אולד ספייס הישראלי? עוד פרסומת מבריקה למילקי
לפני כמה שנים כבשה את העולם סדרת פרסומות למותג אולד ספייס שהמרכיב העיקרי שלה היה נונסאנס ממכר, עם תסריט ודמות מרכזית (על סוס) שגרם לכל עולם הפרסום להודות בהכנעה שמדובר בשפה שטרם נראתה, ובקמפיין פשוט מוצלח, למרות שאף אחד לא באמת יכול לפענח ולהסביר מהי הנוסחה שעובדת. אולי דווקא בזה טמון סוד קסמו. הסרט החדש של אדלר חומסקי וקבוצת הכישרונות בהובלת רועי כפרי מסתמן כ'אולד ספייס' המקומי שלנו - הגדרה מחמיאה שמציבה את הקמפיין של מילקי על כתפי ענקים, ובצדק.
סרט הפרסומת החדש למותג תחת השילוש המקודש של מוזר/מצחיק/ממכר עלה לפני מספר שעות לרשתות החברתיות כשהוא מסתמן כהמשך ישיר להצלחה הוויראלית של קודמו מלפני 3 חודשים. ההשוואה ל'אולד ספייס' היא בעיקר ברמת התגובה הראשונית של הצופה שיכולה להסתכם במשפט "מה לעזאזל ראיתי עכשיו? אני חייב לצפות בזה שוב..ושוב..ושוב".
מותג המעדנים של מילקי שפעם שלט בישראל ללא עוררין או תחרות, ניצב בשנים האחרונות מול תחרות ערה על מדפי המעדנים ברשתות המזון. בניסיונות נועזים לכבוש את קהל היעד מחדש ולגייס לשורותיו קהל חסידים חדש שלא גדל על המותג הישראלי משנות ה-80-90 הלכו בשטראוס ואדלר חומסקי על רענון השפה הקריאייטיבי ללא היסוסים. זה התחיל עם קמפיין מתוזמר ומוסיקלי ואז הצטרפו לקאדר של משרד הפרסום גון בן ארי, רועי כפרי ונתן שוטנפלס ולקחו את המותג לעולם חדש של תוכן עם רוח שטות מבריקה וגיבוי מלא מצד שטראוס. התוצאה הסופית הופכת את מילקי למותג שמדבר אחרת, חושב אחרת ומצליח להעיר בקרב הצופים תאים שהיו רדומים שנים רבות.
במקרה של אדלר חומסקי יש לציין לזכות את העובדה, שלמרות ערמות האלקטרונים החופשיים נושאי האגו שמתפזרים לכל עבר בענף הפרסום, במשרד הבינו שיש גם מקום לשיתופי פעולה קריאייטיביים עם שחקני רכש מבחוץ. הבחירה בכפרי, בן ארי ושוטנפלס מוכיחה את עצמה ברמת המוצר הסופי ומיטיבה עם כל הצדדים שחפצים ביוקרת הקרדיט.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסרטון הנוכחי מספר את סיפורו של 'צפי קצפי', מנהל סופרמרקט שמעז להתקשר לבוס הגדול עם הצעת ייעול למילקי כשלצידו כל עובדי הסניף. הוא עושה זאת עם ההצעה הנדושה ביותר, ובאורח פלא, תוך שהוא מסתבך במילותיו הוא מצליח להפתיע עם רעיון לא מקובל שהבוס מאמץ בשמחה. כפרי בעצמו מגלם את מנהל הסניף המבולבל וחסר הביטחון ומנגד את הבוס הסקפטי ועושה זאת בחן הייחודי האופייני לו.
קרדיטים
סמנכ"ל קריאטיב - טל ריבן
סמנכ"ל לקוחות - אלעד הרמל
מנהל קריאייטיב - אבירם לוי
קופירייטרים- אסא קרן ויונתן טייטל
מנהלת לקוחות - נועה לוטן יעקבי
תקציבאית - רויטל שיף
מנהלת הפקה ומסחר - גל יעקב
מפיקה - נעמה בלז
מנהלת פלנינג - אירית שפייזמן
בימוי, עריכה ומשחק: רועי כפרי
כתיבה וקונספט: רועי כפרי וגון בן ארי
מפיק: נתן שוטנפלס
צילום: רומן לינצקי
ייצוג רועי כפרי: רועי הולנדר
- 10.עייפות החומר 08/09/2016 17:50הגב לתגובה זופשוט מביך, מתבייש בשביל כל ה"סמנכ"לים" והרשימה הארוכה של חסרי התועלת שכל גדולתם הייתה להסכים על העובדה שכפרי הוא גאון. נשבר הזין ממשרדים גדולים שרק יודעים לרכב על אחרים, לגזור קרדיט ולאכול עמלות. ולא, לפעמים רק להביא את כפרי/ יוצא ארץ נהדרת זה לא מספיק, צריך גם רעיון. אבל היי, לפחות תשלחו איזה יח"צ "אנחנו אולד ספייס הישראלי" ותמשיכו לאונן על עצמכם!
