פרסום ראשון

הרימו עוגן: נמל חיפה מוציא את תקציב הפרסום למכרז משולב - לאחר 4 שנים

משרד הפרסום אשכנזי זלצמן מסיים חוזה לאחר 3 הארכות; המכרז מחולק ל-2 - קריאייטיב ופרסום טכני. בשנה החולפת עמד התקציב על כ-1.5 מ' שקל בפועל
משה בנימין |

לאחר 4 שנים עם משרד הפרסום אשכנזי זלצמן, תקציב הפרסום של נמל חיפה יצא הבוקר (יום ב') למכרז - כך נודע לאייס. לאחר 3 הארכות של החוזה עם אשכנזי זלצמן, הנמל מחויב לצאת למכרז מתוקף חוק חובת המכרזים. על פי יפעת בקרת פרסום, בשנה החולפת עמד התקציב על כ-1.5 מיליון שקל במחירים בפועל.

המכרז מורכב למעשה מ-2 מכרזים שכוללים חלק של "גרפיקה,

קריאייטיב ורכישת מדיה לפרסום שיווקי" ולצידו מכרז על "הפרסום הטכני" של הנמל. הגופים המעוניינים בתקציב מוזמנים להציע הצעות לאחד משני המכרזים או לשניהם יחד. הנמל מצידו עשוי לבחור בספק אחד ל-2 המכרזים או בשני ספקים שכל אחד מהם יעניק לנמל את השירותים המתאימים.

בין תנאי הסף של הנמל למכרז על הפרסום הטכני: על המתמודד להיות משרד פרסום בעל ותק של לפחות 3 שנים לפחות בתחום הפרסום, ובעל ניסיון ברכישת מדיה בכל אחת משלוש השנים האחרונות, שקדמו למועד הגשת הצעה למכרז. בתחום הפרסום הטכני - המחזור הכספי של המציע בכל אחת מהשנים 2012, 2013 ו-2014 עמד על מיליון שקל לפחות.

בתחום הגרפיקה, קריאייטיב ורכישת מדיה לפרסום שיווקי, על המציע להיות בעל מחזור כספי של לפחות מיליון שקל בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. בנוסף, עליו להיות בעל ניסיון בכל אחת משלוש השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות, בביצוע פרויקטים עבור לקוחות מקרב קהילת העסקים ו/או השיווק בישראל, כאשר לקוח אחד חייב להיות

מהמגזר הציבורי ולקוח אחד חייב להיות מהמגזר הפרטי.

עוד בתנאים: לרשות המשרד המתמודד צריך להיות צוות המונה 3 עובדים ישירים המועסקים על ידו כשכירים נכון למועד האחרון להגשת ההצעות במשרות מלאות שיהיו נותני שירות עבור נמל חיפה (לא חייב בבלעדיות). עובדים אלו צריכין להיות בעלי תואר אקדמי וניסיון קודם מוכח של שנתיים מלאות לפחות במהלך 5 השנים האחרונות, שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות, בביצוע פרויקטים מן הסוג הזה.

בנמל מציינים עוד כי בגזרת הפרסום הטכני, הצעת המתמודדים תבחן ותשקל לפי 90% ציון להצעת המחיר ו-10% לאיכות, לעומת שירותי הקריאייטיב והגרפיקה שייבחנו לפי 50% להצעת המחיר ו-50% להצעת האיכות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.