תואר ראשון בתקשורת: הנושאים המרכזיים בתואר
לפעמים נדמה שאנחנו ממש לא יכולים בלי הטכנולוגיה, זו שהפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. היא מאפשרת לנו לתקשר עם העולם, לצרוך מידע וגם להפיץ אותו, מה שבעיקר מעניק לה הרבה כוח. כדי לנצל את הכוח הזה בצורה יעילה וטובה אנחנו צריכים להכיר טוב יותר את התקשורת המודרנית, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות את זה היא באמצעות תואר ראשון בתקשורת. מה בדיוק תלמדו? הנה התשובות.
להכיר את התקשורת מקרוב
אחת המטרות המרכזיות של תואר ראשון בתקשורת היא להכין אותנו במגוון רחב של תחומים מהעולם המרתק הזה. התמונה שאנחנו מקבלים במסגרת הלימודים היא רחבה מאוד, וכך היא לא מסתפקת רק בזווית ראייה אחת – אלא בזוויות שונות ומגוונות. למשל, עשיית סרטים דוקומנטריים תלויה בשילוב מדויק בין השלבים השונים, מהבימוי ועד לשלב העריכה, ואת כל השלבים בדרך תלמדו באופן יסודי במסגרת הלימודים האקדמיים. גם כתיבה עיתונאים לצד צילומי סטילס, שידורי רדיו לצד הכישורים הדרושים לדיונים ולנאומים.
חשיבה ביקורתית – מרכיב חיוני
ידע הוא חשוב אבל בעולם התקשורת אנחנו צריכים הרבה יותר מזה. אנחנו צריכים לחשוב, להפגין יצירתיות, לצאת מהקופסה ולהסתכל גם על המציאות מנקודת מבט ביקורתית. לא מספיק לצפות בפרסומות או בסדרות הטלוויזיה הפופולריות ביותר – אנחנו צריכים לדעת לבקר אותן, לזהות את המסרים ואת האסטרטגיות שבאמצעותן הם מועברים אלינו. אנחנו צריכים להבין איך התכנים האלה משפיעים עלינו, על הילדים ועל הנוער, איך הם מופצים ברשתות החברתיות ואיך העידן הדיגיטלי משפיע על כל המרכיבים האלה.
היכרות עם כל עולם התקשורת
מסלול הלימודים האידאלי הוא זה שמלמד סטודנטים את כל האלמנטים שמרכיבים את עולם התקשורת, ממגזינים מקוונים דרך תכניות רדיו, טלוויזיה וקולנוע. עם הידע הזה אפשר להשתלב בתחומים שונים, מה שללא ספק מהווה יתרון למי שמחפש תואר שהוא לא רק תעודה יפה שנתלית על הקיר – אלא מערך של כלים מעשיים לעבודה. בין אם אתם מתכננים ליצור תכנים עבור סדרות טלוויזיה, להשתלב בתעשייה ככתבים ועיתונאים, או להיכנס לעולם הרדיו, זו בהחלט אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות את זה.
- שכר המורים הצעירים זינק ב-28% אבל זה המחיר שהם צריכים לשלם
- ירידה מדאיגה בהשתתפות צעירים בשוק העבודה בישראל – מה עומד מאחורי התופעה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך עושים את זה נכון?

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.