איציק בנבנשיבתי פרטנר TV
צילום: עופר וקנין

פרטנר TV תתחיל לייצר כסף מפרסומות בטלוויזיה

פרטנר TV תהפוך לפלטפורמה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הרגולטור אינו יכול להגביל אותה בשלב זה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה
משה בנימין | (4)

מהפכת הפרסום המטורגט בטלוויזיה, שכבר מתרחשת בימים אלו בשוק האמריקאי ועתידה לשנות את כל מודל הפרסום בטלוויזיה מגיעה לישראל. חברת פרטנר היא הראשונה להשיק את הפרסום במתכונת Addressable tv ותחל לשדר פרסומות מותאמות על המסך לצופיה, במסגרת שת"פ ראשון מסוגו עם חברת סנו. 

 

החברה הודיעה היום (יום א') על מעבר לשלב המסחרי בהטמעת מערכת Addressable tv בפלטפורמת הטלוויזיה של החברה עם שילוב פרסומות ממוקדות בפרטנר TV החל מהשבוע. הפרסומות של סנו, למוצרים שונים ולקהלים שונים, יעלו במספר ערוצים בפרטנר TV, בהם ערוץ ויוה וערוץ ויוה פלוס (שמשדר את הלהיט העולמי "הכלה מאיסטנבול"), ערוץ טדי וכן בתכני VOD. הפרסום ישולב בין התכניות, כפי שנעשה בערוצי הברודקאסט המסחריים, במינונים נמוכים בהרבה, ותוך התאמה לצופה.

מתחת לאף של הרגולטור

הבשורה הכלכלית-מסחרית היא בעצם העובדה שפרטנר TV תהפוך לפלטפורמת הטלוויזיה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הממשק שלה יאפשר שילוב פרסומות, טירגוט מותאם לצופה, הצעות ערך ייחודיות ומשתנות בדמות פרסומת "סטנדרטית", הצעות 'פופ-אפ' על המסך, מעבר לערוצי מכר ייעודיים בטלוויזיה, שילוב של אפליקציית מכר עם הצעות שיווקיות (כפי שנעשה בשת"פ של פרטנר עם דומינו'ס פיצה), ועוד.

הרגולטור במקרה הזה אינו יכול להגביל אותה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה. באופן שכזה, הבאים בתור שצפויים להיכנס לתחום הם גופים שפועלים  באופן דומה כגון סלקום TV, סטינג, נקסט וכו'. 

לפרטנר ממירים חכמים ביותר מ-118 אלף משקי בית שתומכים ביכולות פרסום מותאם אישית בממשק, בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות שותפות. אופציית ה-addressable tv מאפשרת לה הפסקת פרסומות עם פרסומות שונות, הקפצת הצעות פופ אפ ועוד.

Addressable TV הוא למעשה פרסום בטלוויזיה מסורתית שאינו מוגש לכל הקהל הצופה, אלא רק לבתי אב מסוימים שנכללים בקהל היעד המטורגט. 

פורמט ה-Addresable TV מפחית את היקף הצופים שאליהם ניתן לפנות. עם זאת מדובר במספרי 2018 וההיגיון קובע שעם חדירת הטכנולוגיה לעוד ועוד בתי אב, בעשור הבא, נתח הטלוויזיות בעלות "כתובת" על בסי IP יהיה גבוה הרבה יותר. בארה"ב לדוגמא, מדובר בירידה מ-112 מיליון בתי אב שאליהם ניתן להגיע בטלוויזיה מסורתית ל-68 מיליון. היתרון הוא ביכולת לשדר ל-2 בתי אב שצופים באותה התכנית 2 פרסומות שונות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הטירגוט בפורמט זה מתאפשר באמצעות "הקופסאות החכמות" שנמצאות בבתי הלקוחות שמנויים לשירותי תוכן טלוויזיה תמורת דמי מנוי - דוגמת פרטנר TV. מעבר לדיוק והשמירה על החלק בתקציב הפרסום שלא מבוזבז לשווא - הפורמט הזה מאפשר למפרסם לייצר חווית פרסום עשירה ורלוונטית יותר בהינתן המידע על הקהל והעדפותיו. הערך החשוב ביותר בא לידי ביטוי בתרומה המידית שהמפרסם יכול לזהות (הצלחה או כשלון) בתנועת טראפיק אונליין, מעורבות ועלייה במכירות תודות לפרסום. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמיתי 23/01/2019 19:37
    הגב לתגובה זו
    חששתי אבל עברתי ונדהמתי.מוצר פצצה עם איכות צפיה מעולה בכלום כסף!
  • 3.
    אנדרס 21/01/2019 13:02
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אנו רואים פרסומות משלמים מחיר מלא והם עוד מקבלים על זה כסף, שיהיו שני מסלולים בפרטנר , או תשלום מחיר מלא ללא הנחות וללא פרסומות או לחליפין שאנו ניהיה "הפרטנרים" שלהם ואנו נקבל הנחה עבור הפרסומות שאנו רואים.
  • 2.
    תומי 21/01/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    מקוה באמת שהפרסומות יתאימו לצרכן ולא מכל הבא ליד
  • 1.
    גידי 21/01/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
    וככה חבריי
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.