אחרי ההפסד במכרז פרוקטר למדיה קום: מנכ"לית סטארקום הילית מגד פורשת
קבוצת פובליסיס ישראל מגיבה לתנאי השוק החדשים ומבצעת מהלך התייעלות מתבקש. לאחר שהפסידה את תקציב רכש המדיה של פרוקטר אנד גמבל, במכרז בו גברה עליה חברת מדיה קום של אדלר חומסקי - הוחלט בפובליסיס על מיזוג של חברת המדיה סאטרקום לתוך זניט והמשך פעילותה תחת מטה ניהולי אחד. במקביל, מנכ"לית סטארקום שהצטרפה לפובליסיס במהלך השנה החולפת פורשת מתפקידה.
הפרישה של מגד, לשעבר בכירה בפרוקטר אנד גמבל (בה הועסקה כעשור) היא תגובת שרשרת מתבקשת לאובדן התקציב שלשמו היא גויסה לקבוצה. למעשה מגד שהגיעה מפרוקטר היתה אמורה להיות הקלף המנצח של פובליסיס, עם היוודע דבר היציאה למכרז. בפועל היא ניהלה את רכש המדיה של פרוקטר מספר חודשים עד ליציאה למכרז וכעת לאחר שתפקידה רוקן מתוכן מוחשי, עצם היותה במערכת היווה כפל תפקידים עבור פובליסיס לצד גבי אטל המנהל את זניט.
המיזוג בין חברות המדיה יוביל גם לפיטורים של 5 עובדים ויקטין את כח האדם בחברות המדיה של פובליסיס בכ-10% ל-50 כיום. מאחורי השינוי הארגוני הנוכחי, שממשיך שורה של שינוים (שהחלו עם פרישתו של יואב צוקר) במבנה מחלקת המדיה של פובליסיס, עומד עדי כהן, שמונה לתפקיד יו"ר חטיבת המדיה במקומו של יוסי ורשבסקי שפרש במהלך חודש נובמבר 2014 כדי לשוב למשרתו הקודמת כמנכ"ל ערוץ 10.
- 2.תחילת הסוף של באומן 17/03/2015 10:35הגב לתגובה זותם עידן הדינוזאורים. עוד מעט יורם יפרוש ואיתו נושא הכלים לובטון. ביום שאחרי , הקשרים יתרופפו, הלקוחות יתחילו להצביע ברגליים ומוריס לוי שוב יישאר עם כוונות טובות ועידוד הציונות.
- 1.לא רלוונטי 16/03/2015 16:04הגב לתגובה זופרסום הוא תחום מטונף ואכזרי, נקווה שהלקח יילמד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
