עדי כהן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לכל מלחמה יש מחיר: טורנדו החליטה להעביר את תקציב המדיה שלה מזניט למקאן

הקיץ הלוהט לוחץ על טריגר הביקוש של הישראלים ומבחינת טורנדו - להיות מחוץ לפריים טיים של קשת בתקופה שכזו ולאבד בעקבות זאת נתח שוק ומכירות - הוא לא דבר שהחברה מסוגלת לספוג
משה בנימין | (9)

בשבועות האחרונים מנהלת חברת המדיה של קבוצת פובליסיס זניט קרב עיקש מול זכיינית ערוץ 2 קשת. את הקרב מוביל עדי כהן, מנכ"ל זניט שהחליט להציב חזית נחושה מול הדרישות המסחריות של קשת ובעיקר כנגד הגזירות שהנהיג סמנכ"ל השיווק של הזכיינית צביקה ליבליך. בזניט ידעו שבמידה והמאבק בקשת לא יגיע לפתרון בזמן הקרוב, הם צפוים להתחיל לשלם את המחיר מצד לקוחותיהם שלא יוכלו להישאר זמן רב מחוץ לפריים טיים של הזכיינית המובילה - והרגע הזה הגיע עם החלטה של חברת טורנדו להוציא את תקציב המדיה שלה מזניט ולהעביר אותו אל היריבים מראול ולנברג - מקאן תל אביב וחברת המדיה יוניברסל מקאן

בשבוע שעבר קיימו יורם באומן, נציג פובליסיס בישראל ואחד מבעלי הקבוצה הישראלית ועדי כהן, מנכ"ל זניט, פגישה עם בכירי קשת. ההחלטה של טורנדו מהיום היא עדות לכך שהליך הגישור בין הצדדים לא הביא לסיומו של הנתק. 

כזכור, המאבק החל במכתב שהוציא ליבליך ללקוחות קשת ויועד בעיקר לחברות המדיה לפיו, מתחילת שנת 2016, מפרסם שיעזוב את חברת המדיה שלו במהלך השנה ויחל לרכוש מדיה באמצעות חברה אחרת ייאלץ לשלם את מחירי המחירון של קשת עבור רכישה ישירה מול הערוץ בניגוד למחירי ההנחה המקבולים בתעשייה מהן נהנות חברות המדיה השונות. המשמעות היתה פגיעה ישירה בזניט שהעבירה אליה את תקציב המדיה של פרטנר במהלך ינואר 2016.

הפגיעה בפרטנר הפכה לאקוטית על רקע ההשקה המחודשת של המותג לפני מספר חודשים. זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 הפכו את משימת ההשקה לכמעט בלתי אפשרית בטלוויזיה לאחר שהותירו את הספוטים של פרטנר מחוץ למיקומים המרכזיים בברייק הפרסומות - זאת על רקע אי הבנות בתנאים המסחריים מול זניט. מאוחר יותר הגיעה זניט להסדרים חדשים מול ערוץ 10 ורשת אך הנתק עם קשת החריף ואף הוביל לתלונה של זניט אל הממונה להגבלים עסקיים בטענה כי מכתב ליבליך אינו חוקי רגולטורית.

ההערכות שחברת טורנדו תהיה הראשונה לפרוש מזניט היו באוויר מאז שהסכסוך עם קשת נראה בלתי פתיר וכל צד הקשיח את עמדותיו. גורמים בסביבת פובליסיס אמנם לא שמחים לראות כיצד זניט מאבדת נתח שוק בעקבות עזיבת טורנדו, אך מבחינתם מדובר במחיר נמוך יחסית לשלם, כיוון שמדובר בתקציב הפסדי שהמשרד לא רושם עליו רווח. דהיינו, מסוג התקציבים שחברות מדיה נאלצות להילחם עליהם כדי לעמוד ביעדים מחזוריים שנתיים מול הזכייניות כדי לקבל בסופו של דבר הנחה שתהפוך את העסקה הכוללת למשתלמת.  על פי הערכות בשוק הפרסום היקף ההוצאה לפרסום של טורנדו עומד על 10 מיליון שקלים בשנה. 

בתוך כך, המקרה של טורנדו היה חריג משאר תקציבי המדיה של זניט מכיוון שהתקופה הנוכחית היא פיק המכירות השנתי של החברה מדי שנה. הקיץ הלוהט לוחץ על טריגר הביקוש של הישראלים ומבחינת טורנדו - להיות מחוץ לפריים טיים של קשת בתקופה שכזו ולאבד בעקבות זאת נתח שוק ומכירות - הוא לא דבר שהחברה מסוגלת לספוג.

מנגד, נשמעות בענף הפרסום טענות נוספות לפיהן הפרידה מזניט/באומן היא לא רק תוצאה של הנתק בין זניט לקשת, אלא גם פועל יוצא של הקמפיין האחרון בכיכובו של ששון גבאי, שלא השביע את רצונה של טורנדו. כאמור, התקציב עושה את דרכו מבאומן/זניט למקאן תל אביב/יוניברסל מקאן שתחל לעבוד בימים הקרובים על קמפיין חדש למותג המזגנים.   

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

גם אם התקציב "הפסדי" ובבאומן בר ריבנאי לא רושמים את טורנדו בשורת הרווח של המשרד, החשש העיקרי של הקבוצה הוא מאפקט הדומינו שעשוי להתרחש. לקוחות אחרים של זניט שעד עתה הביעו סולידריות עם חברת המדיה במאבקה (שכך או אחרת הוא גם מאבק עבורם) עשויים לצאת דרך הדלת שטורנדו היתה הראשונה לפתוח.

רונן בזזי, הבעלים של חברת טורנדו אמר לאייס בתגובה: "באומן משרד מצוין, יורם ויוסי הם מנהלים מעולים. החלטנו לעשות רענון".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מה עם אסף גריס? איבד כבר את כל השתי שערות שהיו לו? (ל"ת)
    אין מנוס- אורי גרוס 27/06/2016 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נו 26/06/2016 22:48
    הגב לתגובה זו
    יודע לובטון שמשהו לא טוב קורה במשרד, למרות שהוא ימשיך לשדר עסקים כרגיל.
  • הוא יבלע רוק מהר ויכחיש (ל"ת)
    ערן 27/06/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מגיע לכם (ל"ת)
    שון 26/06/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מעניין 26/06/2016 19:05
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם ליבליך השפן ידרוש לעמוד בתנאים של המכתב ויגבה מחיר מלא ע"פ המחירון ממקאן ומטורנדו...
  • 4.
    ברוך שפטרנו מעונשו של זה! (ל"ת)
    מלאכתם של צדיקים... 26/06/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ניב 26/06/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    יהיה מצחיק
  • 2.
    מכיר 26/06/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה ל״עבדי״ מקאן בעבודה מתסכלת אל תוך הלילה עם לקוח פח וכפוי טובה
  • 1.
    שיווק אלקטרה 26/06/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    אלקטרה המזגן מס׳ 1 גם במוצר וגם בפרסום!!! גו אדלר גו!!!
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.