חוויות מווגאס: זוכי LIA יואב סיבוני ונעמה דוד על אירוע הקריאייטיב הנוצץ
לפני שלושה חודשים, הזמינו אותנו לשמוע בפעם הראשונה על תחרות חדשה של LIA - London International Award בשיתוף 'הבצפר', בעלת שם מבטיח: "Young Creative 2014". על גג של מלון מפואר ליד הים קיבלנו את הבריף החגיגי שכלל משפט אחד בלבד: יש לכם 3 דקות להסביר למה אתם הדבר הבא של עולם הפרסום .
חזרתי הביתה ולא היה לי מושג איך בכלל אמורים להתחיל בריף מפוקפק כמו זה. דבר אחד היה לי ברור וזה למה אני לא הדבר הבא של עולם הפרסום, פה לא הייתה לי שום בעיה והסיבות זרמו ממני כמו נהר של פרסומות בגמר של האח הגדול, אבל לא זו היתה המשימה ולכן החלטתי לא להקשיב להוראות ופשוט לספר על עצמי.
נעמה סיפרה על עצמה בעזרת סרטון מגניב בו היא תיארה כיצד היא הגיעה לעולם הפרסום ואיך לפני זה היא בכלל רצתה לטפל באנשים והלכה ללמוד פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית אבל בסוף מצאה את עצמה בזרועותיו של עולם משוגע אפילו יותר- עולם הפרסום. יואב הציג את העבודה הראשונה שלו, מודעה שללא ספק רחוקה מלהיות מקור לגאווה, אבל אז הוא הראה איך רוב האנשים הגדולים בעולם הפרסום התחילו מעבודות גרועות לא פחות משלו. העניין עבד ובאותו יום התבשרו השניים שהם נבחרו לתואר הדבר הבא של עולם הפרסום .
הפרס עבור הזכייה בתחרות היה די מטורף וכלל טיסה ללאס וגאס למשך שבוע והשתתפות בכנס Young Creative העולמי המארח 60 אנשי קריאייטיב צעירים מכל העולם. ההיי-לייט של הכנס (כאילו טיסה לווגאס זה לא מספיק) הייתה ההזדמנות להתארח בחדרי השיפוט המסתוריים של תחרות LIA השנתית.
המראנו מנתב"ג. נחתנו בווגאס. התאקלמנו. עשינו צ'ק אין. עלינו לחדרים, וגילינו שכל אחד מאתנו קיבל לא פחות מאשר סוויטה מטורפת. בגדול, ההמשך כלל המון הרצאות של בכירים מעולם הפרסום, מלא סמינרים, חדרי שיפוט, מעט הימורים, קמצוץ שופינג ויותר מידי ארוחות שחיטות.
מה שאהבנו בהרצאות הייתה העובדה שהן היו מאוד שונות אחת מהשנייה וכל מרצה דיבר בהשראת הנרטיב שלו. זו הסיבה אולי שלעיתים המרצים קצת סתרו אחד את השני. ואם בהרצאה אחת נאמר לנו בהחלטיות ש"התפקיד שלנו כאנשי קריאייטיב הוא לא לעשות פרסומות, אלא קודם כל לספר סיפור - בהרצאה שאחריה, נאמר לנו ש"אנחנו ממש לא מספרי סיפורים ושעבודה שלנו היא פשוט למכור . דווקא היה נחמד לראות את הסתירות האלה בין האסטרטגיות ולגלות שאין באמת חוקים ושקריאייטיב הוא עניין דיי גמיש.
אהבנו במיוחד את 'מרק טוטסל' מליאו ברנט העולמית שהתחיל את ההרצאה בהקדמה מעניינת קודם כל תירגעו . הוא אמר תנסו לצאת מהסרט שאתם חיים בו, אתם לא כאלה מיוחדים. יצירתיות היא יכולת לפתור בעיות ולכן, כולם יצירתיים, כל מי שחי על כדור הארץ, אז תתחילו ללמוד מכל דבר שנושם והכי חשוב תכבדו את כולם . תכלס צודק.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אבל עזבו אתכם רגע מהמרצים, מהתחרות, מהברזלים הצבעוניים, מהמלון הנוצץ, מהקזינו, מהבריכה ומהעובדה שעל רוב הדברים האלה לא היינו צריכים לשלם. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו בווגאס הוא ללא ספק המינגלינג עם כ-60 אנשי קריאייטיב צעירים שהגיעו לשם מכל העולם. למה? כי מהר מאוד קלטנו שכולם דומים אחד לשני: כולם רוצים להיות פורצי דרך, גם להם יש לקוחות קשים וקשים פחות, כולם עובדים יותר מידי שעות, כולם אופטימיים.. ולכולם שכר לא מי יודע מה. בקיצור, כולם אוכלים את אותו החרא.
הבצפר' היה המקום שהפגיש אותנו עם העולם הזה לראשונה, נתן לנו את הבסיס החשוב, הניע אותנו ליצור ולחשוב מחוץ לקופסא. הכלים שהוא העניק לנו אפשרו לנו להגיע מצוידים וערוכים לתעשייה. השבוע המדהים שעברנו היה מין המשך טבעי ללימודים שסיימנו רק לפני שנה.
יואב סיבוני מ-GITAM BBDO ונעמה דוד מ-MCCAN TEL AVIV, בוגרי 'הבצפר', זכו בתחרות Young creative 2014 והשתתפו ב- LIA Creative Conversation ביחד עם עוד 60 אנשי קריאייטיב צעירים ומובילים מהעולם
- 2.תרצה 20/10/2014 18:32הגב לתגובה זועוד הוכחה לדור של קופירייטרים צעירים, שלא יודע עברית ולא מסוגל לכתוב את הרעיונות של עצמו. עצוב.
- 1.רוני אפלבוים 20/10/2014 03:11הגב לתגובה זואתם מביאים לנו המון המון נחת. אני אוהב אתכם מאוד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
