יוניליוור נגד הונאות דיגיטל: תעבוד רק עם "פאבלישרים אמינים"
כשהמפרסמת השנייה בגודלה בעולם מפנה זרקור לכיוון מסוים, עולם הפרסום מביט. זה בדיוק מה שקורה בשנה האחרונה עם יונליוור - תאגיד מוצרי הצריכה הבינלאומי - ששם לו למטרה "לנקות" את הפרסום הדיגיטלי מהונאות כמעט ממוסדות כגון תרמיות קליקים שמאחוריהם עומדים בוטים, משפיענים באינסטגרם שרוב עוקביהם הם פרופילים מזויפים ועוד, או לפחות לעשות כך לביתו.
כעת, התאגיד מציג את מה שמוגדר עבורו כ"שלב הבא בניקיון הפרסום הדיגיטלי" עם יצירת והשקת מערכת "הפאבלישרים האמינים". מערכת שהיא רשת גלובלית, אזורית ומקומית של אתרי אינטרנט ופלטפורמות נבחרות שיעבדו בצמוד עם החברה כדי שזו תוכל ליישם את הדרך בה היא מעוניינת לפרסם בדיגיטל, תחת שקיפות גדולה ככל האפשר של התהליך. בחברה מציינים כי עבודה במתכונת זו "תאפשר לחברה לשלוט יותר במיקומי הפרסומות שלה כדי להבטיח שאלו נצפות על ידי אנשים ולא על ידי בוטים, וכך, בשורה התחתונה, להבטיח חוויה חיובית יותר עבור גולשים וצרכנים באונליין".
רשת הפאבלישרים האמינים תקבע על ידי יוניליוור לפי קריטריונים שיתווספו לאלו שלפיהם היא פועלת ומסננת כיום: Viewability, Verification ו-Value, המוגדרים כ-3Vs: מאומת, נחשף ובעל ערך. הקריטריונים החדשים יבדקו תרמיות פרסום, סביבת פרסום מוגנת ו"נקייה" עבור מותגים, חווית הפרסום עצמה, טראפיק, פורמטים והצלחה בגזרת הדאטה. "בסוף", אומרים ביוניליוור "רוב הפרסום הדיגיטלי של יוניליוור יעבור דרך הפרוטוקול הזה, תוך כדי עבודה צמודה עם סוכנויות המדיה".
על פי נתוני החברה, היקף התרמית בפרסום הדיגיטלי נאמד ברווח של 20 מיליון דולר מדי חודש, גלובלי, למעורבים בכך. ממחקרים מעמיקים יותר עולה כי בוטים עשויים לעמוד מאחורי 90% מהקליקים לקמפיין פרסום אונליין. "החוסר בשקיפות", אומרים בתאגיד הענק, "הוא סוגיה שדורשת התייחסות הן מצד המותגים והן מצד הצרכנים מכיוון שהיא חותרת תחתם ומעוותת את האימפקט של הפעילות. רשת הפאבלישרים האמינים הוקמה כדי לטפל בכך".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קית' וויד, מנהל השיווק הראשי של יוניליוור שעתיד לפרוש מתפקידו לאחר 35 שנה, היה למעשה הראשון שדיבר בפומבי על בעיית האמינות של הפרסום הדיגיטלי והוציא את השד מהבקבוק. לדברי וויד: "עכשיו הוא הזמן המתאים ביותר ליוניליוור לבנות עוד על המאמץ וההתקדמות שהושגה בשנה החולפת בניקיון האקו-סיסטם הדיגיטלי. היינו ברורים במשך שנים לגבי מה שאנחנו רוצים לראות באונליין - אמון גבוה יותר של הצרכנים באמצעות שקיפות גבוהה יותר של הפאבלישרים, שימוש יעיל יותר בזמן וכסף, וחווית גלישה טובה יותר לכולם".
"האמינות של הפרסום בדיגיטל" הוסיף וויד, "היא עודנה בעיה רוחבית בכל התעשייה וכמפרסם השני בגודלו בעולם, מוטלת עלינו האחריות להשתמש בגודלנו והיקף פעילותנו כדי לטפל בסוגיה זו. רשת הפאבלישרים האמינים של יוניליוור תוסיף מימד של הקפדה ונוקשות לדרך שבה יוניליוור מפרסמת בדיגיטל. אנחנו רוצים לדעת שאנשים אמיתיים ולא רובוטים נהנים מהפרסומות שלנו - בוטים לא אוכלים בן אנד ג'ריז. אנחנו נחזק את השחקנים הטובים שעוזרים לנו בכך, בעוד שאנו נעלים את הרעים".
- 2.אנונימי 01/04/2019 21:07הגב לתגובה זוזה לא רק הפאבלישרים..אלה משרדי המדיה שמפברקים דוחות אני רק אמרתי..
- 1.מיכאל 01/04/2019 13:50הגב לתגובה זוביי ביי מאקו ביי ביי טמקא ביי ביי סלונה ביי ביי xnet
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
