ביחד ולחוד: איך מתנהלים צוותי הקמפיין של רשימת כחול-לבן

למרות החיבור, הצוותים פותרים בריפים בנפרד ומנהלים רכש המדיה בנפרד. לאחר החשדנות הראשונית, יחסי העבודה מוגדרים כענייניים, רחוקים מאידיליית "משפחה אחת"
משה בנימין | (5)

הריצה המשותפת של חוסן לישראל ויש עתיד לא מצביעה על אווירת "משפחה אחת", בכל אופן בנוגע לצוותי הבחירות והקמפיין של 2 המפלגות. לאחר שבוע ראשון לא פשוט של גישושים, חשדנות הדדית וניסיונות לשמור על הטריטוריה אל מול הלא נודע, הצוותים של בני גנץ וח"כ יאיר לפיד הבינו שאין ברירה והתחילו ליישר קו כדי לעבוד יחד תחת הרשימה המאוחדת 'כחול לבן'. מקורות בסביבת המפלגות אומרים בשיחות עם אייס כי כרגע מדובר בלא יותר מיחסי עבודה תקינים ועניינים בין הצוותים.

 

מבחינת צוותי הפרסום, הנדוניה של גנץ בחתונה זו כוללת את און גולדשטיין ו-TMF, וגם את טל רביב - סמנכ"ל קריאייטיב ושותף בלעומק התודעה, אייל סעדה מחברת התוכן השיווקי Peach ושחר פילר, עד לאחרונה סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום אברהם. מצידו של לפיד מגיעים רמי יהודיחה ומדיה קום בצוות שכולל גם את איש הקריאייטיב יפתח חוצב, שגיא בלומברג שהיה בתפקיד קריאיטייב בכיר בגיתם, יוסי ברקוביץ' שאחראי לעיצוב ומיתוג, והתסריטאי גיא שוהם. יהודיחה הוא גם היועץ האסטרטגי של לפיד ומי שהביא לשולחן המו"מ את שם המפלגה "כחול לבן".

 

כמו בנישואים שניים של בעלי משפחות עם ילדים, החיבור שיצר את רשימת 'כחול לבן' כולל רגישויות רבות שמתחילות מפורום הרביעייה (גנץ, לפיד, משה בוגי יעלון וגבי אשכנזי, מ"ב) ויורד מטה דרך כל החוליות בשרשרת.

 

על פי הסכם הוצאות הבחירות שנחתם בין חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם, שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הורה בשבוע שעבר לפרסם, עולה כי חוסן לישראל תישא ב-45% מכלל ההוצאות של הבחירות יש עתיד ב-43% ותל"ם ב-12%. חלק מהוצאות הבחירות הוא כמובן הוצאות הפרסום של הקמפיין.

 

לצד זאת, נשמרת חלוקה מוקפדת הוא בשליטה על תקציבי הפרסום של כל צד. לאייס נודע כי למרות החיבור בין 2 הצדדים שיכול להיות מתורגם לכוח קנייה משמעותי - רכש המדיה ימשיך להיעשות בנפרד כך שכל צד ירכוש את הפרסום בכל אמצעי המדיה עבור המפלגה שלו באמצעות חברת המדיה שאיתה הוא עובד - מדיה קום או TMF. ייתכן שהחלוקה הזו, גם אם היא אינה ממצה את פוטנציאל הרכש המשותף ונחשבת לפחות יעילה עוזרת לכל הצדדים לדלג מעל למכשול החוזי שכל מפלגה חתומה עליו מול צוותי הפרסום שלה, כך שאף צד לא נפגע ובנוסף לא "מבזבזים אנרגיה" על זוטות לכאורה, חודש לפני הבחירות.

 

העבודה על הקמפיין מחולקת ל-2 פורומים של אסטרטגיה ופרסום. בגזרת האסטרטגיה אלו רונן צור ואיתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' שגב ויעל בר מצד חוסן לישראל, ורמי יהודיחה, שלום שלמה והלל קוברינסקי מהצד של יש עתיד, יחד עם הסוקר ישראל בכר מצידו של גנץ והיועץ האמריקאי מארק מלמן שמלווה את לפיד. ברמה הביצועית, העבודה על קמפיין 'כחול לבן' כוללת בריפים שאותם צוותי הפרסום של 2 הצדדים פותרים יחד, לצד בריפים שמטופלים בכל צד בנפרד.

 

גורם המעורה בפרטים, מסר לאייס: "יש שם כל כך הרבה רבדים, כך שהחלוקה לעבודה נפרדת של כל צוות יכולה לבוא לדוגמה ברמת הפקת הסרטונים למועמדים השונים בכל רשימה. כשמדובר במהלך אסטרטגי העבודה תיעשה יחד".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעיקר קרבות אגו בין היחצנים (ל"ת)
    אורן 06/03/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד שהיה שם 06/03/2019 11:11
    הגב לתגובה זו
    TMF עבדו עם שגיא בלומברג בגיתם, אייל סעדה עבד עם דורון ערד מ- Laed, חוצב אקדח להשכרה וחוץ מזה אנשי מדיה קום\ אדלר חומסקי ואנשי TMF\ BBDO מורגלים לחלוק תקציבים כמו שופרסל, בנק הפועלים ועוד הרבה לאורך ההיסטוריה. אין פה שם דבר חדש... שני צוותים אסטרטגיים לעמות זאת, פה כבר יש בעיה.
  • 2.
    טל 05/03/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
    צרפו לצוות החשיבה את אליאב אללוף מירן פחמן ואמיר שניידר. ניצחון מובטח.
  • 1.
    ארבעה ליצנים, בדיוק כמו בתמונה (ל"ת)
    החונטה, וכתב במחנה 05/03/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
  • ???? 06/03/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    כל מילה בסלע. טלח שבאתי מחופשים למרכז לימין מצאתי העיקר למכור סחורה פגומה בעטיפת צלופן מזוייפת..
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.