בניין
צילום: pixabay

דנה תדמור מנסה להסביר מה עומד מאחורי המעבר של משקיעי נדל"ן לענף הדיור

לאחר המשבר הגדול של 2008, צללו מחירי הדיור אל רמות שפל נמוכות מאוד, מהן הם הצליחו לעלות ואף עברו את רמות המחירים טרום המשבר
תוכן בחסות |

אחד העקרונות המנחים את השקעותיו של המשקיע האגדי וורן באפט, על פי עדותו, הוא העיקרון של בחירת חברות המייצרות מוצרים שתמיד יהיה בהם שימוש, לא משנה אם יש מיתון ולא משנה אם העולם במשבר פיננסי. זאת הסיבה, שאת ההשקעות הגדולות שלו מפנה באפט לחברות כמו קוקה קולה וג'ילט. המקבילה בעולם הנדל"ן הוא נדל"ן למגורים שהרי כולם תמיד צריכים מקום לגור בו, כפי שמסבירה מומחית הנדל"ן דנה תדמור, משהו שגורם למשקיעי הנדל"ן להפנות את כספם פחות לנדל"ן המסחרי ויותר לענף הדיור.

דנה תדמור: ״ישנה דעיכה באטרקטיביות של הנדל"ן המסחרי״

לומר שהנדל"ן המסחרי הולך ודועך זה מוגזם ופשוט לא נכון, כפי שמסבירה דנה תדמור, אבל מידת האטרקטיביות של ענף נדל"ן זה כערוץ השקעה, זה כבר עניין אחר, ובהיבט הזה בהחלט אפשר לזהות פגיעה בענף במהלך העשור האחרון. אחד הגורמים המרכזיים הוא עליית היקפי המסחר האלקטרוני כתחליף לחנות הפיזית. במהלך העשור האחרון, נסגרו בצפון אמריקה כ-12,000 חנויות פיזית לאור עליית המסחר האלקטרוני שמהווה כיום מעל 11% מסך המסחר הקמעונאי בצפון אמריקה.

המשמעות היא שבמהלך העשור האחרון, התפנו 12,000 חללים פיזיים שאף אחד אינו רוצה לאכלס אותם, או לפחות לא באותה מידה של התלהבות. אז לומר שאותם חללים נותרו ריקים והפכו לסלאמס זה לא נכון, אבל בעלי אותם נכסים היו צריכים להפחית באופן משמעותי את דמי השכירות שלהם על מנת שמישהו יהיה מוכן לקחת את הסיכון שבהקמת חנות פיזית בעידן האונליין.

לצד ירידת התשואה אותה חווים אותם בעלי נכסי נדל"ן מסחרי, קל להבין מדוע מעדיפים משקיעי נדל"ן להדיר רגליהם מתחום זה, ולהפנות את כספם לענפים צומחים בענף הנדל"ן. לדברי דנה תדמור, הרי שסוד כוחו של הנדל"ן המסחרי הוא בשיקום חוויית הקניה הקמעונאית בחנות הפיזית ובמתחמי מסחר ובילוי חדישים, יצירת חווייה מבודלת מחוויית מסחר בלבד המתאפשרת אונליין, והחזרתה לראש סדר העדיפויות של הצרכן הטיפוסי ביחס לאתרי קניות האונליין.

נדל"ן מסחרי זה לא רק חנויות וקניונים

אחרי שאמרנו את זה, אפשר בהחלט לטעון שנדל"ן מסחרי זה לא רק חנויות וקניונים, ודווקא אחד המודלים השכיחים יותר של נדל"ן מסחרי הוא המודל המשרדי. אלא שגם בתחום המשרדים, אפשר לזהות מעבר של בתי עסק קטנים ונותני שירותים למודל האונליין. בעלי מקצוע שבעבר נדרשו להקים משרד באזור הפעילות שלהם, יכולים כיום לנהל את כל פעילותם מביתם בזכות קישוריות מלאה ממנה הם נהנים בזכות האינטרנט. חברות גדולות עובדות יותר עם פרילנסרים, ומאפשרות ליותר ויותר עובדים לעבוד מהבית. ההשלכה העקיפה היא ירידה מסויימת בצורך במרחבים פיזיים בבנייני משרדים ובירידת הביקוש למשרדים, בעקבות פריחת האינטרנט. יחד עם זאת, עקומת הנדל"ן למשרדים הוא יחסית עיקבי לאורך השנים, ללא ירידות או צניחות דרמטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב פלאג-אין מומלץ. צילום:  Jaecooרכב פלאג-אין מומלץ. צילום: Jaecoo

