פרסום ראשון

KFC חוזרת: אברהם, ליאו, WE ו-LEAD במכרז על תקציב הפרסום

ההשקה מחדש של הרשת בישראל נתונה תחת ידיה של רשת KFC ברוסיה שתהיה אחראית על אזור ישראל. לפני כשבועיים הציגו המשרדים מצגת לפי בריף שהועבר אליהם 
משה בנימין | (8)

7 שנים לאחר שחיסלה את עסקיה בישראל, רשת העופות המטוגנים המצליחה בכל רחבי העולם KFC מתכננת חזרה לשוק הישראלי. בשנת 2017 כבר גיששה הרשת העולמית לקראת חזרה אפשרית לישראל אך לאחרונה העבירה את התכניות לשלב המעשי עם גיוס כח אדם ומכרז על תקציב הפרסום של הרשת.  

לאייס נודע כי לפחות 4 משרדי פרסום מתמודדים במכרז על תקציב הפרסום של רשת המזון המהיר: ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס, אברהם, LEAD ו-WE, לשעבר BB&A שהתמזג עם סולומון מדיה של ענת סולומון ושינה את שמו בעקבות זאת. 

החזרה של הרשת לישראל תיעשה באמצעות החברה העולמית ולא באמצעות זיכיון לחברה מקומית. בהתאם, הפנייה למשרדים נעשתה על ידי נציג שמונה לכך על ידי הרשת העולמית. לאייס נודע כי ההשקה מחדש של הרשת בישראל נתונה תחת ידיה של רשת KFC ברוסיה שתהיה אחראית על אזור ישראל.

המשרדים המתמודדים על התקציב קיבלו פנייה מטעם KFC רוסיה לאחר שאותרו בישראל וזומנו להתמודד במכרז. לפני כשבועיים הציגו המשרדים מצגת לפי בריף שהועבר אליהם מצד החברה ובה הציגו פתרונות אסטרטגיים, מדיה וקריאייטיב. 

איש העסקים אודי שמאי היה האחרון שהחזיק בזכיינות על סניפי KFC בישראל והגיע עמה לפרישה של 8 סניפים בשיאה. הרשת החלה את דרכה ללא כשרות ולדברי שמאי שגשגה עד שהפכה לרשת כשרה, הרשת נתקלה בבעיות, הן מטעמי רכישת עופות כשרים שייקרו את העלויות ובעיקר מהסיבה שהמוצר הסופי השתנה בעקבות הוצאת אבקת החלב מהבלילה שעזרה לציפוי העוטף של העוף לדבוק בו. 

ברשת העולמית ינסו שלא לחזור על טעויות העבר וככל הנראה צפויים להשיק, לפחות בתחילת דרכה (החדשה) בישראל, רשת לא כשרה שתנסה להתמקד בלקוחות המגזר הערבי. בהתאם, החדירה לשוק תיעשה בצעדים זהירים עם פתיחת מספר קטן של סניפים והתרחבות בהתאם לגודל ההצלחה. נכון לעכשיו, טרם ידוע על כמה יעמוד תקציב הפרסום של הרשת לטובת החדרת המותג בחזרה לארץ. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דניאל 16/04/2019 19:38
    הגב לתגובה זו
    והרשת תהייה כשרה, תבדקו את זה...
  • 6.
    כלכלן 16/04/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    שווה לגשת למכרז לקרוע את התחת ואת הכיס על מצגת אסטרטגיה, קריאייטיב ומדיה, להתמודד מול עוד 3 משרדים שמשאירים אותך עם 25% סיכוי לקבל תקציב שכרגע לא ידוע אך נראה שע"פ האסטרטגיה להתמקד כרגע במגזר הערבי ולנוע בצעדים זהירים לא מדובר פה על מיליונים.. שווה?
  • 5.
    התרנגול 16/04/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    הם פשוט הכי לא אמינים שם במשרד, או שאחד מהם מאוד לא אמין.
  • 4.
    תרזה 16/04/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    כל כמה זמן הם מחליפים את השמן שם
  • חחח KFC זה בריאות אקסטרה (ל"ת)
    המצנתר 07/05/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לליאו אין את ברגר קינג? (ל"ת)
    עדי קויצקי 14/04/2019 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני 14/04/2019 17:09
    הגב לתגובה זו
    שמתמודד? מה עמי אלוש מבין בפרסום במשולש?
  • 1.
    קולונל 14/04/2019 17:06
    הגב לתגובה זו
    ללא זכיין ובטח לא כשר. אף מומר בינלאומי לא צריך להיות מסורס ע״י כשרות. בשביל כשרות יש שניצלים וחומוס. בהצלחה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.