טריפל סי רמי נחום
צילום: דן נחום

smart במו"מ עם גופי ספורט - אבל לא תשדר כרגע כדורגל

שירות ה-TV החדש של טריפל סי יתחרה ב-HOT, yes וסלקום TV. בכירי החברה מספרים על המו"מ של הבשיל לשידור ערוצי הספורט, קהל היעד, והבשורה - שירות זול ב-50 ש' לחודש
אלכסנדר כץ | (1)

בעוד שבוע יושק שירות הטלוויזיה smart של חברת טריפל סי, במה שאמור להדליק עוד את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. החברה תציע חבילת ערוצים ישראלים, כולל זרים ושירות VOD ב-50 שקלים, מחצית מהסכום אותו גובה סלקום TV.

 

בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין smart לבין גופי שידור הספורט – ערוץ הספורט של RGE, ערוץ ONE וצ'רלטון, לגבי שילובם בפלטפורמת השידורים החדש, ואולם הפערים הכספיים הגדולים הותירו את smart ללא היצע של ספורט ישראלי, ללא כדורגל, ועם ערוצי ספורט זניחים מחו"ל, בין היתר ערוץ של ספורט מוטורי  וערוץ לתחרויות שייט.

 

בשיחה עם אייס, אומר רמי נחום, מנכ"ל ומייסד טריפל סי, כי "גופי הספורט דיברו איתנו כאילו אנחנו HOT או yes, ודרשו סכומים שלא יכולנו לשלם. אם היינו הולכים על ההצעות שלהם, לא היינו יכולים לעמוד בדמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אנחנו רואים שונה את הגישה לתוכן ולמחיר - והמחיר צריך להיות סביר. מי שחולה על כדורגל, אין לנו מה להציע לו".

 

אי-שידור תכני ספורט הוא מגבלה עבור לא מעט לקוחות, שישקלו האם לעבור מחברה אחת לאחרת, גם במחיר חיסכון משמעותי בדמי מנוי. ההסכם מלפני שנה של סלקום TV עם RGE לשידור ערוץ הספורט על שלל אפיקיו, שחרר את הפלומבה ולקוחות של 2 הפלטפורמות הוותיקות, HOT ו-yes, יכלו לבחון את האפשרות לעבור לפלטפורמה החדשה. הסכם נוסף עם צ'רלטון לשידורי ספורט פיי-פר-ויו, הוסיף עוד כוח לסלקום TV מול השחקנים הוותיקים. גם נחום יודע את זה, אולם בשלב זה הוא טוען כי "יש שוק גדול של חבר'ה שלא רוצים ספורט, ורוצים שירות בזול", ואליהם הוא פונה.

 

"אני חושב שאני צריך זמן כדי לקנות את הקהל", אומר נחום. "נמשיך את המגעים עם גופי שידור הספורט, ונילחם גם על הקהל הזה".

 

סוגיה מעניינת נוספת הנוגעת ל-smart, היא שמעבר לחבילת הבסיס ב-50 שקלים, אפשר יהיה לשכור או לרכוש סרטים שרק ירדו כמה חודשים לפני כן מההקרנים, בסכומי כסף. "ה-VOD שלנו שמורכב מ-2 חלקים – סרטים רגילים, ושירות פרימיום".

 

הסכם התוכן של smart  הוא עם וונטייז המפתחת פלטפורמות VOD וטלוויזיה אינטרנטית למגוון מכשירים חכמים, ומנהלת שירותי תוכן חכמים במדינות רבות בעולם. וונטייז מפתחת את הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי התוכן כולל מערכות ניהול תוכן, אפליקציות למכשירי קצה, מערכות הפעלה לממירים, מערכות בינה עסקית ואנליטיקס וידאו, בילינג וסליקה בינ"ל ועוד, וכן מחזיקה זכויות לאלפי כותרי תוכן מהאולפנים הגדולים בעולם כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד.

ספריית הערוצים של smart תכלול בין היתר 4 ערוצים לייף סטייל - ערוץ אוכל, אופנה, סרטים בוליוודים, וערוץ הטיולים טרוול XP - עליו מתכוונים בחברה לבדוק בתקופה הקרובה שידור של 4K. כמו כן ישודרו 3 ערוצי מוסיקה, אחד מהם בהפקתה של smart, 3 ערוצי ילדים – אחד מהם גם כן בהפקה של החברה ושניים קרוניים, וגם 2 ערוצי ספורט נישתיים. בשלב הבא ישווקו גם חבילות ברוסית וערבית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בניגוד לסלקום TV, ב-smart כבר קיימו פגישות ראשוניות עם חברות ואולפני הפקה, כדי לחוש את הקרקע לקראת אפשרות להתחיל להפיק תכנים מקוריים, אולם בשנה הראשונה החברה לא תפיק כאלה. מנהל פרויקט הטלוויזיה בחברה, דן נחום, אומר לאייס כי "בשנה הקרובה אנחנו לא ניכנס להפקות מקור, אבל זה יקרה בעתיד, וכבר היו פגישות בנושא". 

-אז מי קהל היעד שלכם בתכלס?

משפחות צעירות - כי תוכן הילדים שלנו הולך להיות מאד חזק, אנשים שיש להם טלוויזיה אחת או 2 וקשה להם להתחבר מבחינת מחיר לפלטפורמות הוותיקות והיקרות, והמגזרים הערבי והרוסי, שנגיש לו בשלב מאוחר יותר תוכן ייעודי. 

לצד המחיר הזול, ב-smart בונים גם על הטכנולוגיה ככלי למשוך לקוחות. הממיר של smart אינו מקליט, אולם אפליקציית השידור בענן מקליטה לטווחים של שבוע עד שבועיים את כל התכנים, כך שפונקציה זו מיותרת לקהל שאינו מחפש "לאגור תכנים".

הממיר תומך בטכנולוגיית 4K, שיטה שנכנסה לאחרונה גם ל-yes, אולם יש לציין כי רוב רובם של הערוצים אינם משדרים עדיין בפורמט זה. וגם, בעלי טלוויזיות חכמות אינם צריכים בכלל ממיר, ויכולים להתבסס על אפליקציה אותה יורידו למכשיר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי וייס 21/04/2017 13:09
    הגב לתגובה זו
    ממש פחות, כאוס בהתגלמותו (על חשבון הכיס שלנו): http://bit.ly/2ov4q2i
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.