מחקר: דווקא עם מסך ביד - צופי טלוויזיה קשובים יותר לפרסומות
מחקר חדש של חברת המדיה מדיה-קום וחברת ViewersLogic בבריטניה מגלה ששימוש בנייד תוך כדי צפייה בטלוויזיה לא משפיע לשלילה על קשב הצופים לפרסומות, ואולי אף ההפך מכך - מגביר את הקשב והאפקטביות.
על פי המחקר, הרגל הצפייה בטלוויזיה בימינו, שנעשה במקרים רבים תוך כדי שימוש בסמארטפון או טאבלט דווקא מגדיל את הסיכוי שהצופים יעקבו אחרי הפרסומת בטלוויזיה ב-75%. התוצאות, ממחקר שהתבסס על 1877 צופים בבריטניה, היו עקביות בכל קבוצות הגילאים, מגדרים וערוצי טלוויזיה שנמדדו. תוצאותיו מאששות מחקר קודם בנושא על ידי Thinkbox לפיו ה"מולטי-סקרינרס" - אנשים שמשתמשים במספר מסכים במקביל - הם בסבירות של 8% מעל לממוצע שלא להעביר ערוץ או לעזוב את החדר בזמן הפסקת פרסומות בטלוויזיה.
על פי המחקר, נשים הראו שהן קשובות יותר ובעלות סיכוי גבוה יותר להגיב באופן פעיל לפרסומת בטלוויזיה בזמן שהן משתמשות במסך נייד, עם נתון שעומד על 59% תגובה פעילה בזמן שהן פעילות במסך נוסף, לעומת 51% בקרב הגברים. קבוצת הגיל שבין 40-54 היא הרספונסיבית ביותר עם 57% תגובה פעילה תוך כדי שימוש במסך נוסף. קבוצת הגיל בעלת התגובתיות הנמוכה ביותר תוך כדי שימוש במסך נוסף היא של בני ה-55+.
"פריצת הדרך" במחקר, כפי שהיא מוסברת על ידי פאולין רובסון, מנהלת יחידת המחקרים של מדיה קום היא במסקנה שאותה צריכים המפרסמים להבין. בשונה מהחשש המוקדם שלהם מהשינויים בהרגלי הצפייה ונדידת העיניים למסכים נוספים, רובסון ממליצה למפרסמים לפרסם בתכניות שבהן יש סיכוי גבוה שהצופים מחזיקים בידיהם מסך נוסף, טאבלט או סמארטפון, תוך כדי הצפייה בטלוויזיה.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- איך לבחור את הטלוויזיה הבאה שלכם ולחסוך מאות שקלים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים נוספים שעלו מן המחקר מלמדים על הרגלי הזיפזופ-העברת ערוצים של הצופים. המחקר מצא שצופים שגולשים גם בטלפון הנייד תוך כדי צפייה בטלוויזיה מזפזפים בממוצע 10% פחות מכאלו שאינן משתמשים במסך נוסף. תוצאה זו נמדדה בכל שכבות הגיל פרט לבני 18-24 שם דווקא נמדדה התוצאה ההפוכה - זפזופ יתר תוך כדי שימוש בנייד.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 1.65% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
