קרב תרנגולות: yes תשנה פרסומת לשירות primetime - בגלל תלונה של HOT
הרשות השנייה הורתה ל-yes לשנות חלק מפרסומת חדשה שלה לשירות yesPrimeTime בשל הטעיית צופים לכאורה - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר תלונה של HOT שטענה כי "טענה שקרית לבלעדיות" בשירות החדש של yes פוגע בה ועלול לגרום לה לנזקים קשים, תדמיתית וכלכלית.
לפני כשבוע עלתה yes בקמפיין חדש של משרד הפרסום מקאן תל אביב, לשירות שיכול לבצע הקלטה של 2 ערוצים במקביל שבוע אחד אחורנית. הפרסומת אף זכתה בסוף השבוע האחרון במקום הראשון במצעד הפרסומות של אייס.
בעקבות הקמפיין החדש, פנה עו"ד יניר פלג בשמה של HOT, לראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, אפרת לאור, וציין בפניה כי הסופרלטיב שצוין בפרסומת הוא "שקרי, מטעה ומוליך שולל", וזאת משום ש"הפרסומת מנסה לייחס לשירות תכונות שאינן קיימות בו ולהסיר את מגבלותיו בהשוואה לשירות המסופק על ידי HOT".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עו"ד פלג ציין במכתבו כי אין אמת בטענה כי השירות מאפשר "הקלטה רטרואקטיבית" בכל תוכן, אלא יש לבחור 2 ערוצים מראש. בנוסף, ניתן להקליט עד 6 שעות ביום, ולא כל השבוע מראש. ושלישית, עו"ד פלג מציין כי "HOT מספקת זה מכבר שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה", כך שהטענה כי מדובר בשירות בלעדי של yes, "מטעה בעליל", לדברי נציגה של חברת הכבלים.
הרשות השנייה פנתה ל-yes וביקשה את תגובתה. "yes דוחה את הנטען במכתב HOT בהיותו בלתי נכון", כתב היועץ המשפטי של חברת הלוויין, עו"ד עופר ויסוקר, שפירט את כל תכונות השירות החדש של החברה, אל מול השירות של המתחרים, במכתב שהגיע לידי אייס.
"לטענת HOT היא מספקת 'שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה' מאלה של ה- yesPrimeTime, אלא שמדובר בטענה מופרכת שהמרחק בינה לבין האמת לא יכול היה להיות גדול יותר. ה'שירות' אותו מספקת HOT הינו תכונה שהייתה קיימת במכשירי הקלטה למן המצאת מכשיר הווידאו, שכל מהותה יכולת הקלטה בטווח שעות נבחר של תכנים עד לגמר המקום הפנוי במדיית ההקלטה. תכונה אותה מאפשר כל מכשיר וידאו משנות ה-80", השיב עו"ד ויסוקר, תוך שהוא עוקץ את המתחרה בכותבו "מכל האמור לעיל עולה כי HOT אינה מספקת שירות 'בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה', נהפוך הוא, HOT מספקת שירות ארכאי ופרימיטיבי שבינו לבין ה-yesPrimeTime אין דבר וחצי דבר".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ב-yes נראה כי אף ביקשו להזהיר את הרשות השנייה מהורדת הפרסומת מן האוויר: "הנכם נדרשים להימנע מכל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת. למותר לציין, כי הפסקת שידורה של הפרסומת ו/או הגבלתה בכל דרך שהיא תהווה החלטה קיצונית, שתפגע פגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי המסחרי של yes, וככזו תחרוג משיקול הדעת הסביר שהוקנה לרשות השנייה לפסילת תשדירי 3 פרסומת. זאת ועוד. כל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת תגרום ל-yes נזקים כבדים אשר yes תראה אתכם כאחראים להם".
המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, קיבל רק חלק מטענתה של HOT בנוגע להצגת השירות כדבר ראשוני בישראל. "אכן עונה מאמירות אלו חשש להטעיה", קבע שוויקי בתום דיון בנושא, והורה ל-yes להסיר את האמירה "לראשונה בישראל ורק ב-yes". חברת הלוויין כבר שינתה את נוסח המודעה בקמפיין שגם כך צפוי לרדת בעוד כשבוע.
- 3.Ko 04/11/2015 10:27הגב לתגובה זולא הבנתי למה זה טוב...
- 2.דודי 19/10/2015 00:22הגב לתגובה זועכשיו בדקתי אפשר גם ב HOT לעשות הקלטה על ערוץ שעות וימים טעות של YES .
- 1.דודי 19/10/2015 00:14הגב לתגובה זואפשר ב HOT להקליט לפי מספר שעות וערוץ רק צריך לעבור על כל השבוע מראש או פשוט לתת את האופציה הזאת בלחיצת כפתור הקלט כל השבוע ואז למחוק ידנית או אוטומטית , אלא ש YES קנו ממיר עם 8 טיונרים שיכול להקליט בו זמנית 5 ערוצים .
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
