smart במו"מ עם גופי ספורט - אבל לא תשדר כרגע כדורגל
בעוד שבוע יושק שירות הטלוויזיה smart של חברת טריפל סי, במה שאמור להדליק עוד את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. החברה תציע חבילת ערוצים ישראלים, כולל זרים ושירות VOD ב-50 שקלים, מחצית מהסכום אותו גובה סלקום TV.
בחודשים האחרונים התקיימו מגעים בין smart לבין גופי שידור הספורט – ערוץ הספורט של RGE, ערוץ ONE וצ'רלטון, לגבי שילובם בפלטפורמת השידורים החדש, ואולם הפערים הכספיים הגדולים הותירו את smart ללא היצע של ספורט ישראלי, ללא כדורגל, ועם ערוצי ספורט זניחים מחו"ל, בין היתר ערוץ של ספורט מוטורי וערוץ לתחרויות שייט.
בשיחה עם אייס, אומר רמי נחום, מנכ"ל ומייסד טריפל סי, כי "גופי הספורט דיברו איתנו כאילו אנחנו HOT או yes, ודרשו סכומים שלא יכולנו לשלם. אם היינו הולכים על ההצעות שלהם, לא היינו יכולים לעמוד בדמי מנוי של 50 שקלים לחודש. אנחנו רואים שונה את הגישה לתוכן ולמחיר - והמחיר צריך להיות סביר. מי שחולה על כדורגל, אין לנו מה להציע לו".
אי-שידור תכני ספורט הוא מגבלה עבור לא מעט לקוחות, שישקלו האם לעבור מחברה אחת לאחרת, גם במחיר חיסכון משמעותי בדמי מנוי. ההסכם מלפני שנה של סלקום TV עם RGE לשידור ערוץ הספורט על שלל אפיקיו, שחרר את הפלומבה ולקוחות של 2 הפלטפורמות הוותיקות, HOT ו-yes, יכלו לבחון את האפשרות לעבור לפלטפורמה החדשה. הסכם נוסף עם צ'רלטון לשידורי ספורט פיי-פר-ויו, הוסיף עוד כוח לסלקום TV מול השחקנים הוותיקים. גם נחום יודע את זה, אולם בשלב זה הוא טוען כי "יש שוק גדול של חבר'ה שלא רוצים ספורט, ורוצים שירות בזול", ואליהם הוא פונה.
"אני חושב שאני צריך זמן כדי לקנות את הקהל", אומר נחום. "נמשיך את המגעים עם גופי שידור הספורט, ונילחם גם על הקהל הזה".
סוגיה מעניינת נוספת הנוגעת ל-smart, היא שמעבר לחבילת הבסיס ב-50 שקלים, אפשר יהיה לשכור או לרכוש סרטים שרק ירדו כמה חודשים לפני כן מההקרנים, בסכומי כסף. "ה-VOD שלנו שמורכב מ-2 חלקים – סרטים רגילים, ושירות פרימיום".
הסכם התוכן של smart הוא עם וונטייז המפתחת פלטפורמות VOD וטלוויזיה אינטרנטית למגוון מכשירים חכמים, ומנהלת שירותי תוכן חכמים במדינות רבות בעולם. וונטייז מפתחת את הטכנולוגיה העומדת מאחורי שירותי התוכן כולל מערכות ניהול תוכן, אפליקציות למכשירי קצה, מערכות הפעלה לממירים, מערכות בינה עסקית ואנליטיקס וידאו, בילינג וסליקה בינ"ל ועוד, וכן מחזיקה זכויות לאלפי כותרי תוכן מהאולפנים הגדולים בעולם כגון דיסני, וורנר, סוני, פוקס, יוניברסל ועוד.
ספריית הערוצים של smart תכלול בין היתר 4 ערוצים לייף סטייל - ערוץ אוכל, אופנה, סרטים בוליוודים, וערוץ הטיולים טרוול XP - עליו מתכוונים בחברה לבדוק בתקופה הקרובה שידור של 4K. כמו כן ישודרו 3 ערוצי מוסיקה, אחד מהם בהפקתה של smart, 3 ערוצי ילדים – אחד מהם גם כן בהפקה של החברה ושניים קרוניים, וגם 2 ערוצי ספורט נישתיים. בשלב הבא ישווקו גם חבילות ברוסית וערבית.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בניגוד לסלקום TV, ב-smart כבר קיימו פגישות ראשוניות עם חברות ואולפני הפקה, כדי לחוש את הקרקע לקראת אפשרות להתחיל להפיק תכנים מקוריים, אולם בשנה הראשונה החברה לא תפיק כאלה. מנהל פרויקט הטלוויזיה בחברה, דן נחום, אומר לאייס כי "בשנה הקרובה אנחנו לא ניכנס להפקות מקור, אבל זה יקרה בעתיד, וכבר היו פגישות בנושא".
-אז מי קהל היעד שלכם בתכלס?
משפחות צעירות - כי תוכן הילדים שלנו הולך להיות מאד חזק, אנשים שיש להם טלוויזיה אחת או 2 וקשה להם להתחבר מבחינת מחיר לפלטפורמות הוותיקות והיקרות, והמגזרים הערבי והרוסי, שנגיש לו בשלב מאוחר יותר תוכן ייעודי.
לצד המחיר הזול, ב-smart בונים גם על הטכנולוגיה ככלי למשוך לקוחות. הממיר של smart אינו מקליט, אולם אפליקציית השידור בענן מקליטה לטווחים של שבוע עד שבועיים את כל התכנים, כך שפונקציה זו מיותרת לקהל שאינו מחפש "לאגור תכנים".
הממיר תומך בטכנולוגיית 4K, שיטה שנכנסה לאחרונה גם ל-yes, אולם יש לציין כי רוב רובם של הערוצים אינם משדרים עדיין בפורמט זה. וגם, בעלי טלוויזיות חכמות אינם צריכים בכלל ממיר, ויכולים להתבסס על אפליקציה אותה יורידו למכשיר.
- 1.אבי וייס 21/04/2017 13:09הגב לתגובה זוממש פחות, כאוס בהתגלמותו (על חשבון הכיס שלנו): http://bit.ly/2ov4q2i
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
