מתי אנחנו מעדיפים לקבל פרסומות במובייל ובאינטרנט?
בבוקר אנחנו מעדיפים פרסום למזון ושתייה ובערב - רק לא נדל"ן, ביטוח ובנקאות. מחקר של GO בדק מתי הישראלים "פנויים" לפרסום ביום ואיזו שעה מתאימה לכל סקטור?
מחקר חדש מגלה כי ישראלים מעדיפים פרסומות בשעות הערב, מחפשים פרסומות לחופשות ככל שהיום מתארך ורוצים לקבלן במייל או בסרטון. מאחורי המחקר עומדת חברת GO, המתמחה בפרסום דיגיטלי מבוסס דאטה, נערך על-ידי חברת פאנל בקרב 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה מהאוכלוסייה בישראל.
הסקר שבחן את העדפות הגולשים לגבי חשיפה לפרסומות במובייל ובאינטרנט לפי שעות היום, מגלה כי כשליש מהישראלים (32.2%) מעידים כי הקשב שלהם לפרסומות הוא הגבוה ביותר בשעות הערב והלילה. במקביל, שיעור גבוה אף יותר של ישראלים (38.5%) מעידים כי הקשב שלהם לפרסומות בדיגיטל נמוך בשעות הבוקר והצהריים.
למעלה מרבע מהישראלים (26.1%) סבורים כי השעה ביום שבה ייחשפו לפרסומת משפיעה על הסיכוי כי ירכשו את המוצר במידה רבה או רבה מאד. כרבע נוסף (24%) סבורים כי היא משפיעה במידה בינונית, ובסך הכל למעלה ממחצית המשיבים מייחסים השפעה חיובית לשעת הפרסום. כמחצית מהמשיבים (48.9%) אף ייחסו חשיבות בשיעור גבוה או בינוני לכך שהפרסומות בדיגיטל יותאמו לשעות היממה ולמצבם באותן שעות (בבית, בעבודה, עם משפחה וחברים, בחופשה, וכו').
החלוקה לשעות ביום משפיעה גם על תכני הפרסומות. הסקר מצא, כי ככל שהיום מתקדם והשעות מתארכות - כך יותר ויותר ישראלים מעוניינים להיחשף לפרסומות בתחום הנופש והמלונאות. למעשה, אם בבוקר עומד שיעור הגולשים המתעניינים בפרסומות בתחום על 19.8% בלבד, הרי שבשעות הצהריים הוא עולה כבר ל-21.3% ובשעות הערב מטפס ל-32.5%.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהקשר זה הסקר אף מצא, כי בשעות הערב מעדיפים 32.7% מהישראלים להיחשף גם למוצרי בידור ותרבות, כ-20% מתעניינים בפרסומות לקניות באינטרנט, כ-20% בפרסומות למזון ושתייה וכ-20% בפרסומות לביגוד והנעלה. לעומת זאת, שיעורים נמוכים של עניין נרשמו בשעות הערב סביב פרסומות לנדל"ן (12.9%) ולמוצרי ביטוח, בנקאות ופיננסים (11.5%). בשעות הבוקר והצהריים מעדיפים הישראלים פרסומות למזון ושתייה (35.8% בבוקר, 26.7% בצהריים) ולביגוד והנעלה (25.1% בבוקר, 19.8% בצהריים). בחלק זה של הסקר ניתן היה להשיב על יותר מאפשרות אחת כך שסך התשובות עולה על 100%.
באופן כללי, קרוב למחצית מהישראלים (46%) מעידים כי תוכן הפרסומת - המוצר, בהקשר לשעת היום משפיע במידה רבה או רבה מאד על הסיכוי שירכשו את המוצר.
לגבי פורמט הפרסומות בדיגיטל מצא הסקר, כי בשעות הערב - כאשר רוב הישראלים נמצאים מחוץ לעבודה ומעידים על עצמם כי הקשב שלהם לפרסומות גבוה יותר - רובם היו מעדיפים לקבל פרסומות בדואר אלקטרוני (33.5%) או בסרטון (26.2%).
במהלך שעות העבודה ההעדפה לפרסומת בדוא"ל אף גוברת (37.7%), כאשר כ-20% היו מעדיפים פרסומת בסרטון וכ-20% נוספים בבאנר. כרבע מהמשיבים (26.3%) מעידים כי לפלטפורמה שבאמצעותה יקבלו את הפרסומת (סמארטפון, טאבלט, מחשב, וכו') ישנה השפעה רבה או רבה מאד על הסיכוי שירכשו את המוצר, וקרוב לשליש (30.6%) מייחסים השפעה רבה או רבה מאד לסוג האתר שבו תשודר הפרסומת (חדשות, בידור, קניות, וכו').
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
לדברי מקס אוקונוב, סמנכ"ל דאטה וטכנולוגיות ב-GO, "האתגר הגדול בפרסום הדיגיטלי של היום הוא לחשוב כל הזמן צעד אחד קדימה. הצרכן הישראלי הוא סקרן ודינמי, ועוד לפני שמישהו בכלל דיבר על פרסום לפי שעות הוא כבר מאותת, כי מפרסמים שיידעו לפנות אליו בשעה הנכונה ועם התוכן הנכון, עשויים לראות ביצועים טובים יותר בקמפיין".
אוקונוב הוסיף כי "הצרכן הישראלי מופגז במסרים שיווקיים מכל עבר, חלקם ישירים חלקם עקיפים, ריבוי המסרים הפך אותו לחשדני יותר, בררן יותר ובעיקר להרבה יוצר "קשה להשגה. על משרדי הפרסום החדשים כל הזמן להמציא את עצמם מחדש כדי להישאר רלוונטיים בעיניי הלקוח, מה שעבד אתמול היום כבר לא רלוונטי. משרדי הפרסום מתמודדים כיום עם שאלות רבות כגון איזה מסר אני נותן, למי, ובאיזו פלטפורמה. סקר זה מוכיח כי נושא הזמן הוא אלמנט חשוב לא פחות ומפרסם שרוצה להישאר ב- Top of mind של הלקוח חייב לקחת את תוצאות הסקר בחשבון בכל בריף עתידי שאותו הוא ניגש לפצח".
- 1.אדיר כ 01/02/2018 23:59הגב לתגובה זואתם בטח צוחקים עלי. מילא היו פה איזה תובנות מעניינות (״הצרכן הישראלי מגז בפרסום...וואו.גאון). מי צריך סקר שיש את על הדאטה שבעולם.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.