לאחר שנתיים של הפסקה: תחרות קקטוס הזהב חוזרת, בשילוב המפרסמים
לאחר שנתיים של הפסקה יזומה בעקבות ביקורת מבפנים ומבחוץ, של אנשי הקריאייטיב בישראל והמפרסמים - תחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב תחזור ותתקיים בשנת 2015, במודל חדש ומעודכן ובשיתוף איגוד השיווק .
העורף שהפנו המפרסמים ואיגוד השיווק לתחרות הקריאייטיב - מהלך שהביא לחשיבה מחדש באיגוד הפרסום - נענה בהחזרת המפרסמים לתחרות. לאחר שנטען כי התחרות הפכה לבועה סגורה ומגרש משחקים לאנשי קריאייטיב ללא התייחסות להקשר המקצועי-עסקי ממנו הם ניזונים - הלקוחות - חזרו הצדדים לשתף פעולה. שילוב המפרסמים יבוא לידי ביטוי גם בדסק השופטים וגם בפרמטרים שייבחנו: רעיון, ביצוע ואימפקט.
פאנל השופטים שבשנים האחרונות הוקדש לאנשי קריאייטיב בלבד יכלול בתחרות הקרובה 30 סמנכל"י שיווק וסמנכל"י קריאייטיב. באיגוד מציינים כי על הכנת התחרות והתאמתה לדרישות ענף הפרסום, שקדו צוותים מהתעשייה במהלך השנה האחרונה. השינוי האסטרטגי שחל בתחרות הוא הדגש על הקשר בין קריאייטיב לאימפקט שיווקי. החלטה זו הביאה ל-2 שינוייים מרכזיים. האחד חזרת סמנכל"י שיווק לפאנל השופטים והשני הכנסת פרמטר נוסף לשיפוט: מעבר לבחינת הקראיטיביות של כל עבודה, היא תבחן גם על האימפקט של הקריאטיב שיצרה ותרומתו למותג ולהשגת המטרות השיווקיות.
הגשת העבודות לתחרות תחל ב- 24 בדצמבר ותתבצע ב
- מנכ"ל תנובה אייל מליס פורש מתפקידו
- "תנובה ופלוריסטם יעמידו תוך שנתיים חברה בעלת שווי משמעותי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחרות תכלול 9 קטגוריות פרסום, מספר נמוך בהשוואה לתחרויות הנערכות בעולם. הפער הכמותי הוא תוצאה של איחוד קטגוריות שנעשה בתחרות בישראל, כך לדוגמא, קטגוריית המובייל שהוטמעה בתוך קטגוריית הדיגיטל. בנוסף, נעדרות מהתחרות קטגוריות מסורתיות המקובלות בעולם כגון PR, Design ותוכן ממותג.
הקטגוריות בקקטוס יהיו : Film Tv+Digital, פרינט, חוצות, רדיו, מדיה, דיגיטל ומובייל, Activation+Direct - BTL+קד"מ, Integrated וקטגורייה פופולרית מאוד בישראל - פרו-בונו, ללא הפרדת מדיה. בקטגוריה זו יוענקו קקטוס זהב, כסף וארד אחד בלבד, לעבודות שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר המוענק בכל מדליה.
מפתיע לראות שאחד הנושאים המובילים באג'נדה של יו"ר איגוד הפרסום הנוכחי אמיר גיא , הדור הבא - צעירי הענף - נותר מחוץ לשעריה של תחרות הפרסום. שלא כמו ב פסטיבל קאן לדוגמא, בתחרות הקקטוס לא הקדישו קטגוריה לעבודות שמאחוריהן עומדים פרסומאים צעירים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
במסגרת התחרות יוענקו תעודות "פיינליסט" לעבודות אשר קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, ועלו לשלב הגמר. בשלב השיפוט השני יתחרו בינהם הפיינליסטים על קקטוסי זהב, כסף וארד בכל קטגוריות מדיה. כמו כן, יחולקו 8 פרסי גרנד קקטוס, בכל אחד מתחומי המדיה.
