גבי אשכנזי יאיר לפיד בני גנץ משה בוגי יעלון יש עתיד חוסן לישראל
צילום: יש עתיד

ביחד ולחוד: איך מתנהלים צוותי הקמפיין של רשימת כחול-לבן

למרות החיבור, הצוותים פותרים בריפים בנפרד ומנהלים רכש המדיה בנפרד. לאחר החשדנות הראשונית, יחסי העבודה מוגדרים כענייניים, רחוקים מאידיליית "משפחה אחת"
משה בנימין | (5)

הריצה המשותפת של חוסן לישראל ויש עתיד לא מצביעה על אווירת "משפחה אחת", בכל אופן בנוגע לצוותי הבחירות והקמפיין של 2 המפלגות. לאחר שבוע ראשון לא פשוט של גישושים, חשדנות הדדית וניסיונות לשמור על הטריטוריה אל מול הלא נודע, הצוותים של בני גנץ וח"כ יאיר לפיד הבינו שאין ברירה והתחילו ליישר קו כדי לעבוד יחד תחת הרשימה המאוחדת 'כחול לבן'. מקורות בסביבת המפלגות אומרים בשיחות עם אייס כי כרגע מדובר בלא יותר מיחסי עבודה תקינים ועניינים בין הצוותים.

 

מבחינת צוותי הפרסום, הנדוניה של גנץ בחתונה זו כוללת את און גולדשטיין ו-TMF, וגם את טל רביב - סמנכ"ל קריאייטיב ושותף בלעומק התודעה, אייל סעדה מחברת התוכן השיווקי Peach ושחר פילר, עד לאחרונה סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום אברהם. מצידו של לפיד מגיעים רמי יהודיחה ומדיה קום בצוות שכולל גם את איש הקריאייטיב יפתח חוצב, שגיא בלומברג שהיה בתפקיד קריאיטייב בכיר בגיתם, יוסי ברקוביץ' שאחראי לעיצוב ומיתוג, והתסריטאי גיא שוהם. יהודיחה הוא גם היועץ האסטרטגי של לפיד ומי שהביא לשולחן המו"מ את שם המפלגה "כחול לבן".

 

כמו בנישואים שניים של בעלי משפחות עם ילדים, החיבור שיצר את רשימת 'כחול לבן' כולל רגישויות רבות שמתחילות מפורום הרביעייה (גנץ, לפיד, משה בוגי יעלון וגבי אשכנזי, מ"ב) ויורד מטה דרך כל החוליות בשרשרת.

 

על פי הסכם הוצאות הבחירות שנחתם בין חוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם, שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הורה בשבוע שעבר לפרסם, עולה כי חוסן לישראל תישא ב-45% מכלל ההוצאות של הבחירות יש עתיד ב-43% ותל"ם ב-12%. חלק מהוצאות הבחירות הוא כמובן הוצאות הפרסום של הקמפיין.

 

לצד זאת, נשמרת חלוקה מוקפדת הוא בשליטה על תקציבי הפרסום של כל צד. לאייס נודע כי למרות החיבור בין 2 הצדדים שיכול להיות מתורגם לכוח קנייה משמעותי - רכש המדיה ימשיך להיעשות בנפרד כך שכל צד ירכוש את הפרסום בכל אמצעי המדיה עבור המפלגה שלו באמצעות חברת המדיה שאיתה הוא עובד - מדיה קום או TMF. ייתכן שהחלוקה הזו, גם אם היא אינה ממצה את פוטנציאל הרכש המשותף ונחשבת לפחות יעילה עוזרת לכל הצדדים לדלג מעל למכשול החוזי שכל מפלגה חתומה עליו מול צוותי הפרסום שלה, כך שאף צד לא נפגע ובנוסף לא "מבזבזים אנרגיה" על זוטות לכאורה, חודש לפני הבחירות.

 

העבודה על הקמפיין מחולקת ל-2 פורומים של אסטרטגיה ופרסום. בגזרת האסטרטגיה אלו רונן צור ואיתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' שגב ויעל בר מצד חוסן לישראל, ורמי יהודיחה, שלום שלמה והלל קוברינסקי מהצד של יש עתיד, יחד עם הסוקר ישראל בכר מצידו של גנץ והיועץ האמריקאי מארק מלמן שמלווה את לפיד. ברמה הביצועית, העבודה על קמפיין 'כחול לבן' כוללת בריפים שאותם צוותי הפרסום של 2 הצדדים פותרים יחד, לצד בריפים שמטופלים בכל צד בנפרד.

 

גורם המעורה בפרטים, מסר לאייס: "יש שם כל כך הרבה רבדים, כך שהחלוקה לעבודה נפרדת של כל צוות יכולה לבוא לדוגמה ברמת הפקת הסרטונים למועמדים השונים בכל רשימה. כשמדובר במהלך אסטרטגי העבודה תיעשה יחד".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעיקר קרבות אגו בין היחצנים (ל"ת)
    אורן 06/03/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד שהיה שם 06/03/2019 11:11
    הגב לתגובה זו
    TMF עבדו עם שגיא בלומברג בגיתם, אייל סעדה עבד עם דורון ערד מ- Laed, חוצב אקדח להשכרה וחוץ מזה אנשי מדיה קום\ אדלר חומסקי ואנשי TMF\ BBDO מורגלים לחלוק תקציבים כמו שופרסל, בנק הפועלים ועוד הרבה לאורך ההיסטוריה. אין פה שם דבר חדש... שני צוותים אסטרטגיים לעמות זאת, פה כבר יש בעיה.
  • 2.
    טל 05/03/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
    צרפו לצוות החשיבה את אליאב אללוף מירן פחמן ואמיר שניידר. ניצחון מובטח.
  • 1.
    ארבעה ליצנים, בדיוק כמו בתמונה (ל"ת)
    החונטה, וכתב במחנה 05/03/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
  • ???? 06/03/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    כל מילה בסלע. טלח שבאתי מחופשים למרכז לימין מצאתי העיקר למכור סחורה פגומה בעטיפת צלופן מזוייפת..
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.