גיא וינגסט
צילום: יח"צ

עולה מדרגה: גיא וינגסט מונה לסמנכ"ל האסטרטגיה בגיתם BBDO

וינגסט (33) מגיע לגיתם עם 6 שנות ניסיון בשוק הפרסום. הוא החל את דרכו בגלר-נסיס פובליסיס וב-2013 הצטרף למחלקת הפלנינג של גיתם כפלנר בכיר
משה בנימין | (10)

משרד הפרסום גיתם BBDO מקדם את הפלנר הבכיר גיא וינגסט לעמדת סמנכ"ל האסטרטגיה, במקום הלל גייגר שסיים את דרכו במשרד לפני מספר חודשים. 

וינגסט (33) נכנס לתעשיית הפרסום לפני כ-6 שנים. הוא החל את דרכו בגלר-נסיס פובליסיס וב-2013 הצטרף למחלקת הפלנינג של גיתם כפלנר בכיר. במהלך השנים הוא טיפל בקטגוריות מוצרי צריכה, בנקאות ופיננסים, רכב, נדל"ן וטכנולוגיה. הוא בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, וכיום מרצה בפקולטה לניהול ע"ש רקאנטי בחוג למנהל עסקים. בנוסף, יוזכר כי הוא אחיו הצעיר של יובל וינגסט, לשעבר מבכירי חברת ניהול המשברים והייעוץ התקשורתי BBDO IM, שבראשה עמד בעבר עידו הר-טוב, מנכ"ל משותף בגיתם כיום. בנוסף שימש יובל וינגסט כסמנכ"ל לקוחות בכיר בגיתם.

"בחודשים האחרונים עסקנו רבות בגיתם בהגדרה מחדש של תפקיד הפלנינג בעולם הפרסום המשתנה. בסיוע BBDO ובאמצעות קיום שיחות עומק עם לקוחותינו העצמנו את מרכזיותו של הפלנר בתהליך העשייה הפרסומי" כך מציין עדו הר-טוב שמוסיף כי "בין השאר יהיה מעתה הפלנר מעורב הרבה יותר גם בהגדרת פתרונות המדיה, בדגש המדיה הדיגיטלית. הוא יפגיש תובנות צרכן עם סביבתו הדיגיטלית המשפיעה בשלבי הצריכה השונים וינחה בהתאמה את אנשי הקריאטיב בסוג התוצרים הנדרש. תהליך החשיבה הזה הובל על ידי גיא וינגסט שמביא איתו תפישה אסטרטגית כוללת וחדשנית ואנו משוכנעים שכעת עם מינויו לסמנכ"ל אסטרטגיה הוא ישכיל לבנות מחלקה ברוח התפיסה המקצועית החדשה ולהוביל את גיתם ליצירת מתודולוגיות אסטרטגיות חדשניות עבור לקוחותינו"

לדברי גיא וינגסט: "מאז ומעולם פרסום עסק במערכות יחסים בין מותגים ובני-אדם. בעוד שבעבר מערכות יחסים אלו נבנו בנקודת מפגש אחת עיקרית - ברייק הפרסומות, כיום ה'ברייק' הוא טיפה אחת בים של נקודות מפגש אפשריות. כדי לבנות מערכות יחסים חזקות במציאות של היום, מותגים נדרשים לתכנן מהלכים, שיודעים לשלב בתבונה בין פרסום מסורתי ובין בידור, טכנולוגיה או מדיה חברתית. היכולת שלנו לתכנן מהלכים מורכבים כאלו באפקטיביות, פעם אחר פעם, מחייבת אותנו לאמץ תהליכי עבודה ומודלים חדשים, והופכת את הפרסום למעניין ומאתגר מאי-פעם".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    נשמה טוב 07/08/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    נותן לכל אחד קרדיט מינימלי לשינויים שיכולים לעשות את המעגל שלו קצת יותר נעים וטוב. לא משנה עולם או מציאות, אבל גם ברדיוסים קטנים זה חיובי. אור ואהבהההה לכולם
  • 9.
    כלום ושום דבר 13/07/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    בענף בלי משקל. מצא מין את מינו, והיחיד שמתעניין במה שיש להר הטוב לומר זה הרטוב
  • 8.
    יצי 13/07/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    דקלום קלישאות שאולי היו רלוונטיות לימי גלר נסיס... בעצם רלוונטיות גם היום לנוכח זה שהענף פשוט מתפגר לו בשקט.
  • 7.
    גיא מוכשר מאוד. מגיע לו!! (ל"ת)
    הייתי שם 11/07/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לקוחה 11/07/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    צעיר רעב ומוכשר בהצלחה לך ולמשרד
  • 5.
    ריספקט 11/07/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    אבל מה יהיה באמת איש לא יודע. למרות זאת מינויים כאלה ואחרים נעשים כדי לשמר את רמת הבינוניות השורה על הכל, אבל גיא שהוא משכמו ומעלה פחות טוב מהקודמים לו למרות שהוא משכמו ומעלה. ראו מה קורה במקאן, בגיתם, בשביט וזהו. כלום לא קורה ולאף אחד לא איכפת. ובינתיים הדיגיטל עושה את עצמו שלא איכפת לו.
  • 4.
    אחד שמבין 11/07/2016 17:21
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לגיא באמת בחור מוכשר ורציני, עם ראש פתוח ויצירתי שמבין פלנינג ופרסום. אבל הסאבטקסט של המינו הוא השורה התחתונה וזה ההידרדרות ברמת הכח אדם בגיתם. טירוף הקיצוצים והחיסכון פוגע בכל חלקה טובה במשרד שפעם התהדר בכח אדם איכותי. אנשים טובים ואיכותיים הוחלפו בוורסיות זולות ובד"כ הרבה פחות טובות - ירון פרל ושגיא בלומברג שהוחלפו במחליפים זולים ובינוניים ויינגסט (שוב איש מוכשר) החליף את הלל גייגר ווזה לא הסוף. גיא איש מצוין אבל גיתם אוי ואבוי מה יהיה עם המשרד הבינוני הזה
  • 3.
    נעה 11/07/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    פעם היית צריך להיות מספיק מיילאג׳ על הכביש. לעשות דברים. לראות דברים. להשפיע. לא רק לצעוק סיסמאות בקול רם מדי ליד האנשים שמחליטים. מצד שני לדעת איפה להשקיע את תשומות הברבור שלך זו אסטרטגיה מנצחת.
  • 2.
    פרסומאי 11/07/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    עולם הפרסום הישראלי הינו כזה שהולך ונעלם נוכח המציאות ברשתות החברתיות והקפיטליזם החזירי מצד קונגלומרטים, שאוכלים כל חברת פרסום קטנה. פעם זה היה סקסי לאחוז בתואר פרסומאי - היום - ארכאי ונחלת העבר.
  • 1.
    תותח על חלל! בהצלחה (ל"ת)
    אחד שהיה שם 11/07/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.