קריסת הוניגמן: חובות לזניט, DAVID, teenk וזאביק דרור
קריסתה של רשת האופנה הוניגמן שהודיעה על הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של כ-233 מיליון שקלים, משפיעה גם על ספקיה מתחום הפרסום והיח"צ. לאייס נודע כי על רשימת נושיה נמנים גם חברת המדיה זניט של קבוצת פובליסיס, הפרסומאי דייויד אדלשטיין, משרד היח"צ המלווה אותה שנים רבות זאביק דרור וכן משרד הפרסום teenk המלווה אותה בתחום הפרסום לבני נוער. היקף החובות אליהם על פי הערכות בשוק נאמד בלמעלה ממיליון שקלים.
ההערכות הן שהוניגמן שתחתיה פועלת גם רשת אופנת הצעירים TNT חייבת לחברת המדיה זניט (שהחלה לרכוש עבורה מדיה בשנה האחרונה) סכום שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים עבור רכש מדיה בחודשים האחרונים. משרד הפרסום שליווה את הקמפיינים של הרשת הן תחת הוניגמן והן תחת TNT הוא DAVID של איש הפרסום דייויד אדלשטיין המתמחה בעולמות האופנה. גם במקרה שלו, כמו עם שאר ספקי הפרסום/יח"צ של החברה ההערכות הן שרשת האופנה חייבת לו מאות אלפי שקלים עבור הפעילות בחודשים האחרונים.
אדלשטיין מלווה את הוניגמן מזה 7 שנים, מאז עזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויצא לדרך עצמאית. שני לקוחותיו הראשונים, בתחילת דרכו, שהביעו בו אמון היו אירוקה ורשת הוניגמן. רשת האופנה היא גם הלקוח המרכזי של אדלשטיין - DAVID, כך שהחוב הכספי אינו עניין של מה בכך עבורו. לאורך השנים שילמה הוניגמן באופן שוטף, במתכונת של תשלום דחוי במספר חודשים, זו גם אחת הסיבות שהקפאת ההליכים תפסה את ספקיה בהפתעה כשהיה כבר מאוחר מדי.
בנוסף, החוב למשרד היח"צ זאביק דרור נאמד באלפי שקלים תמורת שירותיו בחודשי הפעילות האחרונים וכן חוב שעומד על עשרות אלפי שקלים ל-teenk בבעלותו של יניב ויצמן, עבור הפרסום לבני נוער לרשת TNT. במקרה של ויצמן ו-teenk, סוכנות הפרסום רוכשת מדיה בעצמה עבור רשת האופנה בצורה של "מדיה אנושית", דהיינו שכר למשפיעני רשת.
"היו אורות אדומים בדרך"
על פי הבקשה להקפאת הליכים, מתוך החוב שעומד על 233 מיליון שקלים, 128 מיליון הם חובות מובטחים לבנקים ובראשם בנק מזרחי עם חוב של למעלה מ-35 מיליון שקלים. החוב לשאר הנושים עומד על 80 מיליון שקל ומתוכו החוב לספקים עומד על 60 מיליון שקלים.
השבוע צפוי להתקיים דיון במעמד הוניגמן ונושיה שבו יובהר מצבה הפיננסי של החברה ועתידה. אחד מספקיה אמר היום לאייס, כי "היו אורות אדומים בדרך, אבל אתה רוצה להאמין שזה ישתפר ויש סיכוי שהחברה תמשיך לפעול כרגיל, במידה וחלק מהחובות יקוצצו".
מחברת הוניגמן לא התקבלה תגובה לידיעה. מזאביק דרור נמסר בתגובה: "אני עובד אתם הרבה זמן וכואב את כאבם. הם אנשים ישרים וטובים. השנה האחרונה הייתה קשה אך ליבי עם הוניגמן ואעמוד לצידם גם בעת משבר זה". תגובתם של זניט, teenk ו-DAVID לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 4.מישהי 09/05/2018 14:58הגב לתגובה זושבוע שעבר עשיתי קניות ואמרו לי מקסימום שאחליף מידה בסניף אחר.. לקחתי פתק החלפה ושבוע אחרי שהלכתי לסניף להחליף מידה הם היו סגורים. אין אפילו אפשרות לקבל זיכוי מאף אחד! המוקד לא עונה.. פשוט מזעזע
- 3.גרין 19/02/2018 15:08הגב לתגובה זו1. לא לקנות מדיה לקמפיין אלה בכמות קטנה מאוד 2. עדיף לעבוד בצמוד לחברת מדיה קרי הלקוח שלך עובד מולם ישירות 3. לעולם לא להיות פתוח אל מול הלקוח ביותר מ100K 4. לא לקנות גוגל ופייסבוק בכרטיס אשראי שלך אלה של הלקוח אלה אם כן הלקוח הוא ממשלתי או דומה לזה וגם בזה צריך מאוד להזהר. 5. אם אין ברירה וחייבים, לבטח בבססח
- 2.אחת שמבינה 19/02/2018 14:08הגב לתגובה זוהרוויח כל שקל בכבוד.
- 1.גיא 19/02/2018 11:49הגב לתגובה זוהבנקים ישתו את כל מה שנשאר והעובדים יקבלו את מה שחייבים להם הרבה לפני שאיזה משרד פרסום או משרד יח״צ יצליח לשים יד על נתח ממה שנשאר. הם גם עשו להם (כולם) עבודה כל כך גרועה בשנים האחרונות שאולי לא מגיע להם בכלל כסף...

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.