את 'גוגל פנדה' כבר הכרתם? חברות מסביב לעולם מציינות את 1 באפריל
בכל שנה, לקראת 1 באפריל, נערכת תחרות לא רשמית בין החברות הגדולות בתחומי מדיה והאינטרנט: מי תציג את המתיחה המושקעת והמקורית ביותר. בשנים האחרונות הייתה זו גוגל, שמתיחות מושקעות כבר הפכו אצלה למסורת, אך נראה שהשנה גם חברות אחרות, כמו מיקרוסופט, אמזון ומוטורולה, הלכו על זה בגדול. לכן החלטנו לרכז עבורכם את המתיחות הטובות ביותר, ולדרג אותם באופן השרירותי ביותר, לפי איך שאנחנו באייס מצאנו לנכון. במקום הראשון - גוגל: לפי שעה, את אחת המתיחות המוצלחות ביותר קבלנו מחברת גוגל, שהגדילה לעשות ולא שחררה רק מתיחה אחת לאוויר. למעשה סניפיה השונים של החברה יצרו מתיחות נפרדות, הינה 2 מושקעות במיוחד: הראשונה היא מוצר חדש במיוחד, שלוקחת את שירות ה-Gmail צעד אחד קדימה – תיבת דואר אמיתית, המעדכנת אתם אתכם כשמתקבל דואר וכן תומכת בשיחות וידאו:
המתיחה השניה היא מוצר חדש - 'גוגל פנדה', בובת פנדה המחוברת לשירותי החברה, ומעבר להיותה חברה טובה, היא יכולה לענות לכם על שאלות ובקשות חיפוש בדומה לעוזרת האישית המוכרת מהטלפונים הניידים: השלישית היא לא בדיוק מתיחה, אלא יותר גימיק משעשע, בו שירות המפות של גוגל מציע פיצ'ר חדש. לצד האפשרות לצפות במפה וצילום לווין תגלו אופציה נוספת, והיא לשחק פקמן על גבי המפה. אנחנו שרפנו ככה את כל הבוקר (משרדי פרסום ששלחו לנו מיילים, עמכם הסליחה).
שעות של כיף (צילום מסך - גוגל מפות) במקום השני - אמזון: במקרה הזה אנחנו חייבים להודות שאנחנו עדיין לא בטוחים האם מדובר במתיחה או שלא. סרטון חדש שפרסמה החברה מציג את 'הכפתור של אמזון'. מדובר במעין לחצן אלחוטי המשויך למוצר (מותג), כשלחיצה עליו שולחת התראה לטלפון הסלולרי על כך שהוא נגמר ובמקביל מבצעת הזמנה שלו מאתר החברה.
במקום השלישי - מיקרוסופט: בחברה הלכו צעד אחד קדימה, כלומר אחורה, והשיקו טלפון סלולרי חדש. אז למה אחורה? הטלפון החדש, שאגב תומך בדור 4, לא מופעל על ידי מערכת ההפעלה Windows Phone או אנדרואיד, כפי שהיינו מצפים. הוא מופעל על ידי מערכת ההפעלה הוותיקה בעולם - MS DOS. הכירו את - MS DOS OS 1.0. במקום הרביעי - מוטורולה: במוטורולה לא הלכו על רעיון מקורי במיוחד, אך הביצוע שלו מרשים למדי. בווידאו חדש מציגה החברה מקל Selfie, העשוי מעץ בשילוב עור. בארץ, לפי שעה, עוד לא ראינו מתיחות גדולות במיוחד. ביינתים מצאנו באתר הגאדג'טים geektime ידיעה על הגרסה הבאה של אנדרואיד - אחרי קיטקט, קבלו את 'אנדרואיד מקופלת' ובאתר הסלולר Pocket ידיעה על כניסתה של חברת VODAFONE לישראל. ביוטיוב מצאנו את סרטון הווידאו הבא, שמבטיח לפחות 10 שעות של הנאה צרופה: אם מצאתם מתיחה מוצלחת במיוחד כתבו לנו במייל האדום, אנו נמשיך ונעדכן את האייטם במתיחות מוצלחות, אם נמצא כאלה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
