עדו הר טוב
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

העידן הבא בגיתם: המנכ"ל עדו הרטוב יהפוך לשותף במשרד

הרטוב מצטרף למשרד לקבוצת השותפים בראשות מוישיק תאומים, יעל אלמוג שמחזיקה ביידה 25% ממניות המשרד, מודי כידון ומרוין לנדר
משה בנימין | (4)

משרד הפרסום גיתם BBDO נמצא בעיצומה של תקופת מעבר כהכנה לעידן הבא בחיי המשרד הוותיק. לאייס נודע כי השלב הבא ברפורמה שצעדיה ניכרים בחודשים האחרונים הוא כניסתו של עדו הרטוב לשותפות במשרד לצד מודי כידון, מושיק תאומים ויעל אלמוג.

הרטוב שימש כמנכ"ל משותף לצידו של עמית לבני, והשניים מונו למחליפיה של מיכל המאירי המנכ"לית האחרונה שפרשה לאחר כעשור בתפקיד. לאחר פרישתו של לבני שהצהיר כי סיים את פרק הפרסום בחייו המשיך הרטוב לנהל את המשרד באופן עצמאי ובמסגרת זו גם הוציא לפועל מספר שינוים בגזרת הקריאייטיב עם גיוסם של שרון רפאל וערן ניר ומינויו של דני יעקובוביץ' למנהל הקריאייטיב הראשי במשרד. 

בגיל 41 בלבד, לאחר שהוא משמש כמנכ"ל מגיל 37, הרטוב מצטרף למשרד לקבוצת השותפים בראשות מוישיק תאומים, יעל אלמוג שמחזיקה בידיה 25% ממניות המשרד שאליו הצטרפה לפני כ-7 שנים, מודי כידון ומרוין לנדר. השליטה במשרד הפרסום מוחזקת על ידי BBDO העולמית מקבוצת אומניקום שבידיה 49% ממניות המשרד.

מעבר לשותפות בגוף המרכזי - משרד הפרסום - הרטוב יהפוך לשותף בכל הנכסים של קבוצת גיתם בישראל המונה למעלה מ-10 חברות, שביניהן: BBDO IM שאותה הקים, BBDO CONTENT, חברת רכש המדיה TMF (בשותפות עם יהושע TBWA), OCEAN שמוחזקת במודל דומה לזה של TMF, משרד היח"צ גיתם פורטר נובלי ועוד.

בנוסף לעסקי הפרסום קבוצת גיתם פעילה בתחום הנדל"ן באמצעות חברת ויתניה שנוסדה בשנת 1995. בנוסף הקבוצה עסקה בפיתוח מיזמי נדל"ן מניב ומחזיקה ברשותה את בית גיתם, בית רשת ועוד.

 

גורמים בסביבת המשרד מציינים כי מסלול שכזה הוא טבעי למדי עבור הרטוב שהצהיר כבר בימיו הראשונים בקבוצה כי  מטרתו היא להפוך לשותף ביום מן הימים ולא להישאר בעמדת שכיר בכיר במשרד. אמר וקיים, במסדרונות גיתם ידעו לספר כי מאז שמונה למנכ"ל לפני כ-3.5 שנים היה ניכר עליו כי בשונה מעמית לבני, החיבור שלו לעולם הפרסום לרבות המלחמות הקטנות והגדולות שהן מנת חלקו הוא משהו טבעי עבורו.

הרטוב הוא בוגר שירות הביטחון הכללי (שב"כ). הוא כיהן כיועץ אסטרטגי וכיועץ תקשורת לשרי האוצר, התיירות והתקשורת. בשנת 2007 הצטרף לקבוצת גיתם/BBDO והקים וניהל יחד עם רון בראל את BBDO IM - חברת בוטיק לייעוץ אסטרטגי, ניהול הזירה הציבורית וניהול משברים שהפכה להצלחה בשוק החברות המשיקות לעולמות הפרסום, יח"צ שיווק ואסטרטגיה. בשנת 2012 הוא התמנה לסמנכ"ל פיתוח אסטרטגי של קבוצת גיתם/BBDO. הרטוב נשוי ואב ל-3 בנים, וכן הוא בעל תואר שני במדע המדינה ותקשורת.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מוישיק תאומים, מבעלי ומייסדי המשרד: "גיתם חוגגת השבוע 38 שנים להיווסדה. זוהי החברה הוותיקה ביותר בישראל אשר הצליחה לאורך השנים לשמר את מעמדה בצמרת ענף הפרסום, יחסי הציבור והתקשורת השיווקית. בחרנו בעדו כמי שיוביל את גיתם BBDO, על חברות הבת שלה ויוליך אותה לקראת האתגרים הבאים בתחומי הפרסום, ניהול הזירה הציבורית, יחסי הציבור והעולם הדיגיטלי. עדו נבחר לאור יכולותיו המקצועיות, מנהיגותו יוצאת הדופן והראייה המקצועית היצירתית בה הוא ניחן".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נדב מנסדורף 10/05/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    עידו הוא מענטש אמיתי ואיש מקצוע מעולה. שיצליח.
  • 3.
    אייל 09/05/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    בעולם של טרנדים, גימיקים וכוכבים לרגע גיתם שומר כבר 30 שנה על מעמדו. הוא אולי לא מספר 1 אבל תמיד ממוקם איפשהו בחמישיה הראשונה - משרד יציב, עם לקוחות ותיקים. הבחירה שעידו היא המשך טבעי של התנהלות ארוכת שנים
  • 2.
    יוסי מגבעתיים 09/05/2017 19:48
    הגב לתגובה זו
    לא רק מקצוען גבר אמיתי צנוע ענו .
  • 1.
    לקוח 09/05/2017 16:45
    הגב לתגובה זו
    היחיד שמבין את המקצוע בהיבט רחב ועמוק. יועץ חכם ופרטנר אמיתי.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.