קרב תרנגולות: yes תשנה פרסומת לשירות primetime - בגלל תלונה של HOT
הרשות השנייה הורתה ל-yes לשנות חלק מפרסומת חדשה שלה לשירות yesPrimeTime בשל הטעיית צופים לכאורה - כך נודע לאייס. ההחלטה התקבלה לאחר תלונה של HOT שטענה כי "טענה שקרית לבלעדיות" בשירות החדש של yes פוגע בה ועלול לגרום לה לנזקים קשים, תדמיתית וכלכלית.
לפני כשבוע עלתה yes בקמפיין חדש של משרד הפרסום מקאן תל אביב, לשירות שיכול לבצע הקלטה של 2 ערוצים במקביל שבוע אחד אחורנית. הפרסומת אף זכתה בסוף השבוע האחרון במקום הראשון במצעד הפרסומות של אייס.
בעקבות הקמפיין החדש, פנה עו"ד יניר פלג בשמה של HOT, לראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה, אפרת לאור, וציין בפניה כי הסופרלטיב שצוין בפרסומת הוא "שקרי, מטעה ומוליך שולל", וזאת משום ש"הפרסומת מנסה לייחס לשירות תכונות שאינן קיימות בו ולהסיר את מגבלותיו בהשוואה לשירות המסופק על ידי HOT".
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עו"ד פלג ציין במכתבו כי אין אמת בטענה כי השירות מאפשר "הקלטה רטרואקטיבית" בכל תוכן, אלא יש לבחור 2 ערוצים מראש. בנוסף, ניתן להקליט עד 6 שעות ביום, ולא כל השבוע מראש. ושלישית, עו"ד פלג מציין כי "HOT מספקת זה מכבר שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה", כך שהטענה כי מדובר בשירות בלעדי של yes, "מטעה בעליל", לדברי נציגה של חברת הכבלים.
הרשות השנייה פנתה ל-yes וביקשה את תגובתה. "yes דוחה את הנטען במכתב HOT בהיותו בלתי נכון", כתב היועץ המשפטי של חברת הלוויין, עו"ד עופר ויסוקר, שפירט את כל תכונות השירות החדש של החברה, אל מול השירות של המתחרים, במכתב שהגיע לידי אייס.
"לטענת HOT היא מספקת 'שירות בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה' מאלה של ה- yesPrimeTime, אלא שמדובר בטענה מופרכת שהמרחק בינה לבין האמת לא יכול היה להיות גדול יותר. ה'שירות' אותו מספקת HOT הינו תכונה שהייתה קיימת במכשירי הקלטה למן המצאת מכשיר הווידאו, שכל מהותה יכולת הקלטה בטווח שעות נבחר של תכנים עד לגמר המקום הפנוי במדיית ההקלטה. תכונה אותה מאפשר כל מכשיר וידאו משנות ה-80", השיב עו"ד ויסוקר, תוך שהוא עוקץ את המתחרה בכותבו "מכל האמור לעיל עולה כי HOT אינה מספקת שירות 'בעל יכולות זהות ואף מתקדמות בהרבה', נהפוך הוא, HOT מספקת שירות ארכאי ופרימיטיבי שבינו לבין ה-yesPrimeTime אין דבר וחצי דבר".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ב-yes נראה כי אף ביקשו להזהיר את הרשות השנייה מהורדת הפרסומת מן האוויר: "הנכם נדרשים להימנע מכל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת. למותר לציין, כי הפסקת שידורה של הפרסומת ו/או הגבלתה בכל דרך שהיא תהווה החלטה קיצונית, שתפגע פגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי המסחרי של yes, וככזו תחרוג משיקול הדעת הסביר שהוקנה לרשות השנייה לפסילת תשדירי 3 פרסומת. זאת ועוד. כל פגיעה בהמשך שידור הפרסומת תגרום ל-yes נזקים כבדים אשר yes תראה אתכם כאחראים להם".
המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, קיבל רק חלק מטענתה של HOT בנוגע להצגת השירות כדבר ראשוני בישראל. "אכן עונה מאמירות אלו חשש להטעיה", קבע שוויקי בתום דיון בנושא, והורה ל-yes להסיר את האמירה "לראשונה בישראל ורק ב-yes". חברת הלוויין כבר שינתה את נוסח המודעה בקמפיין שגם כך צפוי לרדת בעוד כשבוע.
- 3.Ko 04/11/2015 10:27הגב לתגובה זולא הבנתי למה זה טוב...
- 2.דודי 19/10/2015 00:22הגב לתגובה זועכשיו בדקתי אפשר גם ב HOT לעשות הקלטה על ערוץ שעות וימים טעות של YES .
- 1.דודי 19/10/2015 00:14הגב לתגובה זואפשר ב HOT להקליט לפי מספר שעות וערוץ רק צריך לעבור על כל השבוע מראש או פשוט לתת את האופציה הזאת בלחיצת כפתור הקלט כל השבוע ואז למחוק ידנית או אוטומטית , אלא ש YES קנו ממיר עם 8 טיונרים שיכול להקליט בו זמנית 5 ערוצים .

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.