בגמר על מכרז מאוחדת: מקאן, באומן, ענבר מרחב G, גיתם BBDO וליאו ברנט
מכרז הפרסום של קופת חולים מאוחדת עובר לשלב הבא. היום (יום ב') קיבלו מספר משרדים הודעה על העפלתם לשלב הגמר של המכרז.
לאייס נודע כי המשרדים שיופיעו בגמר הםף מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, ענבר מרחב G (שטיפל בתקציב ב-3 השנים האחרונות) וליאו ברנט. מחוץ למכרז נותרו אדלר חומסקי, y&r ישראל, JWT ישראל ו-LEAD שלא ימשיכו לשלב הבא.
הפעם האחרונה שמשרדי הפרסום הגדולים מצאו עצמם בהתמודדות ישירה על תקציב קופת חולים לא הייתה לפני הרבה זמן. קופת חולים כללית היתה זו שהעמידה את כולם בשורה, לפני פחות משנה, וכולם היו שם. אל הגמר העפילו 3 משרדים: גליקמן נטלר סמסונוב שסיכן (ולבסוף גם הפסיד) את תקציב לאומית שבו טיפל בזמנו, ראובני פרידן ופובליסיס. בהחלטה מפתיעה היה זה פובליסיס שגרף את כל הקופה וזכה בתקציב השמן של כללית. מאוחר יותר זכה ראובני פרידן (שכמו גליקמן התמודד במקביל על לאומית) בתקציב הפרסום של קופ"ח לאומית.
על פי יפעת בקרת פרסום, התקציב של קופת חולים מאוחדת ב-3 השנים האחרונות נע בין 7 ל-12 מיליון שקל בפועל, בממוצע. ב-2012 עמד התקציב על 23.8 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים, ב-2013 עמד התקציב על כ-18 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים וב-2014 עמד התקציב על כ-28.8 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. ב-2014 הקופה הגדילה את נתח הטלוויזיה בתמהיל המדיה שהגיע כמעט למחצית מתקציב הפרסום.
בין תנאי הסף שהציבה מאוחדת להתמודדות על המכרז היו: ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות
בניהול משרד בתחום הפרסום, או בעלי מניות עיקריים המשמשים כמנהלים ומחזיקים בניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בתחום הפרסום. בנוסף, ניסיון מוכח בשנתיים האחרונות במתן שירותי פרסום לגוף בעל פריסה ארצית בכל התחומים הנדרשים במכרז זה. עם זאת, הסעיף החשוב ביותר וזה שיהוה מכשול עבור כל המשרדים שאינם נמנים על 20 הגדולים בישראל (לפי יפעת) הוא טיפול בתקציבי פרסום בסך כולל של 50 מיליון שקל בשנה, בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 , על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון.
עוד דורשת הקופה מהמתמודדים רקורד של טיפול בשני גופים עם תקציב פרסום שנתי בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014 של 25 מיליון שקל לפחות כל אחד, לפי מחירי יפעת. במאוחדת הציבו דרישה של ערבות בנקאית אוטונומית ובלתי מותנית של בנק ישראלי בסך 100 אלף שקלים.
- 3.אייל 03/06/2015 10:52הגב לתגובה זומתבזה במכרז קטן יחסית, מוציאה עשרות אלפי שקלים כדי לספק את תאוות ״ישחקו הנערים לפנינו״. מילא אם היו בוחרים שניים, מילא אם היו משלמים הוצאות למפסידים. טיפשים תתעוררו
- 2.הב הב 01/06/2015 17:20הגב לתגובה זוכלב נובח לא נושח
- 1.רופא אליל 01/06/2015 16:56הגב לתגובה זואבל אני בטוח שרק טוב יוצא מהמכרז הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בפתרונות שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.