רוב הישראלים עם מסך ביד מול ה-TV: לא תמיד חסרון למפרסמים
מחקר חדש שפורסם השבוע ובחן תפיסות ודפוסי צפייה בתכני טלוויזיה בקרב גברים ונשים בוגרים בישראל מגלה נתונים מעניינים על תופעת השימוש המשולב במסכים תוך כדי צפייה. על פי הסקר האינטרנטי שכלל 1016 משיבים, הישראלים הם "מולטי-סקירנרס" משוכללים: 90% מהצופים נוהגים לעשות פעולות נוספות תוך כדי הצפייה וכ-75% מהצופים הישראלים עושים שימוש במסך נוסף (טלפון נייד, טאבלט, מחשב וכו') במקביל לצפייה.
בשנים האחרונות פילוח דפוסי הצפייה של הקהל הפך לאחת המלאכות המורכבות והחשובות עבור מפרסמים ופרסומאים וחברות המדיה (תכנון ורכש) שמעניקות להם שירותים. ברקע לשימוש הגובר בטלפונים ניידים וחדירתם לכל אספקט בחיינו, המפרסמים מבינים שעליהם לקחת בחשבון את פיזור הקשב של קהל היעד שלא בהכרח מביט אל מסך הטלוויזיה בזמן הצפייה ויתרה מכך בזמן היציאה לפרסומות. מנגד, ניתוח מדויק ככל האפשר של אופי הצפייה יכול להפוך ליתרון בשימוש נכון.
הסקר, שמאחוריו עומדת פרטנר ומכון גיאוקרטוגרפיה, מגלה כי הפעולה השכיחה ביותר מול מסך הטלוויזיה היא התכתבות בוואטסאפ שעליה דיווחו 56% מהנשאלים, קצת יותר מ-55% מהקהל שהצהיר כי הוא אוכל במהלך צפייה בטלוויזיה. 44% דיווחו על גלישה באינטרנט תוך כדי צפייה ו-41% גלשו ברשתות חברתיות. 37% בודקים מיילים, 34% מדברים בטלפון, 32% משחקים בסמארטפון ו-23% גולשים במחשב. 10% בלבד מהנשאלים דיווחו כי אינם נוהגים לעשות פעולות נוספות תוך כדי צפייה. בשורה התחתונה, חצי מהתשובות (7 מתוך 14) על הפעולה שנעשית תוך כדי הצפייה כללו שימוש במסך כלשהו, נייד או מחשב.
המחקר שנערך בחודש אוגוסט מזכיר בתוצאותיו מחקר שנערך לפני מספר חודשים בבריטניה על ידי חברת המדיה מדיה-קום וחברת ViewersLogic שבו נמצא כי שימוש בנייד תוך כדי צפייה בטלוויזיה לא משפיע לשלילה על קשב הצופים לפרסומות, ואולי אף ההפך מכך - מגביר את הקשב והאפקטביות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי אותו מחקר, הרגל הצפייה בטלוויזיה בימינו, שנעשה במקרים רבים תוך כדי שימוש בסמארטפון או טאבלט דווקא מגדיל את הסיכוי שהצופים יעקבו אחרי הפרסומת בטלוויזיה ב-75%. התוצאות, ממחקר שהתבסס על 1877 צופים בבריטניה, היו עקביות בכל קבוצות הגילים, מגדרים וערוצי טלוויזיה שנמדדו. תוצאותיו מאששות מחקר קודם בנושא על ידי Thinkbox לפיו ה"מולטי-סקרינרס" - אנשים שמשתמשים במספר מסכים במקביל - הם בסבירות של 8% מעל לממוצע שלא להעביר ערוץ או לעזוב את החדר בזמן הפסקת פרסומות בטלוויזיה.
הנתונים שמעידים על "גיל הכניסה" והיקף הצפייה בטלוויזיה על ידי ילדים מתחת ל-18 צריכים להדאיג את החברה הישראלית. מהסקר עולה כי עד גיל שנתיים, מחצית מהילדים כבר צופים בממוצע שעתיים ביום בתכני טלוויזיה - שעה מול מסך הטלוויזיה ושעה מול סמארטפון, טאבלט או מחשב. למרבה הפלא, בגלאי 3-5 הנתון הכמותי על הצופים נחתך בחצי ויורד ל-25%.
עוד עולה מהסקר כי ישנו מתאם בין גיל הצופה למסך המועדף. 37% מהישראלים בגילאי 18-34 צופים בתכני טלוויזיה גם על מסך הסמארטפון, פי 3 משיעורי הצפייה בסמארטפון של גילאי 55 ומעלה. מבין הצופים בטלוויזיה, 20% העידו כי הם נוהגים לצפות באופן קבוע בצפייה נדחית וכמעט שאינם עושים זאת בזמן השידור המקורי-לינארי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
