למרות החשאיות: אייס עם חלק מנתוני הצפייה של i24NEWS
i24NEWS, ערוץ חדשות בינ"ל המשודר מנמל יפו הוא פרויקט תקשורתי שאפתני: מדובר בערוץ חדשות בינ"ל שמשדר ב-3 שפות, מפעיל אתר אינטרנט עשיר ומעסיק מאות עובדים במשרדים ואולפנים בישראל, פריז, ניו יורק, וושינגטון וכעת גם לוס אנג'לס. מצד שני, לעיתים "נחשד" כגורם תעמולתי ועד כה לא היה ידוע כלל מה היא החשיפה שלו בפועל בעולם.
ערוץ i24NEWS נמנע מלחשוף תקשורתית את נתוני הצפייה שלו ברחבי העולם ובישראל, הן משום שהן לא תמיד זמינים, והן בשל הסכמים עם פלטפורמות השידור עמם יש לו הסכמים, שמונעים פרסום מידע כזה. אולם מנתונים שהציג הערוץ במצגת לגורמים כאלה ואחרים והגיעו לידי אייס, עולה כי בסיכום 2018 ערוץ i24NEWS הניב עלייה משמעותית ב-reach (חשיפה) של הערוץ האמריקאי, אותו השיק בפברואר 2017, עם פתיחת האולפנים במנהטן.
הערוץ הושק ב-2013 על ידי המיליארדר פטריק דרהי ופרנק מלול, המשמש כמנכ"ל הערוץ. הערוץ משדר באנגלית, ערבית וצרפתית, ולפני מספר חודשים אישרו כי ישנה תכנית להקמת ערוץ בעברית, דבר המצריך עוד אישורי חקיקה ורגולציה. הערוץ ממומן מפרסומות, הסכמים מסחריים עם פלטפורמות שידור וגם מתמיכה של דרהי.
ממידע שהגיע לאייס, עולה כי בהתבסס על נתונים של ספקית אופטימום הפועלת במדינות ניו יורק, ניו ג'רסי וקונטיקט, והוצגה באותה מצגת, הערוץ סיכם את שנת הפעילות הראשונה באמריקה עם ממוצע של 300 אלף בתי אב בחודש במהלך 2017 ועלה לממוצע של 418 אלף ב-2018. מנתונים ראשוניים של הרבעון הראשון של 2019, הערוץ הציג נתונים שהאמירו לממוצע של 908 אלף בתי אב בחודש.
בפילוח הקהלים (market share) ניתן לראות כי באותה ספקית 'אופטימום', הקהלים המובילים של הערוץ הם יהודים, מוסלמים ואוונגליסטים. נתונים מפתיעים לא פחות עולים מבחינת ספקית אחרת, SUDDENLINK הפועלת בטקסס, שם הסדר הוא מעט שונה והמוסלמים מהווים נתח שוק גדול מהיהודים והאוונגליסטים. נתון מעניין נוסף הוא בבחינת העמדות הפוליטיות של הקהל האמריקאי הצופה בערוץ, שם ישנו כמעט שיוון בין הצופים הדמוקרטים לצופים הרפובליקנים, דבר המלמד על כך שהצופים האמריקאים תופסים את הערוץ כמאוזן יחסית ולא מזוהה עם אחת המפלגות, בניגוד למשל מ-CNN הנתמכת על ידי הדמוקרטית, ו-FOX הנתמכת על ידי הרפובליקאים.
האירועים האקטואליים במזרח התיכון השפיעו משמעותית על ה"פיקים" של הערוץ, וכך ניתן לראות עליות משמעותיות ברייטינג הן סביב העברת השגירות האמריקאית לירושלים ובעקבותיה הסלמה בעזה וכן סבב נוסף בעזה בחודש נובמבר 2018. בסוף אותה שנה עקף i24NEWS ב-REACH (חשיפה) 2 ערוצים בינ"ל משמעותיים בארה"ב - BBC WORLD ו-EURONEWS: נתח השוק שלBBC WORLD בדצמבר 2018 עמד על 0.06%, EURONEWS על 0.05% ואילו i24NEWS על 0.11%, פי שניים.
הגידול של i24NEWS בארה"ב בתוך כשנתיים נחשב למהיר ביותר. כיום, באמצעות 5 ספקיות כבלים, זמין i24NEWS בכל כמעט בכל המדינות בארה"ב, למעט אלסקה. עליהם יש להוסיף כי הוא זמינות גם בפלטפורמות ה-OTT גוגל, אמזון, רוקו ואפל TV), בהן מנויים כ-40 מיליון בתי אב.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ב- i24NEWS לא הגיבו.
- 1.ערוץ אנטי ישראלי, ומוסלמים רבים אוהבים אותו. לסגור!! (ל"ת)דרהי מממן את האויבים 14/05/2019 14:36הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
