יוניליוור נגד הונאות דיגיטל: תעבוד רק עם "פאבלישרים אמינים"
כשהמפרסמת השנייה בגודלה בעולם מפנה זרקור לכיוון מסוים, עולם הפרסום מביט. זה בדיוק מה שקורה בשנה האחרונה עם יונליוור - תאגיד מוצרי הצריכה הבינלאומי - ששם לו למטרה "לנקות" את הפרסום הדיגיטלי מהונאות כמעט ממוסדות כגון תרמיות קליקים שמאחוריהם עומדים בוטים, משפיענים באינסטגרם שרוב עוקביהם הם פרופילים מזויפים ועוד, או לפחות לעשות כך לביתו.
כעת, התאגיד מציג את מה שמוגדר עבורו כ"שלב הבא בניקיון הפרסום הדיגיטלי" עם יצירת והשקת מערכת "הפאבלישרים האמינים". מערכת שהיא רשת גלובלית, אזורית ומקומית של אתרי אינטרנט ופלטפורמות נבחרות שיעבדו בצמוד עם החברה כדי שזו תוכל ליישם את הדרך בה היא מעוניינת לפרסם בדיגיטל, תחת שקיפות גדולה ככל האפשר של התהליך. בחברה מציינים כי עבודה במתכונת זו "תאפשר לחברה לשלוט יותר במיקומי הפרסומות שלה כדי להבטיח שאלו נצפות על ידי אנשים ולא על ידי בוטים, וכך, בשורה התחתונה, להבטיח חוויה חיובית יותר עבור גולשים וצרכנים באונליין".
רשת הפאבלישרים האמינים תקבע על ידי יוניליוור לפי קריטריונים שיתווספו לאלו שלפיהם היא פועלת ומסננת כיום: Viewability, Verification ו-Value, המוגדרים כ-3Vs: מאומת, נחשף ובעל ערך. הקריטריונים החדשים יבדקו תרמיות פרסום, סביבת פרסום מוגנת ו"נקייה" עבור מותגים, חווית הפרסום עצמה, טראפיק, פורמטים והצלחה בגזרת הדאטה. "בסוף", אומרים ביוניליוור "רוב הפרסום הדיגיטלי של יוניליוור יעבור דרך הפרוטוקול הזה, תוך כדי עבודה צמודה עם סוכנויות המדיה".
על פי נתוני החברה, היקף התרמית בפרסום הדיגיטלי נאמד ברווח של 20 מיליון דולר מדי חודש, גלובלי, למעורבים בכך. ממחקרים מעמיקים יותר עולה כי בוטים עשויים לעמוד מאחורי 90% מהקליקים לקמפיין פרסום אונליין. "החוסר בשקיפות", אומרים בתאגיד הענק, "הוא סוגיה שדורשת התייחסות הן מצד המותגים והן מצד הצרכנים מכיוון שהיא חותרת תחתם ומעוותת את האימפקט של הפעילות. רשת הפאבלישרים האמינים הוקמה כדי לטפל בכך".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קית' וויד, מנהל השיווק הראשי של יוניליוור שעתיד לפרוש מתפקידו לאחר 35 שנה, היה למעשה הראשון שדיבר בפומבי על בעיית האמינות של הפרסום הדיגיטלי והוציא את השד מהבקבוק. לדברי וויד: "עכשיו הוא הזמן המתאים ביותר ליוניליוור לבנות עוד על המאמץ וההתקדמות שהושגה בשנה החולפת בניקיון האקו-סיסטם הדיגיטלי. היינו ברורים במשך שנים לגבי מה שאנחנו רוצים לראות באונליין - אמון גבוה יותר של הצרכנים באמצעות שקיפות גבוהה יותר של הפאבלישרים, שימוש יעיל יותר בזמן וכסף, וחווית גלישה טובה יותר לכולם".
"האמינות של הפרסום בדיגיטל" הוסיף וויד, "היא עודנה בעיה רוחבית בכל התעשייה וכמפרסם השני בגודלו בעולם, מוטלת עלינו האחריות להשתמש בגודלנו והיקף פעילותנו כדי לטפל בסוגיה זו. רשת הפאבלישרים האמינים של יוניליוור תוסיף מימד של הקפדה ונוקשות לדרך שבה יוניליוור מפרסמת בדיגיטל. אנחנו רוצים לדעת שאנשים אמיתיים ולא רובוטים נהנים מהפרסומות שלנו - בוטים לא אוכלים בן אנד ג'ריז. אנחנו נחזק את השחקנים הטובים שעוזרים לנו בכך, בעוד שאנו נעלים את הרעים".
- 2.אנונימי 01/04/2019 21:07הגב לתגובה זוזה לא רק הפאבלישרים..אלה משרדי המדיה שמפברקים דוחות אני רק אמרתי..
- 1.מיכאל 01/04/2019 13:50הגב לתגובה זוביי ביי מאקו ביי ביי טמקא ביי ביי סלונה ביי ביי xnet
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוקשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה
כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים.
כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים.
תכניות אחה"צ
הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים.
לייט נייט
את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.
