קרב תרנגולות: yes תשנה פרסומת לשירות primetime - בגלל תלונה של HOT
הרשות השנייה הורתה ל-yes לשנות חלק מפרסומת חדשה שלה לשירות yesPrimeTime בשל הטעיית צופים לכאורה - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר תלונה של HOT שטענה כי "טענה שקרית לבלעדיות" בשירות החדש של yes פוגע בה ועלול לגרום לה לנזקים קשים, תדמיתית וכלכלית.
לפני כשבוע עלתה yes בקמפיין חדש של משרד הפרסום מקאן תל אביב, לשירות שיכול לבצע הקלטה של 2 ערוצים במקביל שבוע אחד אחורנית. הפרסומת אף זכתה בסוף השבוע האחרון במקום הראשון במצעד הפרסומות של אייס.
בעקבות הקמפיין החדש, פנה עו"ד יניר פלג בשמה של HOT, לראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, אפרת לאור, וציין בפניה כי הסופרלטיב שצוין בפרסומת הוא "שקרי, מטעה ומוליך שולל", וזאת משום ש"הפרסומת מנסה לייחס לשירות תכונות שאינן קיימות בו ולהסיר את מגבלותיו בהשוואה לשירות המסופק על ידי HOT".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עו"ד פלג ציין במכתבו כי אין אמת בטענה כי השירות מאפשר "הקלטה רטרואקטיבית" בכל תוכן, אלא יש לבחור 2 ערוצים מראש. בנוסף, ניתן להקליט עד 6 שעות ביום, ולא כל השבוע מראש. ושלישית, עו"ד פלג מציין כי "HOT מספקת זה מכבר שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה", כך שהטענה כי מדובר בשירות בלעדי של yes, "מטעה בעליל", לדברי נציגה של חברת הכבלים.
הרשות השנייה פנתה ל-yes וביקשה את תגובתה. "yes דוחה את הנטען במכתב HOT בהיותו בלתי נכון", כתב היועץ המשפטי של חברת הלוויין, עו"ד עופר ויסוקר, שפירט את כל תכונות השירות החדש של החברה, אל מול השירות של המתחרים, במכתב שהגיע לידי אייס.
"לטענת HOT היא מספקת 'שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה' מאלה של ה- yesPrimeTime, אלא שמדובר בטענה מופרכת שהמרחק בינה לבין האמת לא יכול היה להיות גדול יותר. ה'שירות' אותו מספקת HOT הינו תכונה שהייתה קיימת במכשירי הקלטה למן המצאת מכשיר הווידאו, שכל מהותה יכולת הקלטה בטווח שעות נבחר של תכנים עד לגמר המקום הפנוי במדיית ההקלטה. תכונה אותה מאפשר כל מכשיר וידאו משנות ה-80", השיב עו"ד ויסוקר, תוך שהוא עוקץ את המתחרה בכותבו "מכל האמור לעיל עולה כי HOT אינה מספקת שירות 'בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה', נהפוך הוא, HOT מספקת שירות ארכאי ופרימיטיבי שבינו לבין ה-yesPrimeTime אין דבר וחצי דבר".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ב-yes נראה כי אף ביקשו להזהיר את הרשות השנייה מהורדת הפרסומת מן האוויר: "הנכם נדרשים להימנע מכל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת. למותר לציין, כי הפסקת שידורה של הפרסומת ו/או הגבלתה בכל דרך שהיא תהווה החלטה קיצונית, שתפגע פגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי המסחרי של yes, וככזו תחרוג משיקול הדעת הסביר שהוקנה לרשות השנייה לפסילת תשדירי 3 פרסומת. זאת ועוד. כל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת תגרום ל-yes נזקים כבדים אשר yes תראה אתכם כאחראים להם".
המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, קיבל רק חלק מטענתה של HOT בנוגע להצגת השירות כדבר ראשוני בישראל. "אכן עונה מאמירות אלו חשש להטעיה", קבע שוויקי בתום דיון בנושא, והורה ל-yes להסיר את האמירה "לראשונה בישראל ורק ב-yes". חברת הלוויין כבר שינתה את נוסח המודעה בקמפיין שגם כך צפוי לרדת בעוד כשבוע.
- 3.Ko 04/11/2015 10:27הגב לתגובה זולא הבנתי למה זה טוב...
- 2.דודי 19/10/2015 00:22הגב לתגובה זועכשיו בדקתי אפשר גם ב HOT לעשות הקלטה על ערוץ שעות וימים טעות של YES .
- 1.דודי 19/10/2015 00:14הגב לתגובה זואפשר ב HOT להקליט לפי מספר שעות וערוץ רק צריך לעבור על כל השבוע מראש או פשוט לתת את האופציה הזאת בלחיצת כפתור הקלט כל השבוע ואז למחוק ידנית או אוטומטית , אלא ש YES קנו ממיר עם 8 טיונרים שיכול להקליט בו זמנית 5 ערוצים .
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
