו

בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות. ארופלוט פירסמה רשימה של 33 ניצולים
Bloomberg |

מטוס של חברת התעופה הרוסית אירופלוט ביצע אתמול (א') נחיתת חירום בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה, ועלה בלהבות. 41 אנשים נהרגו כתוצאה מהאסון.

על פי הדיווח, בטיסה SU1492 למורמנסק התפתחה שריפה במנוע לאחר מספר בעיות טכניות, דבר שהכריח את צוות הטיסה להסתובב חזרה למוסקבה אמר הבוקר באירופלוט בהצהרתם. המטוס, ו-73 הנוסעים וחמשת אנשי צוות שעליו, ביצע נחיתה קשה שלאחריה פרצה שריפה, נמסר משדה התעופה באתר האינטרנט שלו.

ארופלוט פירסמה באתר האינטרנט שלה רשימה של 33 ניצולים, ביניהם חמישה שאושפזו. הרשימה לא הושלמה ותעודכן ככל שיצטבר מידע חדש, כך נמסר בהודעת החברה שפורסמה הבוקר. ועדת החקירה של המדינה אישרה את מספר ההרוגים בהצהרה באתר האינטרנט שלה.

על רקע האירוע, מניית אירופלוט ירדה עד 4.1% בתחילת המסחר במוסקבה הבוקר, הירידה החדה ביותר במניה מזה חמישה חודשים.

על פי הנתונים, המטוס טס בפעם הראשונה בחודש יוני 2017, ונמסר לחברת התעופה שלושה חודשים לאחר מכן. יצרנית המטוס, סוחוי סופרג'ט, מתחרה למעשה ביצרנים זרים כגון בומברדיאר הקנדית ואמברייאר הברזיליאית, אך המטוס האזרחי הרוסי סופג דרך קבע ביקורות נוקבות על חוסר מהימנות מצד חברות תעופה מסחריות מ"אינטג'ט" המקסיקנית ועד ל"יאקוטיה" של רוסיה, וזאת בעקבות תקלות טכניות ובעיות תחזוקה חוזרות ונשנות.

חברת אירופלוט סבלה מ-12 אירועי בטיחות לפחות ב-27 השנים האחרונות לפני האסון האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |

טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות. המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם. אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה. "המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים". הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו". בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות. "מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי." מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%. במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה. כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל  רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".