5 משרות התחלתיות בתחום התקשורת
אנשים שרוצים לעבוד בתחום התקשורת צריכים להיות מוכנים להתחיל במשרה בסיסית ומשם להתקדם על בסיס כישורים, ביצועים וקשרים. אז איזה משרות יש על הפרק ומה ההבדל ביניהן? הנה כל הפרטים
תחום התקשורת ייחודי מבחינת האופן שבו אנשי המקצוע משתלבים בו. בניגוד לתחומים שבהם אפשר להתחיל לעבוד מיד לאחר התואר הראשון, לימודי תקשורת לא מבטיחים את משרת החלומות ויש הרבה משמעות לקשרים אישיים. אחת הדרכים לפתח את אותם קשרים יחד עם כישורים מתאימים היא להגיש מועמדות למשרה התחלתית.
הנה למשל 5 משרות התחלתיות בתחום התקשורת שמתוכן תוכלו לחדד את הביצועים שלכם ולהתקדם לקריירה מאתגרת (הכתבה מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד):
1. עוזר הפקה
המשרה ההתחלתית הקלאסית של ענף התקשורת היא עוזר הפקה. אלו עובדים שמעורבים בכל התהליכים החשובים של ההפקה, אך לרוב הם נשארים מאחורי הקלעים. היתרון הוא שאין צורך בניסיון קודם בשביל להיות עוזר הפקה, אפשר להכיר באופן אישי מפורסמים ואנשי תעשייה שמושכים בחוטים וניתן גם לצבור מיומנות במשימות מורכבות.
2. רפרנט
תפקיד הרפרנט כולל עבודה מול מנהלים בכירים, בנייה והוצאה לפועל של תכניות שיווק ולעיתים גם איתור לקוחות פוטנציאליים. יש כמובן הבדלים בין דרישות התפקיד בחברות וגופים שונים, אך באופן עקרוני מדובר על משרה התחלתית שלא דורשת ניסיון. עם זאת, בהחלט ניתן יתרון למועמדים שמכירים את המגזר העסקי ולכאלה שמוכיחים יכולת ניתוח נתונים והנעת תהליכים.
- הביקוש למומחי AI מזנק אבל הג'וניורים נלחמים על הכיסא
- מספר המשרות הפנויות לא השתנה בחודשים האחרונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. תקציבאי
תקציבאי הוא האדם שאחראי על מערכת היחסים בין משרד הפרסום או גוף התקשורת לבין הלקוח. הכינוי "תקציבאי" מטעה, כי בפועל מדובר במי שמנהל את החשבון של הלקוח ולכן נמצא איתו בקשר יום יומי.
רוב המשרות הפנויות נמצאות במשרדי פרסום ויש גם מקומות שבהם מגייסים תקציבאים לעבודה על קמפיינים בתחום הדיגיטל. הדרישות הן תואר ראשון בתקשורת ואפשר להשתמש במשרה הזו כסוג של סטאז' והתמחות.
4. מקדם אתרים
קידום אתרים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות מבוצע על ידי אנשי מקצוע בגילאים שונים. גם כאן ניתן למצוא בעלי תפקידים שעוסקים בתחום המון זמן ומתוגמלים בהתאם, ולצדם צעירים שמשתמשים בניסיון האישי שלהם על מנת להשיג משרה התחלתית.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
במידה ואתם שייכים לקבוצה השנייה, הכי טוב שתמצאו משרה שהולמת את הכישורים שלכם ותעבדו קשה כדי להשיג ביצועים. בתחום של קידום אתרים אין תחליף לביצועים ואחרי שתעמדו ביעדים הבסיסיים תוכלו להגיש מועמדות גם למשרות נוספות.
5. רכז משרד
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7