לא רק פרסום אונליין: מערכת ישראלית מנתחת תגובות לקמפיין – ואת מאפייני הלקוח
חברת הסטארט-אפ הישראלית Way2CU השיקה את מערכת Callbox למדידה מדויקת יותר של אפקטיביות פרסום ולייעול קמפיינים, שאינם קמפיינים אונליין. תוכנת Callbox שפועלת בענן במתכונת תוכנה כשירות, מאפשרת ניטור ומקסום של החזר ההשקעה המגיע מכל ערוץ מדיה פרסומי, קמפיין, לקוח ושיחה עם לקוח, ומייעלת אפקטיביות של קמפיינים פרסומיים בשיעור ממוצע של עשרות אחוזים.
הפתרון שמשיקה Way2CU מבוסס על פיתוח ושדרוג טכנולוגיה של חברת CallTrackingMetrics האמריקנית, המספקת כלי תוכנה למעקב ולאופטימיזציה של שיחות טלפון מכירתיות. הסטארט אפ הישראלי אף מספק ללקוחות המקומיים תמיכה מלאה במערכת.
תוכנת Callbox מעדכנת את מנהלי השיווק, מובילי הקמפיין ומקבלי הפניות מי התקשר כתוצאה מכל פרסום ומכל מדיה, איך הוא מצא את המפרסם, מהם דפוסי זמני ההתקשרות והמיקומים של הפונה, מהן מילות המפתח שהובילו לפנייה ואלו עמודי נחיתה או תכני קריאייטיב הובילו לפנייה. ביכולתה של Callbox לספק דוח שמפרט את ההחזר על ההשקעה (ROI) בפרסום עבור כל אחד מהקמפיינים. המידע אודות הלקוח המתקשר מופיע בזמן אמת על המסך של Callbox מרגע הישמע צלצול הטלפון והוא מסייע לספק למתקשר מענה רלבנטי ולבצע מהלך מכירתי אפקטיבי.
המעקב מתבצע על בסיס מספרי טלפון המוצמדים לערוצי פרסום באינטרנט, בדפוס, בטלוויזיה או ברדיו. כמו כן, Callbox כוללת תפריט קולי עם יכולות IVR מלאות, הקלטה ושמירה של כל השיחות וכל הקלט המוזן למערכת ואפשרות לענות לשיחות מתוך התוכנה. התוכנה מאפשרת ניהול מלא של נתוני הלקוחות ומתאימה למגוון חברות החל ממוקדי מכירות טלפוניים (Call Centers) ועד לחברות לשיווק אונליין.
היכולת להקליט שיחות ולהאזין להן בכל עת מאפשרת למשתמש בתוכנה לנטר, לאמן ולהעריך ביצועים של צוותי מכירות וכן לאמוד את ערך הלידים המגיעים מלקוחות. קובצי הקול המתעדים שיחות יכולים להישלח מיד עם סיומה של כל שיחה וניתן להאזין לשיחות בכל מקום וזמן. המערכת אף מאפשרת לאבחן דפוסים ומגמות בכמות השיחות על פי ערוצי פרסום וכן דפוסי מכירות ושירות על פי נציגים ספציפיים. Callbox כוללת פונקציה של "לחישות" שמשמיעה למתקשרים תמלילים ניתנים לעריכה במטרה להצהיר על הקלטת השיחה או לספק תפריט קולי, וכן משמיעה למקבלי השיחה הודעות המכריזות על מקור השיחה.

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.