- כסאח 09/09/2016 08:42הגב לתגובה זווואו, כיסאחת אתה נשמע מתוסכל קצת, לא?
- 9.שאלה 08/09/2016 10:52הגב לתגובה זועשיתם כתבה, נסו להעמיק קצת יותר מהמובן מאליו, תכניסו איזה ראיון עם היוצרים, משהו מעשיר ולא איזה ידיעה רכילותית סוג ב'...
- צפי 08/09/2016 16:29הגב לתגובה זושל הלקוח.
- 8.ווה 08/09/2016 09:40הגב לתגובה זואולד - קצת. ספייסי? גם, אולי. חביב. אפילו מצחיק משהו. לא ייחודי. בקושי מחזיק יח"צ לברנז'ה כי זה מביא טוקבקים הפוכים. בשביל מה להשוות לאולד ספייס, בשביל מה. זה מקטין.
- 7.מבין דבר או שניים 08/09/2016 00:19הגב לתגובה זוזו פירסומת לא טובה. אני לא בטוח שחוץ מהייפ וכיפים כאפות יש פה גם אפקטיביות. כפרי הוא חמוד ושיהיה לו בהצלחה אבל זה לא רציני. הויראליות שלו רחוקה מאוד מלהרשים מה עוד שמילקי משלמים המון עבור קידום. זה בעיקר יח"צ. לגבי משרדי הפרסום... הפייסבוק ביטל אותם. שם המשחק הוא סרטונים חכמים, ויראלים ואיכותיים. כל מה שמשרדי הפירסום מתעבים. הקשר היום בין היוצרים ללקוחות הוא ישיר משרדי הפרסום הם המידל מן והם הולכים ונחתכים.
- שאול 08/09/2016 16:31הגב לתגובה זו24 שעות עם 150000 צפיות ויראליות ללא שום קידום כשהכל מהפייסבוק של כפרי. אבל אתה צודק...
- 6.ברק 07/09/2016 18:20הגב לתגובה זואולד ספייס?!? אתם באמת השוותם את זה לאולד ספייס?!? סרט דחקות ( מקסים ) שאף אחד לא יזכור עוד 10 שניות. אגב, חברים יקרים באייס - חאלס לעוף על כל פרסומת שהיא טיפה שרוטה. זה נייטיז בטירוף. אה... ואדלר?!? אתם אשכרה רשתם את עצמכם בקרדיטים?!?!? אין לכם טיפת בושה? מה היה התפקיד שלכם חוץ מאשר להעביר את המספר של כפרי? (וגם את זה אני לא בטוח שעשיתם)
- 5.למה לא כותבים מי אחראי על המוסיקה הסופרית? (ל"ת)תעשו כבוד 07/09/2016 18:14הגב לתגובה זו
- 4.CC 07/09/2016 18:01הגב לתגובה זווניסח ככ ככ יפה, והתוספת שלי היא - למה הקרדיטים של המשרד והקריאיטיב שלא עשו כלום ( חוץ מלא להפריע למר כפרי המוכשר ) , מופיעים לפני זה שבאמת עשה את כל העבודה?
- 3.אורן 07/09/2016 17:22הגב לתגובה זוכולה דאחקה חיננית ונקודתית. איפה הרעיון הגדול כאן? באולד ספייס היה רעיון.
- 2.דודי 07/09/2016 16:39הגב לתגובה זוזה לא בגלל חוסר פירגון, אלא פשוט בגלל שאולד ספייס ישבו על תובנה גאונית והלכו עד הסוף. במילקי התובנה היחידה היא, ״בואו ניקח את כפרי״. אולד ספייס מבוסס על קונספט. מילקי מבוסס על דאחקות מתחלפות.
- 1.אני רק שאלה 07/09/2016 16:33הגב לתגובה זואם את הכתיבה והקונספט עשו כפרי וחברו, מה היה תפקיד הקריאייטיב בתהליך? להגיד בואו נביא את כפרי? בואו נגיד את האמת, אדלר פשוט היו על המדיה וזהו. Cc:דואר ישראל וניר וגלי. סלקום ומשיח.
- קופי ותיק 07/09/2016 17:53הגב לתגובה זואנחנו לא היינו מצליחים לכתוב/ לצלם/ לערוך דבר כזה. משהו במודל של גליקמן (שכפרי הוא רק פיתוח שלו) של לעבוד עם כותבים חיצוניים/ יוצרים עצמאיים ברגעים קריטיים עובד פר אקסלנס. אסי כהן, שני, כפרי, דנית, משיח. זה יוצא יותר טוב זה מתסכל נכון הלוואי וידעתי לכתוב ברמה של אסף שלמון או וניה. אבל אנחנו רחוקים מזה. אגב גם הבימאים הקלאסיים של התעשיה לא מסוגלים לייצר כזה.
- יורם באומן 07/09/2016 23:36מגן על כבודם וכשרונם
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
