איציק בנבנשיבתי פרטנר TV
צילום: עופר וקנין

פרטנר TV תתחיל לייצר כסף מפרסומות בטלוויזיה

פרטנר TV תהפוך לפלטפורמה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הרגולטור אינו יכול להגביל אותה בשלב זה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה
משה בנימין | (4)

מהפכת הפרסום המטורגט בטלוויזיה, שכבר מתרחשת בימים אלו בשוק האמריקאי ועתידה לשנות את כל מודל הפרסום בטלוויזיה מגיעה לישראל. חברת פרטנר היא הראשונה להשיק את הפרסום במתכונת Addressable tv ותחל לשדר פרסומות מותאמות על המסך לצופיה, במסגרת שת"פ ראשון מסוגו עם חברת סנו. 

 

החברה הודיעה היום (יום א') על מעבר לשלב המסחרי בהטמעת מערכת Addressable tv בפלטפורמת הטלוויזיה של החברה עם שילוב פרסומות ממוקדות בפרטנר TV החל מהשבוע. הפרסומות של סנו, למוצרים שונים ולקהלים שונים, יעלו במספר ערוצים בפרטנר TV, בהם ערוץ ויוה וערוץ ויוה פלוס (שמשדר את הלהיט העולמי "הכלה מאיסטנבול"), ערוץ טדי וכן בתכני VOD. הפרסום ישולב בין התכניות, כפי שנעשה בערוצי הברודקאסט המסחריים, במינונים נמוכים בהרבה, ותוך התאמה לצופה.

מתחת לאף של הרגולטור

הבשורה הכלכלית-מסחרית היא בעצם העובדה שפרטנר TV תהפוך לפלטפורמת הטלוויזיה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הממשק שלה יאפשר שילוב פרסומות, טירגוט מותאם לצופה, הצעות ערך ייחודיות ומשתנות בדמות פרסומת "סטנדרטית", הצעות 'פופ-אפ' על המסך, מעבר לערוצי מכר ייעודיים בטלוויזיה, שילוב של אפליקציית מכר עם הצעות שיווקיות (כפי שנעשה בשת"פ של פרטנר עם דומינו'ס פיצה), ועוד.

הרגולטור במקרה הזה אינו יכול להגביל אותה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה. באופן שכזה, הבאים בתור שצפויים להיכנס לתחום הם גופים שפועלים  באופן דומה כגון סלקום TV, סטינג, נקסט וכו'. 

לפרטנר ממירים חכמים ביותר מ-118 אלף משקי בית שתומכים ביכולות פרסום מותאם אישית בממשק, בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות שותפות. אופציית ה-addressable tv מאפשרת לה הפסקת פרסומות עם פרסומות שונות, הקפצת הצעות פופ אפ ועוד.

Addressable TV הוא למעשה פרסום בטלוויזיה מסורתית שאינו מוגש לכל הקהל הצופה, אלא רק לבתי אב מסוימים שנכללים בקהל היעד המטורגט. 

פורמט ה-Addresable TV מפחית את היקף הצופים שאליהם ניתן לפנות. עם זאת מדובר במספרי 2018 וההיגיון קובע שעם חדירת הטכנולוגיה לעוד ועוד בתי אב, בעשור הבא, נתח הטלוויזיות בעלות "כתובת" על בסי IP יהיה גבוה הרבה יותר. בארה"ב לדוגמא, מדובר בירידה מ-112 מיליון בתי אב שאליהם ניתן להגיע בטלוויזיה מסורתית ל-68 מיליון. היתרון הוא ביכולת לשדר ל-2 בתי אב שצופים באותה התכנית 2 פרסומות שונות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הטירגוט בפורמט זה מתאפשר באמצעות "הקופסאות החכמות" שנמצאות בבתי הלקוחות שמנויים לשירותי תוכן טלוויזיה תמורת דמי מנוי - דוגמת פרטנר TV. מעבר לדיוק והשמירה על החלק בתקציב הפרסום שלא מבוזבז לשווא - הפורמט הזה מאפשר למפרסם לייצר חווית פרסום עשירה ורלוונטית יותר בהינתן המידע על הקהל והעדפותיו. הערך החשוב ביותר בא לידי ביטוי בתרומה המידית שהמפרסם יכול לזהות (הצלחה או כשלון) בתנועת טראפיק אונליין, מעורבות ועלייה במכירות תודות לפרסום. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמיתי 23/01/2019 19:37
    הגב לתגובה זו
    חששתי אבל עברתי ונדהמתי.מוצר פצצה עם איכות צפיה מעולה בכלום כסף!
  • 3.
    אנדרס 21/01/2019 13:02
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אנו רואים פרסומות משלמים מחיר מלא והם עוד מקבלים על זה כסף, שיהיו שני מסלולים בפרטנר , או תשלום מחיר מלא ללא הנחות וללא פרסומות או לחליפין שאנו ניהיה "הפרטנרים" שלהם ואנו נקבל הנחה עבור הפרסומות שאנו רואים.
  • 2.
    תומי 21/01/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    מקוה באמת שהפרסומות יתאימו לצרכן ולא מכל הבא ליד
  • 1.
    גידי 21/01/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
    וככה חבריי
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)עמית סגל (X, מסך ערוץ 12)

