הפרסום ברדיו עובד? על ההשפעה בין קמפיין ברדיו לרכישת מוצרים או שירותים

סקר עבור כנס "FM+ קולטים את העתיד" ייתן תשובה לגבי הסלוגן הזה, כמו גם האם על פרשנים להביא עמדה פוליטית, ואיזה אמצעי תקשורת אובייקטיבים
אלכסנדר כץ | (3)

אחד התשדירים המוכרים ברדיו הישראלי הוא "הפרסום ברדיו עובד", לעידוד הפרסום ברשתות קול ישראל. סקר של מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור כנס הרדיו "FM קולטים את העתיד" שיתקיים מחר (יום ג') במרכז הבינתחומי הרצליה, חושף נתונים שלא מתיישבים במיוחד עם אותו סלוגן.

על פי הסקר עולה כי 15.4% מהמאזינים לרדיו רכשו מוצר אחד לפחות בשנה האחרונה, בעקבות פרסום ברדיו, בעוד ש-84.6% לא עשו זאת השנה. מתוך ה-15.4%, 2.% רכשו מוצר אחד, ואילו 7% רכשו 4 פעמים ויותר. מספר המאזינים שרכשו מוצר או שרות בשנה האחרונה בעקבות פרסום ברדיו עומד על 636,700 איש ומספר הרכישות הממוצע לרוכש השנה עומד על  3.58.   הסקר שבוצע ב-10 הימים האחרונים כולל פניה ל-500 משקי בית. הסקר יוצג בכנס הרדיו שיתקיים זו השנה הרביעית ויעסוק בעתיד הרדיו, באתגרים ובטכנולוגיות עדכניות ובמפגש בין האקדמיה לבכירי התעשייה המקומית והעולמית.   במהלך הכנס יוצגו עוד עמדת הציבור לגבי הבאת עמדה פוליטית של שדרנים, פרשנים ועיתונאים בימים שלפני הבחירות, ואיזה אמצעי תקשורת הוא האובייקטיבי ביותר.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גאוקארטוגראפיה ידועים באיכות ובאמינות. (ל"ת)
    מינה וקמיל ומנו 23/03/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מישו 23/03/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    ועוד לא פגשתי מישהו שהיה מוכן להודות שקנה משהו בעקבות פרסום. (ואם תשאל את יוצאי בריה"מ, הם יגדילו ויאמרו שבעקבות פרסום הם זרקו מהבית מוצר שכבר קנו קודם לכן)
  • 1.
    דני 23/03/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    הכל תלוי בתקציב הפרסום אם תפרסם בתקציב של 400K וצפונה יעבוד ( הכל יחסי ) ואם לא ייכשל בכל מקרה בתקציב הזה ניתן לפרסם בכל הרדיו האיזורי וגם באינטרנט או טלווזיה ככה שזה שאלה של כדאיות יעבוד או לא?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.