לא פתוח לכולם: בתחרות רשאים להשתתף אך ורק משרדי הפרסום החברים באיגוד הפרסום, או מפרסמים החברים באיגוד השיווק. התחרות מנוהלת ע"י הנהלות איגוד הפרסום ואיגוד השיווק בראשות היו"רים אמיר גיא ואייל מליס והמנכ"לים יגאל בראון ותלמה בירו . חברי הוועדה המקצועית שגיבשה את תקנון התחרות הם: יו"ר הוועדה - יורם דמבינסקי, טל ריבן, אמיר אריאלי, טל רביב, נדב פרסמן, שני גרשי, דני יעקובוביץ, ערן ניר ואורי לברון.
לדברי אמיר גיא יו"ר איגוד הפרסום: זה כיף גדול שהקקטוס חוזר בברכת משרדי הפרסום ובשותפות עם הלקוחות המפרסמים . רבים ממנהלי הקריאטיב ואנשי הקריאטיב המובילים בענף היו מעורבים בבניה מחדש של התחרות, מה שמוכיח את הרעב הגדול ליצירה ובמה שתחגוג יצירתיות ואימפקט. תחרות הקקטוס היא ההזדמנות של אנשי הקריאייטיב לעבור לפרונט, להוביל את הענף ולהראות כיצד מצויינות קריאייטיבית מובילה להצלחות שיווקיות. אני מודה להנהלת אגוד השיווק שחוזרת לקקטוס ועל תרומתה הרבה בחודשים האחרונים לבניה המחודשת של התחרות .
לדברי אייל מליס , יו"ר איגוד השיווק הישראלי: "בשנים האחרונות הגדיר איגוד השיווק את חזונו להיות מדורת השבט של העשייה השיווקית בישראל. לפיכך שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום הינו מתבקש במטרה לקדם את העשייה השיווקית והפרסומית בישראל. איגוד השיווק מברך על חזרתה של תחרות הקקטוס במתכונתה החדשה, ועל ההזדמנות שלנו להוקיר את חשיבותו ותפקידו של הקריאייטיב ביצירת ההעדפה, ובבנייתם של מותגים".
- 5.אני אני אני 23/12/2014 09:53הגב לתגובה זוהאיש שונא קריאייטיב מוצהר זה שהוא יו״ר וועדת הקקטוס רק מעיד לאן הקקטוס הולך. אני חושב ששיח עם המפרסמים הוא חשוב אבל בכדי למשוך את הקריאייטיב למעלה. לא ההפך. דמבינסקי-לך תעשה אסטרטגיה או משהו ותעזוב את הקריאייטיב למי שאוהב ומבין בזה.
- 4.מבואס מהענף 22/12/2014 14:17הגב לתגובה זויורם דמבינסקי יו"ר תחרות קריאייטיב??? יהודה ברקן לא היה חושב על דבר הזוי כל כך. האיש חסר כל כשרון או מעוף קראטיבי. לא פלא שהתחרות מקבלת צורה של מיני אפי. מעניין איזה תחרות נחשבת בעולם נותנת משקל כה כבד לאפקטיביות או לאחוז של שופטים שאינם מתחום הקריאייטיב
- 3.22/12/2014 10:42הגב לתגובה זואין עתיד לפרסום הישראלי
- 2.אנשים אומללים 22/12/2014 10:40הגב לתגובה זוגורו הקראיטיב דמבינסקי אחראי על הפיאסקו הזה. אין פה פרומיל של כוונה לטפל ברף הקראיטיב הנמוך אלא ליקוק תחת ארוך ומתמשך למפרסמים. תתבישו לכם!!!
- סתם כיסוי תחת (ל"ת)לשלוח 2-3 עבודות גג 22/12/2014 12:00הגב לתגובה זו
- 1.שוב אותם אנשים יפרגנו לאותם אנשים (ל"ת)מיכאל 22/12/2014 09:08הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
