smart במו"מ עם גופי ספורט - אבל לא תשדר כרגע כדורגל
בעוד שבוע יושק שירות הטלוויזיה smart של חברת טריפל סי, במה שאמור להדליק עוד את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. החברה תציע חבילת ערוצים ישראלים, כולל זרים ושירות VOD ב-50 שקלים, מחצית מהסכום אותו גובה סלקום TV.
בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין smart לבין גופי שידור הספורט – ערוץ הספורט של RGE, ערוץ ONE וצ'רלטון, לגבי שילובם בפלטפורמת השידורים החדש, ואולם הפערים הכספיים הגדולים הותירו את smart ללא היצע של ספורט ישראלי, ללא כדורגל, ועם ערוצי ספורט זניחים מחו"ל, בין היתר ערוץ של ספורט מוטורי וערוץ לתחרויות שייט.
בשיחה עם אייס, אומר רמי נחום, מנכ"ל ומייסד טריפל סי, כי "גופי הספורט דיברו איתנו כאילו אנחנו HOT או yes, ודרשו סכומים שלא יכולנו לשלם. אם היינו הולכים על ההצעות שלהם, לא היינו יכולים לעמוד בדמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אנחנו רואים שונה את הגישה לתוכן ולמחיר - והמחיר צריך להיות סביר. מי שחולה על כדורגל, אין לנו מה להציע לו".
אי-שידור תכני ספורט הוא מגבלה עבור לא מעט לקוחות, שישקלו האם לעבור מחברה אחת לאחרת, גם במחיר חיסכון משמעותי בדמי מנוי. ההסכם מלפני שנה של סלקום TV עם RGE לשידור ערוץ הספורט על שלל אפיקיו, שחרר את הפלומבה ולקוחות של 2 הפלטפורמות הוותיקות, HOT ו-yes, יכלו לבחון את האפשרות לעבור לפלטפורמה החדשה. הסכם נוסף עם צ'רלטון לשידורי ספורט פיי-פר-ויו, הוסיף עוד כוח לסלקום TV מול השחקנים הוותיקים. גם נחום יודע את זה, אולם בשלב זה הוא טוען כי "יש שוק גדול של חבר'ה שלא רוצים ספורט, ורוצים שירות בזול", ואליהם הוא פונה.
"אני חושב שאני צריך זמן כדי לקנות את הקהל", אומר נחום. "נמשיך את המגעים עם גופי שידור הספורט, ונילחם גם על הקהל הזה".
סוגיה מעניינת נוספת הנוגעת ל-smart, היא שמעבר לחבילת הבסיס ב-50 שקלים, אפשר יהיה לשכור או לרכוש סרטים שרק ירדו כמה חודשים לפני כן מההקרנים, בסכומי כסף. "ה-VOD שלנו שמורכב מ-2 חלקים – סרטים רגילים, ושירות פרימיום".
הסכם התוכן של smart הוא עם וונטייז המפתחת פלטפורמות VOD וטלוויזיה אינטרנטית למגוון מכשירים חכמים, ומנהלת שירותי תוכן חכמים במדינות רבות בעולם. וונטייז מפתחת את הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי התוכן כולל מערכות ניהול תוכן, אפליקציות למכשירי קצה, מערכות הפעלה לממירים, מערכות בינה עסקית ואנליטיקס וידאו, בילינג וסליקה בינ"ל ועוד, וכן מחזיקה זכויות לאלפי כותרי תוכן מהאולפנים הגדולים בעולם כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד.
ספריית הערוצים של smart תכלול בין היתר 4 ערוצים לייף סטייל - ערוץ אוכל, אופנה, סרטים בוליוודים, וערוץ הטיולים טרוול XP - עליו מתכוונים בחברה לבדוק בתקופה הקרובה שידור של 4K. כמו כן ישודרו 3 ערוצי מוסיקה, אחד מהם בהפקתה של smart, 3 ערוצי ילדים – אחד מהם גם כן בהפקה של החברה ושניים קרוניים, וגם 2 ערוצי ספורט נישתיים. בשלב הבא ישווקו גם חבילות ברוסית וערבית.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בניגוד לסלקום TV, ב-smart כבר קיימו פגישות ראשוניות עם חברות ואולפני הפקה, כדי לחוש את הקרקע לקראת אפשרות להתחיל להפיק תכנים מקוריים, אולם בשנה הראשונה החברה לא תפיק כאלה. מנהל פרויקט הטלוויזיה בחברה, דן נחום, אומר לאייס כי "בשנה הקרובה אנחנו לא ניכנס להפקות מקור, אבל זה יקרה בעתיד, וכבר היו פגישות בנושא".
-אז מי קהל היעד שלכם בתכלס?
משפחות צעירות - כי תוכן הילדים שלנו הולך להיות מאד חזק, אנשים שיש להם טלוויזיה אחת או 2 וקשה להם להתחבר מבחינת מחיר לפלטפורמות הוותיקות והיקרות, והמגזרים הערבי והרוסי, שנגיש לו בשלב מאוחר יותר תוכן ייעודי.
לצד המחיר הזול, ב-smart בונים גם על הטכנולוגיה ככלי למשוך לקוחות. הממיר של smart אינו מקליט, אולם אפליקציית השידור בענן מקליטה לטווחים של שבוע עד שבועיים את כל התכנים, כך שפונקציה זו מיותרת לקהל שאינו מחפש "לאגור תכנים".
הממיר תומך בטכנולוגיית 4K, שיטה שנכנסה לאחרונה גם ל-yes, אולם יש לציין כי רוב רובם של הערוצים אינם משדרים עדיין בפורמט זה. וגם, בעלי טלוויזיות חכמות אינם צריכים בכלל ממיר, ויכולים להתבסס על אפליקציה אותה יורידו למכשיר.
- 1.אבי וייס 21/04/2017 13:09הגב לתגובה זוממש פחות, כאוס בהתגלמותו (על חשבון הכיס שלנו): http://bit.ly/2ov4q2i

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.