אושרי כהן. מאניה ג'ינס
צילום: יח"צ/ יוטיוב
פרסום ראשון

מ-8 יוצא 1: מקאן ואלי זכה בתקציב הפרסום של רשת 'מאניה ג'ינס'

מקאן ואלי צפוי לטפל הן בתקציב הקריאייטיב והן בתקציב רכש המדיה של החברה. בשנת 2015 עמד תקציב הפרסום על כ-3 מיליון שקלים בפועל
משה בנימין | (2)

מכרז הפרסום של רשת האופנה מאניה ג'ינס הגיע לסיומו עם זכיה של מקאן ואלי - השלוחה הדרומית של קבוצת מקאן ממצפה רמון - כך נודע לאייס. כזכור, המכרז של רשת האופנה זכה לביקורת מצד המשרדים המשתתפים לאחר שנודע להם על כמות הניגשים וכן על רצון החברה להפריד בין תקציב המדיה לקריאייטיב.

על פי יפעת בקרת פרסום, ב-2015 עמד התקציב על כ-6 מיליון שקלים במחירי מחירון, המהוים בפועל כ-3 מיליון שקלים. מקאן ואלי צפוי לטפל הן בתקציב הקריאייטיב והן בתקציב רכש המדיה של החברה.

בשנת 2015 טיפל בתקציב הפרסום של הרשת מיקי תורג'מן, בעל משרד פרסום עצמאי ולשעבר ביהושע TBWA וגלר נסיס - ליאו ברנט. הפרזנטור של הרשת שכיכב בסרטון הפרסומת המרכזי כמו גם בכל פרסומי החברה הוא השחקן אושרי כהן. תקציב הדיגיטל של החברה מנוהל על ידי חברת Modern Talking בבעלותו של אבירן מניר. כעת עם העברתו לידי מקאן ואלי - משרד בעל אוריינטציה מובהקת לדגיטל - לא ידוע האם מניר ימשיך לטפל בחלק הדיגיטל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא נסלח שפיטרו את מוטי! (ל"ת)
    שירי 17/01/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נופר 17/01/2016 23:52
    הגב לתגובה זו
    החליפו את מיקי תורג׳מן את אבירן מניר את שרי ישראלי כל מי שבנה אותם ועשה מהם משהו?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.