שי באב"ד הרשות השנייה
צילום: צילום: יניב כהן

אחרי כשנה וחצי: מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד החליט להתפטר מתפקידו

לא אחת העריכו גורמים כי המנכ"ל צפוי לבקש לסיים את תפקידו. האם יצטרף לכחלון בבחירות? באב"ד: "שמח שהובלתי שינויים ברגולציה ובשוק הטלוויזיה"
אלכסנדר כץ | (5)

בצעד שלא גרם לרבים להרים גבה, החליט שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, לפרוש מתפקידו לאחר שנתיים. באב"ד נפגש עם יו"ר מועצת הרשות אוה מדז'יבוז' והודיע לה על החלטתו.

באב"ד נכנס לתפקידו בחודש יוני 2013. בתקופתו כמנכ"ל קידמה הרשות שורה של מהלכים להסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל והסדרת הרגולציה. לרבות הכשרת הקרקע למעבר לשוק של רישיונות והסרת החסם הרגולטורי של מחויבויות התוכן, קידום פריסת תשתיות מלאה של מערך עידן פלוס והרחבת היצע הערוצים, וכן המלצות ליישום בתחום התוכן השיווקי וניסיון לקידום מתווה תוכן מאוזן ומגוון לרווחת הציבור. בחודשים האחרונים הרשות השנייה גם יצאה להליך התייעלות במסגרתו פוטרו רבע מעובדיה, ובסף הכל נשארו כ-75 עובדים.

בתקופה האחרונה עסק בסוגיית הרישיונות, כאשר למרות שהטיל את מלוא יהבו בנושא, החליטו רשת וקשת לא לצאת לרישיון ולשידור של 7 ימים בשבוע. מאידך, גם ניסה לפתור את סוגיית ערוץ 10, שנראה כי היא עומדת על סף פיתרון.

גורמים בשוק הטלוויזה העריכו בחודשים האחרונים כי באב"ד יבקש לעזוב את הרשות, וייתכן כי יחזור למקום עבודתו הקודם - צים. גורמים בגופים המשדרים בטלוויזיה וברדיו ביקרו לא אחת את היד הקשה שבאב"ד מפעיל נגדם, הקנסות הגבוהים ואי ההתפשרות.

גורמים אחרים העריכו כי באב"ד עשוי להתמודד במסגרת רשימת כולנו של משה כחלון, שבתקופתו כשר התקשורת נבחר באב"ד למנכ"ל הרשות. ואולם יש לציין כי באב"ד אינו מוכר בציבור הכללי, כך שלא ברור מה המשקל הסגולי שלו.

באב"ד מסר היום כי "אני מסכם תקופה מרתקת ומשמעותית ברשות השנייה. אני שמח שהייתה לי הזכות להותיר חותם ולהוביל שורה של שינויים משמעותיים ברגולציה ובשוק הטלוויזיה המסחרית. מהלכים נוספים שקידמתי ולא יצאו לפועל כתוצאה מהשינויים הפוליטיים, יהוו את המתווה עם משרתי ציבור מקצועיים הפועלים בחרדת קודש בשל חשיבות הענף. אני בטוח שהצוות המקצועי של הרשות, יחד עם המועצה החדשה ברשות מדז'יבוז יובילו את הענף הן לוודאות ויציבות והן לצמיחה'".

מדז'יבוז' הוסיפה: "בתקופתו כמנכ"ל הרשות השנייה, שי תרם תרומה משמעותית לשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל ואף הניח יסודות איתנים להמשך הסדרת השוק ופיתוח הרגולציה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ענת 15/12/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    לעניות דעתי לא דומה למציאות... אגב למגיב 3 - אבא שלו אשכנזי....
  • 4.
    גילה 15/12/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    ההתבטאויות של שי על במות כנס אילת יכלו בהחלט להיות רמז לזה שמתבשל כאן משהו..
  • 3.
    כל העשכנזים יוצאים מהחורים להם (ל"ת)
    עכברוביץ' 14/12/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ולדמיר 14/12/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    זה לא בעלים זה אמן הבריחה
  • 1.
    עידו 14/12/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
    בחור טוב, חכם וחיובי. אני בספק אם הוא יילך עם כחלון. אני מניח שעשו לו את המוות והוא יילך לעשות כסף במגזר הפרטי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.