המכללה האקדמית תל אביב-יפו
צילום: עמוד הפייסבוק של המכללה
פרסום ראשון

המכרז על תקציב האקדמית ת"א-יפו: המשרדים יציגו השבוע

בשנת 2016 עמד תקציב הפרסום של המכללה על כ-14 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל בין 3 ל-4 מיליון שקלים בשנה, שרובם מופנים לדיגיטל
משה בנימין |

המכרז על תקציב הפרסום של המכללה האקדמית תל אביב יפו מגיע לישירות האחרונה. לאייס נודע כי במהלך השבוע הקרוב יציגו המתמודדים פרזנטציות בפני המכללה.

בין המשרדים המתמודדים נמנים מקאן ואלי, שלפני מספר שנים משרד האם שלו מקאן אריקסון טיפל בתקציב ולעומק התודעה, שלאחרונה סיים לעבוד עם המכללה האקדמית נתניה לאחר 4 שנים. עוד בין המתמודדים משרד הפרסום ראובני פרידן IPG שייגש למכרז למרות שזכה לאחרונה בתקציב הפרסום של מכללת בית ברל. עם זאת, 2 המכללות אינן נתפסות כמתחרות ופונות ל-2 קהלי יעד שונים, מה שמאפשר את הכפילות בקטגוריה.

משרד נוסף שצפוי להתמודד על התקציב הוא teenk בבעלותו של יניב ויצמן. במקרה של teenk מדובר באירוע שאינו שכיח עבורו - המשרד אינו נוהג להתמודד במכרזים ויתרה מכך אינו רגיל להתמודד מול משרדים שאינם "משחקים" בטריטוריית התוכן שלו, בהתמחות מול קהלים של בני נוער, חיילים וגילאי אחרי צבא. הפנייה אל teenk מעידה במשהו על קהלי היעד אותם מסמנת המכללה וכן את עולמות הדיגיטל שבהם היא מתכוונת להשקיע חלק ניכר מתקציבה. משרד נוסף שאליו פנתה המכללה אך טרם ידוע האם הוא מתמודד הוא משרד הדיגיטל dsay מקבוצת דרורי ארועטי ברמן, בניהולו של אייל הובר לוי.

תקציב הפרסום של המכללה האקדמית תל אביב-יפו טופל בשנתיים האחרונות על ידי משרד הפרסום y&r ישראל. לפני כחצי שנה, במהלך יולי 2016, הגיע המשרד לצומת דרכים שסימנה את סוף דרכו בישראל, עם התפטרותם של המנכ"ל והמשנה למנכ"ל - גיא בר ויובל וינגסט. כפועל יוצא מכך, תקציבי הפרסום שטופלו במשרד יצאו לשוק וחלקם הוטמעו ב-jwt ישראל מקבוצת WPP המחזיקה בבעלות של שני המשרדים.

בשנת 2016 עמד תקציב הפרסום של המכללה על כ-14 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל בין 3 ל-4 מיליון שקלים בשנה. רוב התקציב, מעל ל-80% מופנה לגזרת הדיגיטל, שילוט החוצות תופס כ-10% והשאר מופנה לרדיו ולעיתונות.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.