5 משרות התחלתיות בתחום התקשורת

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה משרות תקשורת

אנשים שרוצים לעבוד בתחום התקשורת צריכים להיות מוכנים להתחיל במשרה בסיסית ומשם להתקדם על בסיס כישורים, ביצועים וקשרים. אז איזה משרות יש על הפרק ומה ההבדל ביניהן? הנה כל הפרטים

תחום התקשורת ייחודי מבחינת האופן שבו אנשי המקצוע משתלבים בו. בניגוד לתחומים שבהם אפשר להתחיל לעבוד מיד לאחר התואר הראשון, לימודי תקשורת לא מבטיחים את משרת החלומות ויש הרבה משמעות לקשרים אישיים. אחת הדרכים לפתח את אותם קשרים יחד עם כישורים מתאימים היא להגיש מועמדות למשרה התחלתית.

הנה למשל 5 משרות התחלתיות בתחום התקשורת שמתוכן תוכלו לחדד את הביצועים שלכם ולהתקדם לקריירה מאתגרת (הכתבה מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד):

1. עוזר הפקה

המשרה ההתחלתית הקלאסית של ענף התקשורת היא עוזר הפקה. אלו עובדים שמעורבים בכל התהליכים החשובים של ההפקה, אך לרוב הם נשארים מאחורי הקלעים. היתרון הוא שאין צורך בניסיון קודם בשביל להיות עוזר הפקה, אפשר להכיר באופן אישי מפורסמים ואנשי תעשייה שמושכים בחוטים וניתן גם לצבור מיומנות במשימות מורכבות.

2. רפרנט

תפקיד הרפרנט כולל עבודה מול מנהלים בכירים, בנייה והוצאה לפועל של תכניות שיווק ולעיתים גם איתור לקוחות פוטנציאליים. יש כמובן הבדלים בין דרישות התפקיד בחברות וגופים שונים, אך באופן עקרוני מדובר על משרה התחלתית שלא דורשת ניסיון. עם זאת, בהחלט ניתן יתרון למועמדים שמכירים את המגזר העסקי ולכאלה שמוכיחים יכולת ניתוח נתונים והנעת תהליכים.

3. תקציבאי

תקציבאי הוא האדם שאחראי על מערכת היחסים בין משרד הפרסום או גוף התקשורת לבין הלקוח. הכינוי "תקציבאי" מטעה, כי בפועל מדובר במי שמנהל את החשבון של הלקוח ולכן נמצא איתו בקשר יום יומי.

רוב המשרות הפנויות נמצאות במשרדי פרסום ויש גם מקומות שבהם מגייסים תקציבאים לעבודה על קמפיינים בתחום הדיגיטל. הדרישות הן תואר ראשון בתקשורת ואפשר להשתמש במשרה הזו כסוג של סטאז' והתמחות.

4. מקדם אתרים

קידום אתרים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות מבוצע על ידי אנשי מקצוע בגילאים שונים. גם כאן ניתן למצוא בעלי תפקידים שעוסקים בתחום המון זמן ומתוגמלים בהתאם, ולצדם צעירים שמשתמשים בניסיון האישי שלהם על מנת להשיג משרה התחלתית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במידה ואתם שייכים לקבוצה השנייה, הכי טוב שתמצאו משרה שהולמת את הכישורים שלכם ותעבדו קשה כדי להשיג ביצועים. בתחום של קידום אתרים אין תחליף לביצועים ואחרי שתעמדו ביעדים הבסיסיים תוכלו להגיש מועמדות גם למשרות נוספות.

5. רכז משרד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.