מני נפתלי
צילום: באדיבות כאן 11

מני נפתלי נגד גלית דיסטל אטבריאן: תובע 100 אלף שקלים

הפובליציסטית ראיינה בגל"צ את נפתלי, ממארגני ההפגנות נגד נתניהו, והתייחסה לתלונה נגדו על הטרדה מינית: "אתה מבצע אונס שני במתלוננת שלכאורה כבר פגעת בה"
אלכסנדר כץ | (3)

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחד ממובילי המחאות נגד השחיתות הציבורית, הגיש תביעה בסך 100 אלף שקלים נגד הסופרת והפובליציסטית גלית דיסטל אטבריאן, לאחר שאמרה לו בשידור בגל"צ: "אתה מבצע אונס שני במתלוננת שלכאורה כבר פגעת בה...".

 

נפתלי רואיין על ידי דיסטל אטבריאן ודוד ורטהיים באוקטובר האחרון על ההפגנות, וגם על התלונה שעמדה נגדו באותה עת בגין הטרדה מינית של עובדת בבית ראש הממשלה. דיסטל אטבריאן תקפה את נפתלי ודרשה לדעת מדוע הוא אינו תובע את אלה שטוענים כי הטריד מינית. נפתלי הגיב מנגד כי דיסטל מופעלת על ידי גורמים אינטרסנטים.

 

כשאמרה לו שהוא מבצע אונס שני, ענה בתדהמה: "אונס? את שומעת מה אומרת? את מדברת על אונס שני? מישהו אנס אותה, סליחה? את אומרת שאני אנסתי אותה?". "הכל לכאורה, לא אנסת אותה", הגיבה, אולם נפתלי זעם על הדברים והחליט לרדת משידור.

 

כעת הגיש תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון באמצעות עו"ד לוליק אסל. בכתב התביעה כתב על דבריה של דיסטל אטבריאן: "הדברים מדברים בעד עצמן, מדבור בחיבור של המונח המשפטי של ראיות לכאורה, יחד עם השימוש במינוח 'אונס שני' באופן המביא את המאזין להבין בהכרח כי אותה פגיעה מדוברת בעבר, גם היא אונס של ממש. כוונתה של הנתבעת הייתה לתיק חקירה אשר נפתח, ונסגר בלא כלום, כנגד התובע בגין חד להטרדה מינית מילולית ברף הנמוך ביותר הקיים".

 

"יצוין", נכתב בכתב התביעה, "כי אמירותיה של הנתבעת נאמרו מבלי לציין את הקשרן ואפשרו למאזינים לחשוב כי אכן דובר חלילה על אונס קודם אותו ביצע התובע באישה אחרת".

 

דיסטל אטבריאן הופתעה בשיחה עם אייס מהדברים, ואמרה: "אנחנו נתראה בבית המשפט". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שקרנית כפייתית (ל"ת)
    נדב 11/01/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זו לא הסופרת ההיא שזכתה פעמיים בפרס נובל לספרות? (ל"ת)
    גרטרוד גרוננוואלד 16/04/2018 18:51
    הגב לתגובה זו
  • דפנה 17/04/2018 03:22
    הגב לתגובה זו
    ספרות עם קמץ ופתח מתחת ל - ס' ול- פ'. או בעברית, גלבות.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.