הגברים מרוטשילד שטראסה: איך הייקים השפיעו על הפרסום בארץ
אסם עם המותג במבה, שטראוס, תנובה, פריגת, בירה-נשר, טקסטיל שמפו ועוד, כל אלו הם מותגים שמהלכי הפרסום הראשונים שלהם על אדמת ארץ ישראל יצאו תחת ידיהם של הפרסומאים הייקים, אנשי העליה החמישית. כרזות אלו ועוד יוצגו לציבור בתערוכה ייחודית במוזיאון הפתוח בתפן.
התערוכה 'ועכשיו לפרסומות' של האוצרת רותי אופק תפתח ב-9 באוקטובר, ביוזמת ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מרכז מורשת הייקים בתפן, במעמד התעשיין סטף ורטהיימר.
התערוכה תציג את עבודותיהם של כמה ממשרדי הפרסום שהשפיעו על תרבות הצריכה והפרסום בישראל, כדוגמת פרסום או.קיי, פרסום צימט, פרסום רייצס, פרסום יעקבסון, הרמן יעקבי, פרסום מלניק, פרסום וליש ופרסום אטלינגר. משרדים אלו פעלו בשלבים הראשונים של פיתוח הארץ והתבססות הרגלי הצריכה של התושבים בה.
התערוכה מציעה נקודת מבט שמחברת בין הלך הרוח של אותה התקופה בישראל כפי שהוא משתקף בעבודות הפרסום, באמצעות הגרפיקה הייחודית והטקסטים אותם כתבו ושהביאו עמם תרבות אירופאית של צריכה.
לדברי חגית גדסי, מנהלת ארגון יוצאי מרכז אירופה, "הייקים, יוצאי ארצות מרכז אירופה, נתפסים אצל רבים מאתנו כדייקנים וחמורי סבר וזו הזדמנות לחשוף פן אחר שלהם שמחובר לסגנון ואסתטיקה. בני הדור השלישי והרביעי שהם ישראלים לכל דבר יכולים ללמוד איך דור הסבים והסבתות שלהם השפיע על גיבוש תרבות הצריכה והלייף סטייל הישראלית. בנוסף, סגנון הרטרו שזוכה לעדנה בשנים האחרונות בתחומי העיצוב המגוונים בא לידי ביטוי בתערוכה זו במלוא הדרו".
רותי אופק, אוצרת התערוכה, מנהלת ואוצרת ראשית המוזיאונים הפתוחים, אומרת כי "התערוכה מפנה זרקור לפעילויות ותרומת הייקים בישראל, לא רק בתחומי הכלכלה המוצהרים, כמו תעשייה, ספנות מסחר, רפואה ועוד אלא מאירה את תחום הפרסום, לו תרמו רבות פרסומאים יוצאי המדינות הדוברות גרמנית שעלו לישראל. אותם פרסומאים, עסקו בארץ מוצאם בפרסום, תחום שפרח באירופה ולכן הגיעו כבר עם המידע וכלי העבודה המקצועיים, ופיתחו ענף זה גם בישראל".
- 1.מלכה 02/10/2017 12:17הגב לתגובה זומלניק אתה גאון

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.