לאחר שנתיים של הפסקה: תחרות קקטוס הזהב חוזרת, בשילוב המפרסמים
לאחר שנתיים של הפסקה יזומה בעקבות ביקורת מבפנים ומבחוץ, של אנשי הקריאייטיב בישראל והמפרסמים - תחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב תחזור ותתקיים בשנת 2015, במודל חדש ומעודכן ובשיתוף איגוד השיווק .
העורף שהפנו המפרסמים ואיגוד השיווק לתחרות הקריאייטיב - מהלך שהביא לחשיבה מחדש באיגוד הפרסום - נענה בהחזרת המפרסמים לתחרות. לאחר שנטען כי התחרות הפכה לבועה סגורה ומגרש משחקים לאנשי קריאייטיב ללא התייחסות להקשר המקצועי-עסקי ממנו הם ניזונים - הלקוחות - חזרו הצדדים לשתף פעולה. שילוב המפרסמים יבוא לידי ביטוי גם בדסק השופטים וגם בפרמטרים שייבחנו: רעיון, ביצוע ואימפקט.
פאנל השופטים שבשנים האחרונות הוקדש לאנשי קריאייטיב בלבד יכלול בתחרות הקרובה 30 סמנכל"י שיווק וסמנכל"י קריאייטיב. באיגוד מציינים כי על הכנת התחרות והתאמתה לדרישות ענף הפרסום, שקדו צוותים מהתעשייה במהלך השנה האחרונה. השינוי האסטרטגי שחל בתחרות הוא הדגש על הקשר בין קריאייטיב לאימפקט שיווקי. החלטה זו הביאה ל-2 שינוייים מרכזיים. האחד חזרת סמנכל"י שיווק לפאנל השופטים והשני הכנסת פרמטר נוסף לשיפוט: מעבר לבחינת הקראיטיביות של כל עבודה, היא תבחן גם על האימפקט של הקריאטיב שיצרה ותרומתו למותג ולהשגת המטרות השיווקיות.
הגשת העבודות לתחרות תחל ב- 24 בדצמבר ותתבצע ב
- מנכ"ל תנובה אייל מליס פורש מתפקידו
- "תנובה ופלוריסטם יעמידו תוך שנתיים חברה בעלת שווי משמעותי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחרות תכלול 9 קטגוריות פרסום, מספר נמוך בהשוואה לתחרויות הנערכות בעולם. הפער הכמותי הוא תוצאה של איחוד קטגוריות שנעשה בתחרות בישראל, כך לדוגמא, קטגוריית המובייל שהוטמעה בתוך קטגוריית הדיגיטל. בנוסף, נעדרות מהתחרות קטגוריות מסורתיות המקובלות בעולם כגון PR, Design ותוכן ממותג.
הקטגוריות בקקטוס יהיו : Film Tv+Digital, פרינט, חוצות, רדיו, מדיה, דיגיטל ומובייל, Activation+Direct - BTL+קד"מ, Integrated וקטגורייה פופולרית מאוד בישראל - פרו-בונו, ללא הפרדת מדיה. בקטגוריה זו יוענקו קקטוס זהב, כסף וארד אחד בלבד, לעבודות שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר המוענק בכל מדליה.
מפתיע לראות שאחד הנושאים המובילים באג'נדה של יו"ר איגוד הפרסום הנוכחי אמיר גיא , הדור הבא - צעירי הענף - נותר מחוץ לשעריה של תחרות הפרסום. שלא כמו ב פסטיבל קאן לדוגמא, בתחרות הקקטוס לא הקדישו קטגוריה לעבודות שמאחוריהן עומדים פרסומאים צעירים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
במסגרת התחרות יוענקו תעודות "פיינליסט" לעבודות אשר קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, ועלו לשלב הגמר. בשלב השיפוט השני יתחרו בינהם הפיינליסטים על קקטוסי זהב, כסף וארד בכל קטגוריות מדיה. כמו כן, יחולקו 8 פרסי גרנד קקטוס, בכל אחד מתחומי המדיה.