עמית סגל עובר ל-"ישראל היום" ועוזב את "ידיעות אחרונות"

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הודיע לאחרונה על עזיבתו את עיתון "ידיעות אחרונות" לטובת כתיבת טור קבוע ב"ישראל היום"; האם זה יהפוך אותו לאיש התקשורת העשיר בישראל? 

רן קידר |

"שמח לבשר לכם שהחל בתחילת אוגוסט אתחיל לכתוב את הטור הפוליטי ב״סוף השבוע החדש״ של העיתון ״ישראל היום״. בשנה הבאה יתקיימו בחירות בישראל, ובכללי אף פעם לא משעמם, אז זה עיתוי טוב", כך עדכן הבוקר עמית סגל את עוקביו. המעבר של סגל מסקרן, ומגיע לאחר ספקולציות רבות שהועלו לגבי עזיבה שלו את חדשות 12 והצטרפות לעכשיו 14. 

ננסה להבין קצת האם המהלך ישנה את שכר החודשי של סגל. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות לאחרונה דיברו על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה. אין נתונים רשמיים על שכרו המדויק בחדשות 12, אך לפי הערכות שונות, שכרו החודשי הוא כ-150,000 שקל, וכ-2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, כתב סגל ספר מצליח, "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שיצא לאור באוגוסט 2021 בהוצאה עצמית. הספר זכה להצלחה מסחרית מרשימה, עם מכירת כ-10,000 עותקים בתוך 48 השעות הראשונות להשקתו, כך שגם ספרו מהווה עבורו ערוץ הכנסה. 

וכמובן, בנוסף לטלוויזיה ולספר, סגל מציע לציבור סדרת הרצאות, ובמידה ותזמינו אותו להרצאה, התשלום יהיה בגובה של עשרות אלפי שקלים. כל זה, אינו כולל את הכנסותיו מכתיבת הטור, שכאמור, שינה את משכנו ועזב את "ידיעות אחרונות" לטובת "ישראל היום", וניתן להעריך ששכרו רק השתפר בעקבות המעבר. 

סגל הוא דמות שמעוררת מחלוקת וסערה בקרב גורמים שונים וכך היה מעורב במספר תביעות דיבה, בין היתר זכה בפיצוי של 120 אלף שקל מעומר נחמני על פרסומים פוגעניים ברשת. הוא עצמו נתבע על ידי הדס קליין בעקבות טור ב"ידיעות אחרונות", ובשנת 2015 זכה בתביעה שהגיש נגדו אורן חזן בעקבות תחקיר על מעשיו בבולגריה. לאחרונה גם הגיש תביעה נגד פאולה רוזנברג בגין טענות שפרסמה נגדו.

סגל (בן 43) החל את דרכו העיתונאית בשנת 1998 במקומון הירושלמי "כל העיר", ובהמשך עבר לשמש ככתב בתחנת גלי צה"ל. בשנת 2006 הצטרף לחברת החדשות של ערוץ 2 (כיום חדשות 12). הוא מחזיק בתואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטי קולג' לונדון.