ארבעה פרסומאים בוחרים את הפרסומות הטובות של השנה
רגע לפני סיום השנה, פנינו לארבעה פרסומאים מוכרים וביקשנו מהם לבחור את שתי הפרסומות הטובות לדעתם שהיו השנה. המגבלה: לא, אתם לא יכולים לבחור פרסומות שאתם או המשרד שלכם עשה, וכן - רצוי שהן תהיינה ישראליות. אז אחד המשתתפים ביקש לשלב גם אחת מחו"ל (ודירקטוריון המדור דן בנושא ואישר אותו בוועדת חריגים...), שניים בחרו את אותה פרסומת - ובצדק. והנה מה שהם חושבים על הפרסומות של השנה האחרונה.
שירי הייסר, משנה למנכ"ל משרד הפרסום ראובני פרידן
"הקשיבי בקולי" | משרד הפרסום דיבור
הקמפיין הראשון שאני בוחרת הוא קמפיין "בעלי רצח אותי" של משרד הפרסום "דיבור". קודם כל בגלל המסר החשוב שהוא נושא. לצערנו, כל השנתיים האחרונות בהן אנו חיים עם הקורונה, הפכו חלק מהבתים בישראל לסיר לחץ ונושא האלימות במשפחה אינו דועך, אלא רק מתגבר.
סביב הנושא יש הרבה בושה והכחשה, ונשים שחוות אלימות במשפחה לא מוצאות כוח לקום ולעשות מעשה. כאשר את מסתכלת בעיניים על מישהי שעברה את זה, היא מחזקת אותך ומעודדת אותך לפעולה. זה חזק ולא ניתן להתעלם מזה.
הקמפיין בולט, חזק, גורם למחשבה ולא ניתן להתעלם ממנו, ואני חושבת שזה התפקיד של פרסום טוב. מימד נוסף וחדשני שאני אוהבת הוא חיבור לטכנולוגיה חדשנית ושימוש כל כך אינטליגנטי ויוצא דופן בה.
- BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"תתעוררו על הפנסיה שלכם" | משרד הפרסום LEAD
הקמפיין השני הוא 'תתעוררו על הפנסיה שלכם' של חברת אלטשולר שחם עם משרד הפרסום LEAD. אין דבר שאני אוהבת יותר בפרסום מפרסום שמבוסס על תובנות צרכניות מדויקות. מציג אבסור=93 אמיתי מהחיים.
הקמפיין מציג אותנו, הישראלים, אנחנו מבינים בהכל, מתעמקים בהכל, לומדים על הכל ואין לנו מושג איפה הפנסיה שלנו.מסר רלוונטי, חכם, עשוי בצורה אסתטית, קלילה, משעשעת ועדכנית שלוכדת את תשומת הלב של הצרכן. גם דבר המפרסם מנוסח מצוין.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
נירה שניידרמן, פרסומאית, בעלת משרד הפרסום שנידרמן-צופן, ומגישת תוכנית יומית בערוץ 14
מזרחי טפחות - מישהו שומע אותי? | משרד הפרסום ראובני פרידן
אם צריך לסכם את השנה הפרסומית שלנו במילה אחת היא בטח תהיה שיר. טרנד הפרסומת המזמרת עדיין כאן, ולעיתים ברייק הפרסומות מרגיש לנו כמו רצועה בגלגלצ - שיר אחרי שיר. התחושה היא שכולם עושים את זה - אולי משום שזה פשוט קיצור דרך נוח לפתרון קריאטיבי חכם יותר, או אולי חושב יותר, אבל יש כאלה שעושים את זה מצוין ומשאירים אותנו גם עם תובנה אמיתית, ולא רק עם הזמזום של השיר באמבטיה.
מזרחי טפחות היא דוגמה מצוינת לאיך עושים זאת נכון. הפרסומת המזמרת של "מישהו שומע אותי?" יושבת על תובנה אמיתית, שלא להגיד כאב אמיתי, ומחזקת את המסר המוביל של הבנק: היחס האנושי בעידן הדיגיטלי שבו כולם מדברים למכשירים והקלטות קוליות.
אז נכון, העולם מתקדם לאונליין, אבל במזרחי טפחות מזכירים לנו שבסופו של יום, גם כשמדובר בבנקאות - ואולי ב ע י ק ר כשמדובר בבנקאות - אנחנו רוצים בן אדם אמיתי שיקשיב לנו, וכן - גם יענה לנו.
"ליברה היא חברת הביטוח שהכי הרבה ישראלים הצטרפו אליה השנה" | מאקו ורועי כפרי
ליברה הצליחה לעשות בעולם הביטוח מה שהרבה שניסו לפניה לא הצליחו. מאז שהוקמה ב-2017, ליברה שינתה את השיח. "ביטוח לא נסעת-לא שילמת", "ביטוח במחיר הכי טוב שלנו", "ביטוח עם שלושה חודשים מתנה"... מצלצל לכם מוכר? זה הרבה בזכות ליברה.
מתחילת הדרך הקריאייטיב היה שונה, חריג בנוף, מבדל מאד. ומאז שהחלו לשתף פעולה עם רועי כפרי המוכשר, גם הקריאייטיב עשה עוד קפיצת מדרגה, שלא לדבר על בחירת פרזנטור כה מדויקת - תומר קפון.
