smart במו"מ עם גופי ספורט - אבל לא תשדר כרגע כדורגל
בעוד שבוע יושק שירות הטלוויזיה smart של חברת טריפל סי, במה שאמור להדליק עוד את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. החברה תציע חבילת ערוצים ישראלים, כולל זרים ושירות VOD ב-50 שקלים, מחצית מהסכום אותו גובה סלקום TV.
בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין smart לבין גופי שידור הספורט – ערוץ הספורט של RGE, ערוץ ONE וצ'רלטון, לגבי שילובם בפלטפורמת השידורים החדש, ואולם הפערים הכספיים הגדולים הותירו את smart ללא היצע של ספורט ישראלי, ללא כדורגל, ועם ערוצי ספורט זניחים מחו"ל, בין היתר ערוץ של ספורט מוטורי וערוץ לתחרויות שייט.
בשיחה עם אייס, אומר רמי נחום, מנכ"ל ומייסד טריפל סי, כי "גופי הספורט דיברו איתנו כאילו אנחנו HOT או yes, ודרשו סכומים שלא יכולנו לשלם. אם היינו הולכים על ההצעות שלהם, לא היינו יכולים לעמוד בדמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אנחנו רואים שונה את הגישה לתוכן ולמחיר - והמחיר צריך להיות סביר. מי שחולה על כדורגל, אין לנו מה להציע לו".
אי-שידור תכני ספורט הוא מגבלה עבור לא מעט לקוחות, שישקלו האם לעבור מחברה אחת לאחרת, גם במחיר חיסכון משמעותי בדמי מנוי. ההסכם מלפני שנה של סלקום TV עם RGE לשידור ערוץ הספורט על שלל אפיקיו, שחרר את הפלומבה ולקוחות של 2 הפלטפורמות הוותיקות, HOT ו-yes, יכלו לבחון את האפשרות לעבור לפלטפורמה החדשה. הסכם נוסף עם צ'רלטון לשידורי ספורט פיי-פר-ויו, הוסיף עוד כוח לסלקום TV מול השחקנים הוותיקים. גם נחום יודע את זה, אולם בשלב זה הוא טוען כי "יש שוק גדול של חבר'ה שלא רוצים ספורט, ורוצים שירות בזול", ואליהם הוא פונה.
"אני חושב שאני צריך זמן כדי לקנות את הקהל", אומר נחום. "נמשיך את המגעים עם גופי שידור הספורט, ונילחם גם על הקהל הזה".
סוגיה מעניינת נוספת הנוגעת ל-smart, היא שמעבר לחבילת הבסיס ב-50 שקלים, אפשר יהיה לשכור או לרכוש סרטים שרק ירדו כמה חודשים לפני כן מההקרנים, בסכומי כסף. "ה-VOD שלנו שמורכב מ-2 חלקים – סרטים רגילים, ושירות פרימיום".
הסכם התוכן של smart הוא עם וונטייז המפתחת פלטפורמות VOD וטלוויזיה אינטרנטית למגוון מכשירים חכמים, ומנהלת שירותי תוכן חכמים במדינות רבות בעולם. וונטייז מפתחת את הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי התוכן כולל מערכות ניהול תוכן, אפליקציות למכשירי קצה, מערכות הפעלה לממירים, מערכות בינה עסקית ואנליטיקס וידאו, בילינג וסליקה בינ"ל ועוד, וכן מחזיקה זכויות לאלפי כותרי תוכן מהאולפנים הגדולים בעולם כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד.
ספריית הערוצים של smart תכלול בין היתר 4 ערוצים לייף סטייל - ערוץ אוכל, אופנה, סרטים בוליוודים, וערוץ הטיולים טרוול XP - עליו מתכוונים בחברה לבדוק בתקופה הקרובה שידור של 4K. כמו כן ישודרו 3 ערוצי מוסיקה, אחד מהם בהפקתה של smart, 3 ערוצי ילדים – אחד מהם גם כן בהפקה של החברה ושניים קרוניים, וגם 2 ערוצי ספורט נישתיים. בשלב הבא ישווקו גם חבילות ברוסית וערבית.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
בניגוד לסלקום TV, ב-smart כבר קיימו פגישות ראשוניות עם חברות ואולפני הפקה, כדי לחוש את הקרקע לקראת אפשרות להתחיל להפיק תכנים מקוריים, אולם בשנה הראשונה החברה לא תפיק כאלה. מנהל פרויקט הטלוויזיה בחברה, דן נחום, אומר לאייס כי "בשנה הקרובה אנחנו לא ניכנס להפקות מקור, אבל זה יקרה בעתיד, וכבר היו פגישות בנושא".
-אז מי קהל היעד שלכם בתכלס?
משפחות צעירות - כי תוכן הילדים שלנו הולך להיות מאד חזק, אנשים שיש להם טלוויזיה אחת או 2 וקשה להם להתחבר מבחינת מחיר לפלטפורמות הוותיקות והיקרות, והמגזרים הערבי והרוסי, שנגיש לו בשלב מאוחר יותר תוכן ייעודי.
לצד המחיר הזול, ב-smart בונים גם על הטכנולוגיה ככלי למשוך לקוחות. הממיר של smart אינו מקליט, אולם אפליקציית השידור בענן מקליטה לטווחים של שבוע עד שבועיים את כל התכנים, כך שפונקציה זו מיותרת לקהל שאינו מחפש "לאגור תכנים".
הממיר תומך בטכנולוגיית 4K, שיטה שנכנסה לאחרונה גם ל-yes, אולם יש לציין כי רוב רובם של הערוצים אינם משדרים עדיין בפורמט זה. וגם, בעלי טלוויזיות חכמות אינם צריכים בכלל ממיר, ויכולים להתבסס על אפליקציה אותה יורידו למכשיר.
- 1.אבי וייס 21/04/2017 13:09הגב לתגובה זוממש פחות, כאוס בהתגלמותו (על חשבון הכיס שלנו): http://bit.ly/2ov4q2i
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
