לאחר 6 שנים במכתש: הדר גור אריה פורשת מניהול מקאן ואלי
לאחר 6 שנים בהן ניהלה במשותף עם מיכל רומי את מקאן ואלי, השלוחה הדרומית של קבוצת מקאן במצפה רמון, הדר גור אריה פורשת מתפקידה. רומי, ילידת המקום, ששבה למצפה לאחר שנים במרכז הארץ, תישאר בתפקידה ותמשיך לנהל את משרד הפרסום באופן עצמאי.
גור אריה נכנסה לתפקידה במאי 2013 לאחר 3 שנים שבהן שימשה כמנכ"ל משרד הפרסום רגב קוויצקי (לשעבר). עם כניסתה לתפקיד מנכ"לית משותפת בואלי, גור אריה שבה למעשה לקבוצת מקאן בה החלה את דרכה כשעבדה למשך 8 שנים במשרד הפרסום מקאן תל אביב (אריקסון בזמנו) ובתפקידה האחרון בו שימש סמנכ"ל במקאן דיגיטל.
על בסיס עברה בתחום הדיגיטל ולאחר שיחות עם חנה רדו שיחד עם אילן שילוח, הייתה הרוח החיה מאחורי הקמת היוזמה החברתית-עסקית בדרום, גור אריה השתכנעה והעתיקה את כל חייה עם משפחתה, בן זוגה וילדיה למצפה רמון. נכון לעכשיו נראה שלמרות חזרתה למרכז הארץ היא אינה צפויה לשוב למקאן תל אביב.
ברבות השנים, לאחר שהחל כניסיון שגם בכירי מקאן לא יידעו מה יעלה בגורלו, המשרד הצליח לעמוד על רגליו, הרבה בזכות תקציבי דיגיטל שהופנו אליו מבסיס האם בתל אביב לצד זכיות במכרזים וגיוס ניו ביזנס מצד לקוחות שאינם קשורים לקבוצה. כיום מועסקים בו 40 עובדים בתחומי הפרסום הקריאייטיב והמדיה הדיגיטלית ועל פי נתוני המשרד, המחזור השנת שלו עומד על כ-60 מיליון שקלים.
בנוסף המשרד מעורב ופעיל במסגרת הקהילה במצפה רמון בפרויקטים שונים ביניהם עבודה מול עסקים מקומיים בשירותי מיתוג והקמת פלטפורמות דיגיטליות פרובונו עבורם, ובמסגרת מערכת החינוך בלימודי פרסום ושיווק לתלמידי התיכון ובית הספר היסודי המקומיים.
"הייתה לי הזדמנות נדירה לשלב את אהבתי הרבה לפרסום ולדיגיטל עם היכולת לשלב עשייה משמעותית בקרב קהילת מצפה רמון. מה שנראה לפני 6 שנים כחלום בלתי אפשרי נבנה לכדי משרד פרסום מצטיין בתחומו עם הישגים בלתי מבוטלים שאני גאה להיות ממקימיו. כל זה התאפשר אך ורק בזכות הפלטפורמה שמקאן סיפקה ואפשרה" כך אומרת גור אריה.
עוד היא מוסיפה, כי "מקאן היה לי בית ומשפחה במשך שנים וזו זכות נדירה להיות חלק מפרויקט כזה ועל כך אני מבקשת להודות לאילן שילוח וחנה רדו שחלמו ואפשרו, לעמית משיח, אמיר וייס ודן אלעזרי על הדחיפה האדירה והשותפות כל הדרך וכמובן לכל עובדי מקאן ואלי ולשותפתי מיכל רומי שתמשיך לקחת את העסק קדימה לעבר הצלחות רבות ונוספות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
"בשנים האחרונות נחשפתי לכוחו האדיר של השוק הפרטי להוות זרז ומוביל למען החברה בישראל. הצטרפתי לתכנית בת השנה של ארגון "מעוז" למנהיגים מחוללי שינוי, ואני מרגישה בשלה כעת לקחת את העשייה הזו לשלב הבא ולהיות שופר ולקחת חלק בקידום העשייה של המגזר העסקי למען אתגריה האדירים של מדינת ישראל בעתיד".
- 3.אני 07/10/2019 16:24הגב לתגובה זויהירה משו. לא נורא. כל אחד ויומו
- 2.ברוך שפטרנו (ל"ת)שיר 29/05/2019 20:57הגב לתגובה זו
- 1.בובית 29/05/2019 17:39הגב לתגובה זולאחר היחס הפנומנלי לרוב העובדים שלה IT IS 2 LATE ולא נכביר במילים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
