KFC
צילום: iStock
פרסום ראשון

KFC חוזרת: אברהם, ליאו, WE ו-LEAD במכרז על תקציב הפרסום

ההשקה מחדש של הרשת בישראל נתונה תחת ידיה של רשת KFC ברוסיה שתהיה אחראית על אזור ישראל. לפני כשבועיים הציגו המשרדים מצגת לפי בריף שהועבר אליהם 
משה בנימין | (8)

7 שנים לאחר שחיסלה את עסקיה בישראל, רשת העופות המטוגנים המצליחה בכל רחבי העולם KFC מתכננת חזרה לשוק הישראלי. בשנת 2017 כבר גיששה הרשת העולמית לקראת חזרה אפשרית לישראל אך לאחרונה העבירה את התכניות לשלב המעשי עם גיוס כח אדם ומכרז על תקציב הפרסום של הרשת.  

לאייס נודע כי לפחות 4 משרדי פרסום מתמודדים במכרז על תקציב הפרסום של רשת המזון המהיר: ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס, אברהם, LEAD ו-WE, לשעבר BB&A שהתמזג עם סולומון מדיה של ענת סולומון ושינה את שמו בעקבות זאת. 

החזרה של הרשת לישראל תיעשה באמצעות החברה העולמית ולא באמצעות זיכיון לחברה מקומית. בהתאם, הפנייה למשרדים נעשתה על ידי נציג שמונה לכך על ידי הרשת העולמית. לאייס נודע כי ההשקה מחדש של הרשת בישראל נתונה תחת ידיה של רשת KFC ברוסיה שתהיה אחראית על אזור ישראל.

המשרדים המתמודדים על התקציב קיבלו פנייה מטעם KFC רוסיה לאחר שאותרו בישראל וזומנו להתמודד במכרז. לפני כשבועיים הציגו המשרדים מצגת לפי בריף שהועבר אליהם מצד החברה ובה הציגו פתרונות אסטרטגיים, מדיה וקריאייטיב. 

איש העסקים אודי שמאי היה האחרון שהחזיק בזכיינות על סניפי KFC בישראל והגיע עמה לפרישה של 8 סניפים בשיאה. הרשת החלה את דרכה ללא כשרות ולדברי שמאי שגשגה עד שהפכה לרשת כשרה, הרשת נתקלה בבעיות, הן מטעמי רכישת עופות כשרים שייקרו את העלויות ובעיקר מהסיבה שהמוצר הסופי השתנה בעקבות הוצאת אבקת החלב מהבלילה שעזרה לציפוי העוטף של העוף לדבוק בו. 

ברשת העולמית ינסו שלא לחזור על טעויות העבר וככל הנראה צפויים להשיק, לפחות בתחילת דרכה (החדשה) בישראל, רשת לא כשרה שתנסה להתמקד בלקוחות המגזר הערבי. בהתאם, החדירה לשוק תיעשה בצעדים זהירים עם פתיחת מספר קטן של סניפים והתרחבות בהתאם לגודל ההצלחה. נכון לעכשיו, טרם ידוע על כמה יעמוד תקציב הפרסום של הרשת לטובת החדרת המותג בחזרה לארץ. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    דניאל 16/04/2019 19:38
    הגב לתגובה זו
    והרשת תהייה כשרה, תבדקו את זה...
  • 6.
    כלכלן 16/04/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    שווה לגשת למכרז לקרוע את התחת ואת הכיס על מצגת אסטרטגיה, קריאייטיב ומדיה, להתמודד מול עוד 3 משרדים שמשאירים אותך עם 25% סיכוי לקבל תקציב שכרגע לא ידוע אך נראה שע"פ האסטרטגיה להתמקד כרגע במגזר הערבי ולנוע בצעדים זהירים לא מדובר פה על מיליונים.. שווה?
  • 5.
    התרנגול 16/04/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    הם פשוט הכי לא אמינים שם במשרד, או שאחד מהם מאוד לא אמין.
  • 4.
    תרזה 16/04/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    כל כמה זמן הם מחליפים את השמן שם
  • חחח KFC זה בריאות אקסטרה (ל"ת)
    המצנתר 07/05/2019 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לליאו אין את ברגר קינג? (ל"ת)
    עדי קויצקי 14/04/2019 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני 14/04/2019 17:09
    הגב לתגובה זו
    שמתמודד? מה עמי אלוש מבין בפרסום במשולש?
  • 1.
    קולונל 14/04/2019 17:06
    הגב לתגובה זו
    ללא זכיין ובטח לא כשר. אף מומר בינלאומי לא צריך להיות מסורס ע״י כשרות. בשביל כשרות יש שניצלים וחומוס. בהצלחה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.