לא רק פרסום אונליין: מערכת ישראלית מנתחת תגובות לקמפיין – ואת מאפייני הלקוח
חברת הסטארט-אפ הישראלית Way2CU השיקה את מערכת Callbox למדידה מדויקת יותר של אפקטיביות פרסום ולייעול קמפיינים, שאינם קמפיינים אונליין. תוכנת Callbox שפועלת בענן במתכונת תוכנה כשירות, מאפשרת ניטור ומקסום של החזר ההשקעה המגיע מכל ערוץ מדיה פרסומי, קמפיין, לקוח ושיחה עם לקוח, ומייעלת אפקטיביות של קמפיינים פרסומיים בשיעור ממוצע של עשרות אחוזים.
הפתרון שמשיקה Way2CU מבוסס על פיתוח ושדרוג טכנולוגיה של חברת CallTrackingMetrics האמריקנית, המספקת כלי תוכנה למעקב ולאופטימיזציה של שיחות טלפון מכירתיות. הסטארט אפ הישראלי אף מספק ללקוחות המקומיים תמיכה מלאה במערכת.
תוכנת Callbox מעדכנת את מנהלי השיווק, מובילי הקמפיין ומקבלי הפניות מי התקשר כתוצאה מכל פרסום ומכל מדיה, איך הוא מצא את המפרסם, מהם דפוסי זמני ההתקשרות והמיקומים של הפונה, מהן מילות המפתח שהובילו לפנייה ואלו עמודי נחיתה או תכני קריאייטיב הובילו לפנייה. ביכולתה של Callbox לספק דוח שמפרט את ההחזר על ההשקעה (ROI) בפרסום עבור כל אחד מהקמפיינים. המידע אודות הלקוח המתקשר מופיע בזמן אמת על המסך של Callbox מרגע הישמע צלצול הטלפון והוא מסייע לספק למתקשר מענה רלבנטי ולבצע מהלך מכירתי אפקטיבי.
המעקב מתבצע על בסיס מספרי טלפון המוצמדים לערוצי פרסום באינטרנט, בדפוס, בטלוויזיה או ברדיו. כמו כן, Callbox כוללת תפריט קולי עם יכולות IVR מלאות, הקלטה ושמירה של כל השיחות וכל הקלט המוזן למערכת ואפשרות לענות לשיחות מתוך התוכנה. התוכנה מאפשרת ניהול מלא של נתוני הלקוחות ומתאימה למגוון חברות החל ממוקדי מכירות טלפוניים (Call Centers) ועד לחברות לשיווק אונליין.
היכולת להקליט שיחות ולהאזין להן בכל עת מאפשרת למשתמש בתוכנה לנטר, לאמן ולהעריך ביצועים של צוותי מכירות וכן לאמוד את ערך הלידים המגיעים מלקוחות. קובצי הקול המתעדים שיחות יכולים להישלח מיד עם סיומה של כל שיחה וניתן להאזין לשיחות בכל מקום וזמן. המערכת אף מאפשרת לאבחן דפוסים ומגמות בכמות השיחות על פי ערוצי פרסום וכן דפוסי מכירות ושירות על פי נציגים ספציפיים. Callbox כוללת פונקציה של "לחישות" שמשמיעה למתקשרים תמלילים ניתנים לעריכה במטרה להצהיר על הקלטת השיחה או לספק תפריט קולי, וכן משמיעה למקבלי השיחה הודעות המכריזות על מקור השיחה.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