הפרסומת של "הכי הרבה ישראלים הצטרפו לליברה" היא דוגמה אחת מיני רבות. רוצים להעביר את המסר שלכם בהומור? ככה עושים זאת נכון
בן סבר, מנכ"ל משותף, מנהל קריאייטיב ראשי ושותף במשרד הפרסום ענבר מרחב G
"ליברה היא חברת הביטוח שהכי הרבה ישראלים הצטרפו אליה השנה" | מאקו ורועי כפרי
גם בן סבר אהב את העבודה הקריאטיבית שעושה חברת הביטוח ליברה. שפה קונסיסטנטית שעדיין מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש. סרטונים מוקפדים ומושקעים של כפרי שלמרות שכל הסממנים חוזרים על עצמם, הסרטים עדיין מייצרים בולטות ועניין. יותר מזה, המותג בא לידי ביטוי עם הרבה נוכחות מבלי להתבייש, והסרטים מצליחים להיצבע בצהוב (צבע המותג לצערי, כאוהד הפועל) מבלי שזה יהיה מתאמץ.
סדרת פרסומות בחו"ל למותג היינקן (בכל תקופת הקורונה)
בלי לעשות יותר מדי רעש, בנונשאלנט אופייני, היינקן מסתמנת בתור אחד המותגים היותר יצירתיים ואמיצים בשנים האחרונות בכל הנוגע לווידאו בדיגיטל. השנה הם התעלו על עצמם עם מספר סרטונים שמסתכלים לקורונה בלבן של העיניים. מדברים על תובנות צרכניות אמיתיות מבלי לפחד בענף שהרגיש את הקורונה כמו מגף על הצוואר.
בסרט אחד זה מועדון לילה רק שבמקום מבלים צעירים כולם מבוגרים (מאוד) – הלילה שייך למחוסנים (זו הייתה השורה).
בסרטון אחר אלה כל השכנים שדופקים הופעה (תרתי משמע) כשהם יורדים להוריד את הזבל או הולכים לקניות בסופר כי לברים כבר קשה יותר להגיע.
יש סיפור אהבה בזמן הסגר ועוד אינספור סרטונים עם התייחסות ישירה לקורונה עם שלל תובנות חדות וכל הכיף הזה ארוז בהפקות מוקפדות נוטפות סטייל הסטרי.
תחפשו ביוטיוב. כדאי לכם.
והנה עוד שתי פרסומות של היינקן עם מגבלת גיל. לפרסומת הראשונה לחצו כאן, ולשנייה - כאן.
דנה קול, בעלים של משרד הפרסום דיבור
איילת זורר סדרה 3 ל-BMW | משרד הפרסום BBR Saatchi & Saatchi
הבחירה האמיצה ויוצאת הדופן באיילת זורר - אשה, כפרזנטורית למותג רכב ועוד איזה רכב. BMW. פאר היצירה.
הקמפיין של באומן עבור דלק מוטורס הוא מהלך חזק ולא מתנצל, שהתחיל ב-2020 אמנם, אבל המשיך השנה עם סרטון השקה לסדרה 3 היפיפייה. הפקה מושקעת מאד, הכל מבוצע ברמה יוצאת דופן, עד לשיר מקורי שהלחינו לסרט.
הכחול המטאלי הזה, וואו, בולט, זכיר ובעיקר משווה למותג איכות בנינוח חו"ל. זהו סרט פריוויו לסרט ג'ימס בונד הבא והפעם בתפקיד הסוכן - סוכנת.
בזמן שיבואנים אחרים מייבאים סרטים של היצרן, כאן עשו בחירה חכמה ואמיצה והלכו איתה עד הסוף. היבואן השקיע בפרזנוטרית ובהפקה יוצאת דופן. דאםם – בא לי את הרכב הזה!
חיש גד - "אתה מאמין באהבה?" | עידו קציר וגיתם BBDO
עידו קציר, עם מספר סרטונים במהלך אמיץ ויוצא דופן שהתחיל בשנה שעברה ואיזה כיף שהמשיך השנה. זה הכל, רק לא סרט פרסומת קלאסית וזה היופי בהפקה היפיפיה הזו. זה תוכן שבא לך לראות עד הסוף, "הרגע הזה שאתה מהופנט 4 דקות לפרסומת", אומרת אחת התגובות, כן זה תוכן של ארבע דקות, מתי ראיתם מותג ישראלי שעושה דבר כזה?
כל הסרטונים משולבים כמיטב המסורת של עידו קציר, בהמון הומור ובעיקר הומור עצמי על הסיטואציה, ציניות וסוראליזם. בפרסומת אחרת אומר קציר: "עקרונות זה שטויות, אני עושה עוד פרסומת לחישגד, מותר לי לרצות רכוש, מותר לי לעשות פרסומת".
תפסנו אותו שניה לפני הביקורת, לא, הוא לא מסחר את עצמו, "זה אני עם עוד קצת כסף". מהלך אמיץ של משרד הפרסום ושל מנהל השיווק שאישר קמפיין כזה לא שגרתי למותג שמנסה לשנות תדמית ובמקרה הזה זה עובד לו. רק עוד קצת אומץ ותעלו אותו כבר לטלוויזיה.
- 4.אפי 27/12/2021 23:59הגב לתגובה זובא לי להקיא.די,כמה אפשר?הוא כבר יותר מעצבן ממיכאלשווילי שצועק נורא בכל פרסומת.
- 3.אפי 27/12/2021 23:56הגב לתגובה זולא שמעו על איילת זורר.
- 2.חישגד של עידו קל (ל"ת)קל 27/12/2021 17:11הגב לתגובה זו
- 1.הפרסומת על הנשים שנרצחו - נותנת בעיטה בבטן (ל"ת)אייל 27/12/2021 17:09הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
