עידן אלרום
צילום: עמוד הפייסבוק של אלרום
פרסום ראשון

התחנה הבאה - בית יהושע: תקציב הדיגיטל והסושיאל של הרכבת ל-TBWA Digital

צירופה של רכבת ישראל לרשימת לקוחות המשרד מצביעה על גישת עבודה חדשה מבחינת TBWA דיגיטל שעד עתה טיפל רק בלקוחות משרד האם יהושע TBWA
משה בנימין | (5)

כחודשיים לאחר שיצאה למכרז, שבו התמודדו מספר משרדי דיגיטל, בחרה רכבת ישראל במשרד הפרסום TBWA Digital מבית יהושע TBWA לניהול האסטרטגיה והפעילות הדיגיטלית של רכבת ישראל. התקציב כולל בין היתר את ניהול עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של רכבת ישראל. 

צירופה של הרכבת לרשימת לקוחות המשרד מצביעה על גישת עבודה חדשה מבחינת TBWA דיגיטל שעד עתה טיפל רק בלקוחות משרד האם יהושע TBWA, כגון מלונות פתאל, המועצה להסדר ההימורים בספורט (ווינר ו-רייסר), LG, טרה, פרימור ועוד. בשנתיים האחרונות תקציב הפרסום של רכבת ישראל בגזרת האופליין מטופל על ידי פיגמנט לאחר שבעבר טופל על ידי ראובני פרידן. בנוסף מטפלים בתקציב אשכנזי זלצמן ולפם. עבור יהושע מדובר בנקודת פתיחה טובה לקבל לידיו את כל התקציב ברגע האמת.  

על פי מסמכי המכרז, הריטיינר החודשי לניהול עמודי הפייסבוק והאינסטגרם שהרכבת צפויה לשלם ינוע בין 11 ל-14 אלף שקלים. זאת, בנוסף לכחצי מיליון שקלים שיושקעו במדיה, בניהול קמפיינים בפייסבוק, שמתוכם צפוי המשרד להשאיר בידיו עמלה שתנוע בין 12 ל-16%. 

ביהושע TBWA מייחסים דגש רב לזרוע הדיגיטל שבראשה עומד עידן אלרום, שהיה בתפקידו האחרון מנכ"ל אתר RAK, להשוואת מוצרי צריכה פיננסיים, מקבוצת 'גלובס'. עם מינויו לתפקיד הוסט דודו דהן לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל, ובאוקטובר 2015 השלים המשרד גל של מינויים שחיזק את המחלקה כאשר לצד אלרום הצטרפו למשרד חזקוש ישורון מ'טוויסטד' ואבישי קשת מ'גפן טים'. נדבך נוסף וחשוב במערך של TBWA דיגיטל הוא יואל אריאל שמיר שהצטרף למשרד מאקליפטוס ועומד בראש מחלקת התוכן של המשרד שבידיה תרוכז רוב העבודה על התקציב. 

בתנאי הסף להתמודדות במכרז דרשה הרכבת מהמועמדים נסיון של 3 שנים לפחות בניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם לארגון אחד לפחות בהיקף של לא פחות מ-700 אלף שקל בשנה לכל לקוח. בנוסף, החברה המתמודדת צריכה להעסיק לפחות 10 עובדים "אורגניים" במשרה מלאה לשירותי הפייסבוק שאחד מהם לפחות מוגדר כעורך תוכן.

עינת יוזנט רביד מנכ"ל יהושע\TBWA, מסר כי "בעידן בו עולם התחבורה משנה את פניו ומעביר הרגלים ושימושים לעידן הדיגיטל, אנו שמחים וגאים להיות שותפים לניהול האתגרים השוטפים והמשמעותיים הניצבים חדשות לבקרים בפני רכבת ישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כבר לא בתחום 22/03/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    תחשבו על זה שיש מישהו שצריך לסבול את השיווק של הרכבת. הכל עניין של פרופורציה. מסכנים.
  • 4.
    אחת שיודעת 21/03/2016 23:02
    הגב לתגובה זו
    שום כסף בעולם לא שווה את מה שאתם עומדים לעבור לקוח מ-ז-ע-ז-ע!! בהצלחה.
  • 3.
    תקציבאית לשעבר 21/03/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    הם לא יודעים מה מחכה להם!!
  • 2.
    דנה 21/03/2016 06:47
    הגב לתגובה זו
    חכו חכו
  • 1.
    הם עוד יבכו על הלקוח הזה (ל"ת)
    גג 20/03/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.