רכב פלאג-אין מומלץ – למה זה העתיד של התחבורה

 רכב פלאג-אין חוסך בדלק, ידידותי לסביבה, מעניק חוויית נהיגה נעימה ושקטה, ומספק גמישות מלאה. כך תבחרו את הרכב שהכי יתאים לכם 

נושאים בכתבה רכב פלאג אין

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בתחום הרכב. מעבר הדרגתי ממנועי בעירה פנימית קלאסיים לעבר טכנולוגיות חשמליות מתקדמות הפך לנושא מרכזי בעולם התחבורה. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר כיום היא רכב Plug-in Hybrid (פלאג-אין), המשלב בין מנוע בעירה למנוע חשמלי נטען. שילוב זה מאפשר לנהגים ליהנות גם מיתרונות חיסכון באנרגיה וגם מגמישות נסיעה.

במאמר זה נבחן מהו רכב פלאג-אין, מהם היתרונות שלו, באילו מקרים הוא מתאים במיוחד, אילו מותגים מובילים את התחום, וגם נזכיר כיצד מותג כמו ג'אקו משלב גישה פרקטית ואחראית בבחירות התחבורה, ומהו רכב פלאג-אין המומלץ בישראל?

מה זה רכב פלאג-אין?

רכב פלאג-אין הוא רכב היברידי נטען. כלומר, יש בו מנוע חשמלי ומנוע בנזין (או דיזל), אך בניגוד להיברידי רגיל, הסוללה שלו ניתנת לטעינה ישירות משקע חיצוני. המשמעות היא שהנהג יכול לנסוע מרחק של עשרות קילומטרים (בין 40 ל-80 ק"מ בדרך כלל) על חשמל בלבד, ורק כאשר הסוללה מתרוקנת נכנס לפעולה מנוע הבנזין.

כך מתקבל פתרון אידיאלי למי שנוסע בעיקר בעיר – ניתן לנסוע יומיומית על חשמל, ובמקרה של נסיעות ארוכות אין חשש להיתקע כי יש גיבוי של מנוע קלאסי.

יתרונות מרכזיים של רכבי פלאג-אין

רכב פלאג-אין מומלץ. צילום:  Jaecooרכב פלאג-אין מומלץ. צילום: Jaecoo

רכב פלאג-אין מומלץ – למה זה העתיד של התחבורה

 רכב פלאג-אין חוסך בדלק, ידידותי לסביבה, מעניק חוויית נהיגה נעימה ושקטה, ומספק גמישות מלאה. כך תבחרו את הרכב שהכי יתאים לכם 

נושאים בכתבה רכב פלאג אין

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בתחום הרכב. מעבר הדרגתי ממנועי בעירה פנימית קלאסיים לעבר טכנולוגיות חשמליות מתקדמות הפך לנושא מרכזי בעולם התחבורה. אחת הגרסאות הפופולריות ביותר כיום היא רכב Plug-in Hybrid (פלאג-אין), המשלב בין מנוע בעירה למנוע חשמלי נטען. שילוב זה מאפשר לנהגים ליהנות גם מיתרונות חיסכון באנרגיה וגם מגמישות נסיעה.

במאמר זה נבחן מהו רכב פלאג-אין, מהם היתרונות שלו, באילו מקרים הוא מתאים במיוחד, אילו מותגים מובילים את התחום, וגם נזכיר כיצד מותג כמו ג'אקו משלב גישה פרקטית ואחראית בבחירות התחבורה, ומהו רכב פלאג-אין המומלץ בישראל?

מה זה רכב פלאג-אין?

רכב פלאג-אין הוא רכב היברידי נטען. כלומר, יש בו מנוע חשמלי ומנוע בנזין (או דיזל), אך בניגוד להיברידי רגיל, הסוללה שלו ניתנת לטעינה ישירות משקע חיצוני. המשמעות היא שהנהג יכול לנסוע מרחק של עשרות קילומטרים (בין 40 ל-80 ק"מ בדרך כלל) על חשמל בלבד, ורק כאשר הסוללה מתרוקנת נכנס לפעולה מנוע הבנזין.

כך מתקבל פתרון אידיאלי למי שנוסע בעיקר בעיר – ניתן לנסוע יומיומית על חשמל, ובמקרה של נסיעות ארוכות אין חשש להיתקע כי יש גיבוי של מנוע קלאסי.

יתרונות מרכזיים של רכבי פלאג-אין