עידן אלרום
צילום: עמוד הפייסבוק של אלרום
פרסום ראשון

התחנה הבאה - בית יהושע: תקציב הדיגיטל והסושיאל של הרכבת ל-TBWA Digital

צירופה של רכבת ישראל לרשימת לקוחות המשרד מצביעה על גישת עבודה חדשה מבחינת TBWA דיגיטל שעד עתה טיפל רק בלקוחות משרד האם יהושע TBWA
משה בנימין | (5)

כחודשיים לאחר שיצאה למכרז, שבו התמודדו מספר משרדי דיגיטל, בחרה רכבת ישראל במשרד הפרסום TBWA Digital מבית יהושע TBWA לניהול האסטרטגיה והפעילות הדיגיטלית של רכבת ישראל. התקציב כולל בין היתר את ניהול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של רכבת ישראל. 

צירופה של הרכבת לרשימת לקוחות המשרד מצביעה על גישת עבודה חדשה מבחינת TBWA דיגיטל שעד עתה טיפל רק בלקוחות משרד האם יהושע TBWA, כגון מלונות פתאל, המועצה להסדר ההימורים בספורט (ווינר ו-רייסר), LG, טרה, פרימור ועוד. בשנתיים האחרונות תקציב הפרסום של רכבת ישראל בגזרת האופליין מטופל על ידי פיגמנט לאחר שבעבר טופל על ידי ראובני פרידן. בנוסף מטפלים בתקציב אשכנזי זלצמן ולפם. עבור יהושע מדובר בנקודת פתיחה טובה לקבל לידיו את כל התקציב ברגע האמת.  

על פי מסמכי המכרז, הריטיינר החודשי לניהול עמודי הפייסבוק והאינסטגרם שהרכבת צפויה לשלם ינוע בין 11 ל-14 אלף שקלים. זאת, בנוסף לכחצי מיליון שקלים שיושקעו במדיה, בניהול קמפיינים בפייסבוק, שמתוכם צפוי המשרד להשאיר בידיו עמלה שתנוע בין 12 ל-16%. 

ביהושע TBWA מייחסים דגש רב לזרוע הדיגיטל שבראשה עומד עידן אלרום, שהיה בתפקידו האחרון מנכ"ל אתר RAK, להשוואת מוצרי צריכה פיננסיים, מקבוצת 'גלובס'. עם מינויו לתפקיד הוסט דודו דהן לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל, ובאוקטובר 2015 השלים המשרד גל של מינויים שחיזק את המחלקה כאשר לצד אלרום הצטרפו למשרד חזקוש ישורון מ'טוויסטד' ואבישי קשת מ'גפן טים'. נדבך נוסף וחשוב במערך של TBWA דיגיטל הוא יואל אריאל שמיר שהצטרף למשרד מאקליפטוס ועומד בראש מחלקת התוכן של המשרד שבידיה תרוכז רוב העבודה על התקציב. 

בתנאי הסף להתמודדות במכרז דרשה הרכבת מהמועמדים נסיון של 3 שנים לפחות בניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם לארגון אחד לפחות בהיקף של לא פחות מ-700 אלף שקל בשנה לכל לקוח. בנוסף, החברה המתמודדת צריכה להעסיק לפחות 10 עובדים "אורגניים" במשרה מלאה לשירותי הפייסבוק שאחד מהם לפחות מוגדר כעורך תוכן.

עינת יוזנט רביד מנכ"ל יהושע\TBWA, מסר כי "בעידן בו עולם התחבורה משנה את פניו ומעביר הרגלים ושימושים לעידן הדיגיטל, אנו שמחים וגאים להיות שותפים לניהול האתגרים השוטפים והמשמעותיים הניצבים חדשות לבקרים בפני רכבת ישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כבר לא בתחום 22/03/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    תחשבו על זה שיש מישהו שצריך לסבול את השיווק של הרכבת. הכל עניין של פרופורציה. מסכנים.
  • 4.
    אחת שיודעת 21/03/2016 23:02
    הגב לתגובה זו
    שום כסף בעולם לא שווה את מה שאתם עומדים לעבור לקוח מ-ז-ע-ז-ע!! בהצלחה.
  • 3.
    תקציבאית לשעבר 21/03/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    הם לא יודעים מה מחכה להם!!
  • 2.
    דנה 21/03/2016 06:47
    הגב לתגובה זו
    חכו חכו
  • 1.
    הם עוד יבכו על הלקוח הזה (ל"ת)
    גג 20/03/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.