בניית אתרים בהתאמה אישית

כתיבת המומחים |

החשיבות שבבניית אתר אישי ועסקי עולה בשנים האחרונות באופן משמעותי. ולצד הצורך הזה ניתן למצוא גם לא מעט פתרונות "אוטומטיים" ואפילו חינמיים שבאים לייצר לכם אתרים בסדרי גודל שונים במחירי רצפה, או מעניקים לכם את הכלים לעשות את הכל בעצמכם. אך השאלה היא, האם זה מאפשר לכם לייצר מותג? ולמרבה הצער, התשובה היא לרוב שלילית.

מהו מיתוג וכיצד הוא בא לידי ביטוי בבניית אתר?

מיתוג זהו תהליך של יצירת תדמית מסוימת סביב הפעילות שלכם, בין אם מדובר באספקת שירותים בסיסיים של אדם אחד, או פעילות של ארגון המונה אלפי בני אדם. כל בית עסק נועד קודם כל לעורר תחושה כלשהי בלקוח הפוטנציאלי. טיב התחושה הזאת יכריע האם הוא יהפוך ללקוח קיים או לא. כיום התהליך הזה נעשה במידה רבה על הפלטפורמה שיצרתם לעצמכם באמצעות אתר האינטרנט. האתר מאפשר גם להציג את בית העסק ברמה המילולית, אך בסופו של יום, ההיבט העיצובי והוויזואלי תמיד ישחק את התפקיד החשוב ביותר, כי יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני. כך, המיתוג מתחיל באתר, ממשיך למקומות אחרים ברשת העולמית (פייסבוק, אינסטגרם, רשתות חברתיות רלוונטיות נוספות ומנועי החיפוש) ושוב חוזר לאתר! כך שללא אתר מעוצב בהתאמה אישית, קשה עד בלתי אפשרי לעשות מיתוג איכותי ברמה גבוהה.

מדוע חשוב להשקיע בעיצוב לוגו?

המיתוג הולך יד ביד עם הלוגו שלכם. הלוגו מהווה המחשה מרוכזת של הערכים של בית העסק, ולכן אין להקל ראש בעניין העיצוב. כל לוגו מעוצב של חברה מצליחה נראה רנדומלי – אך האמת היא שמאחורי כל לוגו שהפך לחלק מהחברה ברמה מקומית או כלל עולמית יש עבודה ענקית. בחירה מדויקת באלמנטים, הצבעים, הגופן, האם לכתוב את השם או לא, כל זה מייצג אמנות של המאה ה-21 שבה כל נקודה קובעת. לכן בעת יצירת הבסיס למיתוג שלכם, זכרו שבסוף התהליך של עיצוב לוגו לעסק התוצר אמור ללוות את החברה לכל אורך פועלה, ולכן יש ליצור את הסמל הוויזואלי שתוכלו להתגאות בו עכשיו וגם אחר כך. זכרו, הלוגו של קוקה קולה כמעט לא השתנה לאורך עשרות השנים, ועבור מעצבים רבים הוא מהווה את הודגמה המובהקת ללוגו מנצח שמעביר את המסר באופן טבעי ביותר.

 

השילוב בין עיצוב ומיתוג אונליין בעולם האמיתי

כאשר שוקלים את האלמנטים השונים של עיצוב ומיתוג אתר האינטרנט ושאר הגורמים הוויזואליים, חשוב מאוד לזכור שמדובר במוצר שיתקיים לא רק בעולם האינטרנטי, אלא במידה רבה גם בעולם האמיתי. העיצוב של האתר יתכתב עם כרטיסי הביקור שלכם, עם השלטים שתתלו במשרד או בסטנדים שתעצבו באירועים ובכנסים השונים. המיתוג ילווה אתכם לכל מקום אשר תלכו, לכן אל תטעו – מדובר בהרבה יותר מבחירת "תבנית" אסתטית לאתר אינטרנט, אלא בבסיס לכל הפעילות העסקית שלכם.

התוצאה הטובה ביותר בעת עיצוב אתר

חברת אקטיבנט מתמחה במיתוג, עיצוב ובניית אתרים לעסקים קטנים. הצוות המקצועי של החברה יודע שעל מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר בבניית אתר, נדרשת חברה המיומנת במתן פתרונות מיתוג ועיצוב מתקדמים. ניתן לבחון זאת בקלות באמצעות עיון בתיק העבודות – האם אתם עצמכם הייתם פונים לחברה הממותגת באופן שבו החברה עושה זאת? אתם, כמו כל אדם אחר, מהווים את הקהל הפוטנציאלי של כל לוגו ואלמנטים אחרים של מיתוג. באקטיבנט מקבוצת לאוס מדיה קידום אתרים מאמינים שמקצועיות נמדדת ביכולת ליצור חומרים גרפיים כובשים בשילוב עם היכולת להבין מה אתם מייצגים ומציאת הדרך לבטא זאת באופן מובן, מינימליסטי אך מוקפד ומחושב.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.