לא פתוח לכולם: בתחרות רשאים להשתתף אך ורק משרדי הפרסום החברים באיגוד הפרסום, או מפרסמים החברים באיגוד השיווק. התחרות מנוהלת ע"י הנהלות איגוד הפרסום ואיגוד השיווק בראשות היו"רים אמיר גיא ואייל מליס והמנכ"לים יגאל בראון ותלמה בירו . חברי הוועדה המקצועית שגיבשה את תקנון התחרות הם: יו"ר הוועדה - יורם דמבינסקי, טל ריבן, אמיר אריאלי, טל רביב, נדב פרסמן, שני גרשי, דני יעקובוביץ, ערן ניר ואורי לברון.
לדברי אמיר גיא יו"ר איגוד הפרסום: זה כיף גדול שהקקטוס חוזר בברכת משרדי הפרסום ובשותפות עם הלקוחות המפרסמים . רבים ממנהלי הקריאטיב ואנשי הקריאטיב המובילים בענף היו מעורבים בבניה מחדש של התחרות, מה שמוכיח את הרעב הגדול ליצירה ובמה שתחגוג יצירתיות ואימפקט. תחרות הקקטוס היא ההזדמנות של אנשי הקריאייטיב לעבור לפרונט, להוביל את הענף ולהראות כיצד מצויינות קריאייטיבית מובילה להצלחות שיווקיות. אני מודה להנהלת אגוד השיווק שחוזרת לקקטוס ועל תרומתה הרבה בחודשים האחרונים לבניה המחודשת של התחרות .
לדברי אייל מליס , יו"ר איגוד השיווק הישראלי: "בשנים האחרונות הגדיר איגוד השיווק את חזונו להיות מדורת השבט של העשייה השיווקית בישראל. לפיכך שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום הינו מתבקש במטרה לקדם את העשייה השיווקית והפרסומית בישראל. איגוד השיווק מברך על חזרתה של תחרות הקקטוס במתכונתה החדשה, ועל ההזדמנות שלנו להוקיר את חשיבותו ותפקידו של הקריאייטיב ביצירת ההעדפה, ובבנייתם של מותגים".
- 5.אני אני אני 23/12/2014 09:53הגב לתגובה זוהאיש שונא קריאייטיב מוצהר זה שהוא יו״ר וועדת הקקטוס רק מעיד לאן הקקטוס הולך. אני חושב ששיח עם המפרסמים הוא חשוב אבל בכדי למשוך את הקריאייטיב למעלה. לא ההפך. דמבינסקי-לך תעשה אסטרטגיה או משהו ותעזוב את הקריאייטיב למי שאוהב ומבין בזה.
- 4.מבואס מהענף 22/12/2014 14:17הגב לתגובה זויורם דמבינסקי יו"ר תחרות קריאייטיב??? יהודה ברקן לא היה חושב על דבר הזוי כל כך. האיש חסר כל כשרון או מעוף קראטיבי. לא פלא שהתחרות מקבלת צורה של מיני אפי. מעניין איזה תחרות נחשבת בעולם נותנת משקל כה כבד לאפקטיביות או לאחוז של שופטים שאינם מתחום הקריאייטיב
- 3.22/12/2014 10:42הגב לתגובה זואין עתיד לפרסום הישראלי
- 2.אנשים אומללים 22/12/2014 10:40הגב לתגובה זוגורו הקראיטיב דמבינסקי אחראי על הפיאסקו הזה. אין פה פרומיל של כוונה לטפל ברף הקראיטיב הנמוך אלא ליקוק תחת ארוך ומתמשך למפרסמים. תתבישו לכם!!!
- סתם כיסוי תחת (ל"ת)לשלוח 2-3 עבודות גג 22/12/2014 12:00הגב לתגובה זו
- 1.שוב אותם אנשים יפרגנו לאותם אנשים (ל"ת)מיכאל 22/12/2014 09:08הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.