לוגו שנת ה-70 של מדינת ישראל, אל על
צילום: יחצ

בניית אתרים בהתאמה אישית

כתיבת המומחים |

החשיבות שבבניית אתר אישי ועסקי עולה בשנים האחרונות באופן משמעותי. ולצד הצורך הזה ניתן למצוא גם לא מעט פתרונות "אוטומטיים" ואפילו חינמיים שבאים לייצר לכם אתרים בסדרי גודל שונים במחירי רצפה, או מעניקים לכם את הכלים לעשות את הכל בעצמכם. אך השאלה היא, האם זה מאפשר לכם לייצר מותג? ולמרבה הצער, התשובה היא לרוב שלילית.

מהו מיתוג וכיצד הוא בא לידי ביטוי בבניית אתר?

מיתוג זהו תהליך של יצירת תדמית מסוימת סביב הפעילות שלכם, בין אם מדובר באספקת שירותים בסיסיים של אדם אחד, או פעילות של ארגון המונה אלפי בני אדם. כל בית עסק נועד קודם כל לעורר תחושה כלשהי בלקוח הפוטנציאלי. טיב התחושה הזאת יכריע האם הוא יהפוך ללקוח קיים או לא. כיום התהליך הזה נעשה במידה רבה על הפלטפורמה שיצרתם לעצמכם באמצעות אתר האינטרנט. האתר מאפשר גם להציג את בית העסק ברמה המילולית, אך בסופו של יום, ההיבט העיצובי והוויזואלי תמיד ישחק את התפקיד החשוב ביותר, כי יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני. כך, המיתוג מתחיל באתר, ממשיך למקומות אחרים ברשת העולמית (פייסבוק, אינסטגרם, רשתות חברתיות רלוונטיות נוספות ומנועי החיפוש) ושוב חוזר לאתר! כך שללא אתר מעוצב בהתאמה אישית, קשה עד בלתי אפשרי לעשות מיתוג איכותי ברמה גבוהה.

מדוע חשוב להשקיע בעיצוב לוגו?

המיתוג הולך יד ביד עם הלוגו שלכם. הלוגו מהווה המחשה מרוכזת של הערכים של בית העסק, ולכן אין להקל ראש בעניין העיצוב. כל לוגו מעוצב של חברה מצליחה נראה רנדומלי – אך האמת היא שמאחורי כל לוגו שהפך לחלק מהחברה ברמה מקומית או כלל עולמית יש עבודה ענקית. בחירה מדויקת באלמנטים, הצבעים, הגופן, האם לכתוב את השם או לא, כל זה מייצג אמנות של המאה ה-21 שבה כל נקודה קובעת. לכן בעת יצירת הבסיס למיתוג שלכם, זכרו שבסוף התהליך של עיצוב לוגו לעסק התוצר אמור ללוות את החברה לכל אורך פועלה, ולכן יש ליצור את הסמל הוויזואלי שתוכלו להתגאות בו עכשיו וגם אחר כך. זכרו, הלוגו של קוקה קולה כמעט לא השתנה לאורך עשרות השנים, ועבור מעצבים רבים הוא מהווה את הודגמה המובהקת ללוגו מנצח שמעביר את המסר באופן טבעי ביותר.

 

השילוב בין עיצוב ומיתוג אונליין בעולם האמיתי

כאשר שוקלים את האלמנטים השונים של עיצוב ומיתוג אתר האינטרנט ושאר הגורמים הוויזואליים, חשוב מאוד לזכור שמדובר במוצר שיתקיים לא רק בעולם האינטרנטי, אלא במידה רבה גם בעולם האמיתי. העיצוב של האתר יתכתב עם כרטיסי הביקור שלכם, עם השלטים שתתלו במשרד או בסטנדים שתעצבו באירועים ובכנסים השונים. המיתוג ילווה אתכם לכל מקום אשר תלכו, לכן אל תטעו – מדובר בהרבה יותר מבחירת "תבנית" אסתטית לאתר אינטרנט, אלא בבסיס לכל הפעילות העסקית שלכם.

התוצאה הטובה ביותר בעת עיצוב אתר

חברת אקטיבנט מתמחה במיתוג, עיצוב ובניית אתרים לעסקים קטנים. הצוות המקצועי של החברה יודע שעל מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר בבניית אתר, נדרשת חברה המיומנת במתן פתרונות מיתוג ועיצוב מתקדמים. ניתן לבחון זאת בקלות באמצעות עיון בתיק העבודות – האם אתם עצמכם הייתם פונים לחברה הממותגת באופן שבו החברה עושה זאת? אתם, כמו כל אדם אחר, מהווים את הקהל הפוטנציאלי של כל לוגו ואלמנטים אחרים של מיתוג. באקטיבנט מקבוצת לאוס מדיה קידום אתרים מאמינים שמקצועיות נמדדת ביכולת ליצור חומרים גרפיים כובשים בשילוב עם היכולת להבין מה אתם מייצגים ומציאת הדרך לבטא זאת באופן מובן, מינימליסטי אך מוקפד ומחושב.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.