דני יעקובוביץ
צילום: משה בנימין

דני יעקובוביץ' עוזב את גיתם BBDO - ועובר לראובני פרידן

האיש שחתום על קמפיין משיח המעולה שמלווה את סלקום TV מאז השקתה, עובר לשמש כמנהל קריאיטיב ראשי בראובני פרידן, לצידו של איתי גרונר
אלכסנדר כץ | (14)

לאחר 12 שנים בגיתם BBDO, מנהל הקריאטיב הראשי BBDO, דני יעקובוביץ' עוזב את המשרד ומצטרף לראובני פרידן שם ישמש במקביל לאיתי גרונר כמנהל קריאייטיב ראשי. את הקריאייטיב בגיתם ינהלו 3 סמנכ"לים: ערן ניר, שרון רפאל ועדו קריב.

 

יעקובוביץ', מוותיקי המשרד, הצטרף לגיתם כמנהל קריאייטיב בתקופת מיכל המאירי. הוא התקדם לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב ולאחר מינויו של עדו הרטוב למנכ"ל קבוצת גיתם BBDO, קודם לתפקיד מנהל הקריאיטיב הראשי של המשרד לאחר ששימש כסמנכ"ל משותף לצדו של שני גרשי שעזב את המשרד.

 

לצד עשרות קמפיינים לסלקום, פוקס, מפעל הפיס, בנק הפועלים, מיצובישי ועודו, המהלך הבולט ביותר עליו חתום יעקובוביץ' הוא קמפיין "משיח" עבור סלקום TV, שליווה את החברה מאז השקת שירותי הטלוויזיה שלה. קמפיין זה זכה במספר רב של קקטוסים וזכיה באפ"י פלטינום השנה, וגם היווה נקודת מפנה בתפיסת הקריאייטיב של המשרד. 

 

מתיחת פנים וסיבוב חדש

הפרידה מיעקובוביץ' משלימה את מתיחת הפנים הפרסונלית של גיתם BBDO - תהליך שמתרחש באופן עקבי בשנים האחרונות ובא לידי ביטוי בכל החזיתות, החל מהמנהלים הבכירים. בראשית היו אלה עמית לבני ועדו הרטוב שהחליפו את מיכל המאירי, מאוחר יותר לבני פרש והרטוב נותר לבדו כמנכ"ל משרד הפרסום. במקביל, כאמור, פרש שני גרשי מתפקידו בניהול הקריאייטיב, לצד פרישות וגיוסים של דמויות נוספות במחלקת הקריאייטיב. עם הפיכתו של הרטוב לשותף בקבוצת התקשורת של גיתם מונו לפני מספר חודשים יובל ויינגסט וקרן בכר אמיתי למנכ"לים משותפים.  

מזה זמן רב דובר בשוק על מעבר אפשרי של יעקובוביץ' מגיתם למשרד אחר. עם זאת, למרות חרושת השמועות יעקובוביץ' המשיך בתפקידו כמנהל הקריאייטיב הראשי של גיתם תוך שהוא מגייס למשרד את ניר ורפאל. השיחות עם ראובני פרידן התנהלו מתחת לרדאר בחודשים האחרונים ויחד עם הצעה כספית נאה, כל הצדדים השתכנעו כי זהו הצעד הנכון: ראובני פרידן קיבל לידיו איש קריאייטיב בכיר ומנהל מנוסה שיכול לבנות במשרד מחלקת קריאייטיב תחתיו, גיתם נותר עם מחלקת קריאייטיב מאוזנת תחת ידיהם של 3 סמנכ"לים מנוסים ויעקובוביץ' עצמו יצא לסיבוב חדש ומאתגר לאחר שנים רבות באותו המקום.

 

מפנים זמן לניב חורש וזיו קורן

מבחינת משרד הפרסום ראובני פרידן מדובר במהלך דרמטי של עיבוי ניהול הקריאייטיב. במשרד חיפשו מזה זמן רב אחר דמות מובילה ודומיננטית שתוכל לאייש את התפקיד לצד איתי גרונר. אחת הסיבות היא הרצון לאפשר לניב חורש וזיו קורן המנכ"לים המשותפים את הזמן להשקיע במאמצי פיתוח עסקי מבלי לחלק את זמנם בין זה לבין התעסקות בניהול הקריאייטיב. יעקובוביץ' נבחר בעיקר בשל הרזומה העשיר שלו, הטיפול בלקוחות מובילים במשק ויכולתו לנהל קריאייטיב תוך כדי ניהול מערכות היחסים עם הלקוחות האסטרטגיים. 

