yes
צילום: באדיבות החברה

החל מ-40 שקל בחודש: FREE TV עולה לאוויר, מה היא מציעה לעומת המתחרות?

למרות העתירה של הוט לבג"צ, שירות הטלביזיה החדש השיק קמפיין והמשמעות שלו היא ברורה: לנגוס בכרישים של עולם הטלביזיה. מה מציעה החברה, כמה עולה מנוי בסיסי והאם הישראלים הולכים לוותר על מה שהם מכירים לטובת מיזם חדש?
איציק יצחקי | (2)

שירות הטלוויזיה החדש, FreeTV, יוצא לדרך. אתמול עלתה השירות של החברות RGE (מפעילה בין היתר את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים ולוגי וגם את ערוץ הכנסת) וקשת עם קמפיין. המטרה של השירות החדש הוא להתחרות בכרישים של עולם הטלביזיה הרב ערוצית: yes, הוט, פרטנר וסלקום. העליה של הקמפיין החדש מגיעה למרות העתירה של הוט לבג"צ, כי יש לפסול אותו. היא טענה טענות רבות נגד הרשות השניה, אך FreeTV לא חיכתה (מה גם שהוט לא הגישה צו מניעה) והעלתה את הקמפיין לאוויר.

בשירות החדש, כך על פי החברה, יש 51 ערוצים. יש שם ערוצים הישראלים המובילים (11,12,13,14), 11 ערוצי סדרות וסרטים, 10 ערוצי ספורט (ללא ערוצי ספורט 1), ערוצי ילדים וספריית VOD.

האטרקטיביות של מעבר לחבילה החדשה ברור: הם משיקים את השירות עם 25% הנחה למצטרפים חדשים. חבילה בסיסית של צפייה בשני מסכים במקביל תעלה 30 שקל בחודש, במקום 40. מסלול יקר יותר, לעד חמישה מסכים, יעלה 40 שקל (במקום 55). חשוב לציין - מכייון שמדובר בשירות הבסיסי, גם שאר המתחרות מעניקות מחירים נמוכים. הם אמנם גבוהים יותר ממחיר ההצטרפות, אבל קרובים מאוד למחיר שבתום ההטבה.

המתחרות ממש לא חוששות. הן טוענות כי החבילה של FreeTV נחשבת לדלה לעומת שלהן. היום מאפשרת חברת יס, למשל, לקבל מנוי רזה (STINGTV) של 40 ערוצים ותכני VOD במחיר מופחת של 79 שקל ויש מאות אלפי לקוחות שמסתפקות במנוי כזה. הוט קוראת למותג שלה NEXT והוא עולה 59 שקל (אפשר להגיע גם ביס למחיר הזה, תלוי בגודל החבילה). מחיר חבילת הבסיס שלה עולה 149 שקל, עם מעל 200 ערוצים לעומת 14 בחבילה הרזה.

freeTV רוצה להביא לכאן בשורה חדשה. בפרסומת, היא מציעה להיפטר מהממיר של פעם ולחסוך עד 2,000 שקל בשנה. נשאלת השאלה - אם מנוי רחב ממוצע בחברת YES עולה 200-250 שקל (מנוי הבסיס עולה 159 שקל), האם היא מציעה מנוי במחיר כל כך אטרקטיבי? בהוט לא עברו לסדר היום. לאחרונה הם פנו לרשות השניה והתלוננו כי מדובר בפרסום שקרי. לטענתה, המנוי החליפי שלה נמוך יותר.

בפרטנר המצב לא שונה בהרבה. המחירים של החבילות הרזות נעים בין 69-99 שקל. ברף הגבוה, תקבלו גם נטפליקס. כמובן, גם אצלה יש אפשרות לחבילה גדולה יותר. בסלקום אין חבילה רזה. 69 ש"ח אתה משלם עבור החבילה הרגילה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנוי 06/06/2023 10:21
    הגב לתגובה זו
    בחבילה של free TV הם נותנים גם את ערוצי הפרימיום של ספורט 5. בכל החברות האחרות מקבלים במחיר הבסיסי את 5 ו5 פלוס ועל שאר הערוצים כולל ערוץ 4K יש תשלום נוסף מעבר למחיר חבילת הבסיס
  • 1.
    גגג 06/06/2023 09:42
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם ערוצי חדשות מארהב CNN CNBC FOX
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.