אחרי יהושע ולובטון - גם יורם לוי מסרב לתפקיד יו"ר האיגוד
איגוד חברות הפרסום מחפש אחר אישיות בכירה מענף הפרסום שתיקח לידיה את תפקיד יו"ר האיגוד לאחר קדנציה בת 4 שנים של אמיר גיא.
נכון לעכשיו מאמצי החיפוש של גיא ויגאל בראון מנכ"ל האיגוד מעלים חרס לאחר שנענו בשלילה על ידי 3 מועמדים בכירים אליהם פנו: רמי יהושע הבעלים של יהושע TBWA, יוסי לובטון מנכ"ל באומן בר ריבנאי ושותף בקבוצת פובליסיס ישראל ולאחרונה גם יורם לוי, שותף בברוקנר יער לוי שסירב להצעה. אחת החלופות שנבחנות כרגע היא הארכת כהונתו של גיא לתקופה קצובת זמן בת שנה לכל היותר, מגובה בהבטחה של מועמד בכיר על החלפתו בתום שנה זו.
כזכור, אמיר גיא שהיה מועמד מוסכם על כל חברי האיגוד נכנס לתפקיד לפני 4 שנים לאחר שיורם באומן, שהתפקיד הוצע גם לו ויתר עליו. גיא נבחר לשנתיים וב-2015 המשיך את כהונתו בשנתיים נוספות. תחתיו כיו"ר חזרה לפעול תחרות קקטוס הזהב במתכונת חדשה שבה שותפים גם המפרסמים, כחלק מהידוק הקשר בין איגדו הפרסום לאיגוד השיווק. כמו כן ייסד גיא שיתופי פעולה עם גופים כגון Berlin Creative Leadership Program להשתלמויות מקצועיות עבור מנהלים בענף.
לצד האתגרים הרבים שיש לענף הפרסום שחלקם דורשים טיפול נקודתי של כל משרד לגופו, תחרות הקקטוס המשותפת לכולם ומהווה הבמה המרכזית להכרה ביכולתם נכנסת לתקופה של אי ודאות. זאת בעקבות הבעת אי האמון של מקאן תל אביב בתחרות והחלטת רשת פובליסיס העולמית שלא להשתתף בתחרויות פרסום מסביב לעולם למשך שנה לפחות. קבוצת פובליסיס ישראל כוללת את באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט ואם מוסיפים לרשימה זו את ראובני פרידן אזי מדובר ב-5 משרדי ענק שאינם משתתפים בתחרות.
מוותרים על התענוג. רמי יהושע ויוסי לובטון
- 5.שלומי 08/08/2017 14:53הגב לתגובה זומי הפירסומאי שיכניס ראש בריא למיטה חולה? בחייכם, כל החברים שם שבויים כי יגאל קימבן שרק ככה יוכלו לגשת לאפי-קקטוס, לא נותנים עבודה בשביל החברים, לא נותנים מענה לקריסת הענף ולבריחת הצעירים להייטק. רק פוליטקת ביבים, שמור לי ואשמור לך, והכי חשוב, שהבצפר מצליח. יגאל, לא הגיע הזמן לחלק דיבידנד?
- 4.אולי זה יוריד אותו מהעץ וישתתף בקקטוס (ל"ת)עמית משיח ממקאן 08/08/2017 14:05הגב לתגובה זו
- 3.אילן תכף יפטר את משיח אז יהיה לו מלא זמן (ל"ת)משיח 08/08/2017 14:04הגב לתגובה זו
- 2.העיפו אותו מרוב הלקוחות אז יש לו מלא זמן (ל"ת)רק אלדד ממקאן 08/08/2017 14:04הגב לתגובה זו
- בן מספיק זה מביך (ל"ת)יוסי 08/08/2017 18:59הגב לתגובה זו
- 1.יניב 08/08/2017 12:16הגב לתגובה זוזה בסדר יניב מלינרסקי יסכים בטוח, הוא יסכים להכל בשביל פרסום. וגם יציג את זה כאילו עושה טובה לקהילה
- יגאל 08/08/2017 23:17הגב לתגובה זופונה אליו. הוא מעולה לזה
- סער מספיק זה מביך (ל"ת)יניב 08/08/2017 13:49הגב לתגובה זו
- יניב 08/08/2017 13:54חבל יניב שלא קראת בין השורות. זאת ביקורת ולא מחמאה .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