 

את שדרת ניהול הקריאטיב בראובני פרידן משלימים ינאי וולף ורועי גוטמן, שקודם לתפקיד סמנכ"ל, ומנהלות הקריאיטיב מיטל קריא, הילי מנירב וענת יצחקי עבו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

זיו קורן וניב חורש, מנכ״לים משותפים בראובני פרידן, מסרו: ״שמחים מאוד שדני בחר להצטרף אלינו. העבודות הפרסומיות של יעקובוביץ', יחד עם נסיונו, אופיו ויכולותיו הניהוליות, שמות אותו בטופ של מנהלי הקריאיטיב בישראל, ואין לנו ספק שלקוחותינו יהנו מכך מאוד. דני יעקובוביץ יחד עם איתי גרונר, והסמנכלים וולף וגוטמן, זו נבחרת מנהלי הקריאיטיב הכי טובה בעולם, ובין הטובות בארץ".

יעקובוביץ מסר: "גיתם היא חלק מהותי מהחיים שלי וממי שאני והמשרד תרם להתפתחות שלי לא פחות ממה שתרמתי לגיתם. אני רוצה להודות לשותפים ובעיקר לעדו הרטוב על תמיכה ואמון שלא מובן מאליו לקבל, גם בניצחונות וגם בכישלונות. אני משאיר מאחורי צוות מנהלים מוכשר בטירוף, והמון רגעים מכוננים ומאושרים".

 

עדו הרטוב הוסיף: "דני חותם תקופה מפוארת בגיתם ואנחנו מודים לו על היצירתיות ההשקעה והמסירות כלפי המשרד ולקוחותיו, דני השקיע רבות בביצור המשרד כמוקד קריאטיבי שמשנה מציאות. ההנהגה הקריאיטיבית בענף מובלת על ידי סמנכ"לי הקריאטיב הטובים בענף שממשיכים את התנופה העצומה בה המשרד נמצא".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 04/09/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אחד שמכיר 04/09/2018 10:34
    הגב לתגובה זו
    שתי הברקודות (בכר ווינגסט) הבינו שדני חזק והוא איום ועשו הכל להראות לו את הדרך החוצה. ככה זה כשהמנכלים הם פוליטיקאים קטנים חסרי כשרון שרק דואגים לשמור על הכסא. מה זה אומר על גיתם? בואו כבר זמן רב הם מראים במעשים ובימינויים שהם לא באמת משרד פרסום מקצועי ואיכותי הם משרד פוליטי עם פקידי פרסום...
  • אליקה 06/09/2018 15:36
    הגב לתגובה זו
    זה הdna של גיתם. בחשנות פוליטית. סכינים בגב ואנשי קריאטיב חלשים לצידם. המשרד הכי מגעיל בענף
  • 5.
    משיח 04/09/2018 08:23
    הגב לתגובה זו
    דני דין בעיקר נעלם. משיח זה אודי כגן סחורה משומשת
  • 4.
    בכור ושושי 03/09/2018 14:55
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר להיות "הכי טובה בעולם ובין הטובות בארץ" תנסו להבין לבד למה או שתרכשו פשוט קופי שעשה 12 שנות לימוד. ערניר- שוב פעם אתה דורך במקום. צא כבר לפרילאנס.
  • אייל 04/09/2018 12:02
    הגב לתגובה זו
    זה כמובן נאמר בכוונה. אמנם זו דאחקה מטומטמת אבל עדיין לא מדובר בטעות
  • כמה אתה טיפש (ל"ת)
    גידי 03/09/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבו טוקבק 03/09/2018 11:43
    הגב לתגובה זו
    נראה אותם מסתדרים בלי דני, צעד תמוה מאוד. מי בדיוק יוביל אותם? וכן, ראובני הרוויחו.
  • ערן 03/09/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    גיתם היו משרד מוביל הרבה לפני שדני יעקובוביץ הגיע וימשיכו להיות משרד מוביל הרבה אחרי שהוא יילך. וזה מבלי לגרוע מהיכולות שלו. לכל אחד יש תחליף. מנהלים גדולים מדני עזבו את מקום עבודתם והכל המשיך להתנהל על מי מנוחות... ועדיין מדובר בגיוס יפה מאוד עבור ראובני
  • נדב 03/09/2018 12:34
    הגב לתגובה זו
    כמו שהוביל עד היום. חחחחחח
  • 2.
    מיכל 03/09/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
    או כמו שאומרים אצלנו כל כלב בא גמדו
  • 1.
    הימור שגוי (ל"ת)
    שיהיה בהצלחה בשאול 03/09/2018 10:01
    הגב לתגובה זו
  • פול פוגבה 03/09/2018 10:54
    הגב לתגובה זו
    של דני או של ראובני פרידן?
  • של דני כמובן (ל"ת)
    אני 03/09/2018 12:15
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.