חוויות מווגאס: זוכי LIA יואב סיבוני ונעמה דוד על אירוע הקריאייטיב הנוצץ
לפני שלושה חודשים, הזמינו אותנו לשמוע בפעם הראשונה על תחרות חדשה של LIA - London International Award בשיתוף 'הבצפר', בעלת שם מבטיח: "Young Creative 2014". על גג של מלון מפואר ליד הים קיבלנו את הבריף החגיגי שכלל משפט אחד בלבד: יש לכם 3 דקות להסביר למה אתם הדבר הבא של עולם הפרסום .
חזרתי הביתה ולא היה לי מושג איך בכלל אמורים להתחיל בריף מפוקפק כמו זה. דבר אחד היה לי ברור וזה למה אני לא הדבר הבא של עולם הפרסום, פה לא הייתה לי שום בעיה והסיבות זרמו ממני כמו נהר של פרסומות בגמר של האח הגדול, אבל לא זו היתה המשימה ולכן החלטתי לא להקשיב להוראות ופשוט לספר על עצמי.
נעמה סיפרה על עצמה בעזרת סרטון מגניב בו היא תיארה כיצד היא הגיעה לעולם הפרסום ואיך לפני זה היא בכלל רצתה לטפל באנשים והלכה ללמוד פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית אבל בסוף מצאה את עצמה בזרועותיו של עולם משוגע אפילו יותר- עולם הפרסום. יואב הציג את העבודה הראשונה שלו, מודעה שללא ספק רחוקה מלהיות מקור לגאווה, אבל אז הוא הראה איך רוב האנשים הגדולים בעולם הפרסום התחילו מעבודות גרועות לא פחות משלו. העניין עבד ובאותו יום התבשרו השניים שהם נבחרו לתואר הדבר הבא של עולם הפרסום .
הפרס עבור הזכייה בתחרות היה די מטורף וכלל טיסה ללאס וגאס למשך שבוע והשתתפות בכנס Young Creative העולמי המארח 60 אנשי קריאייטיב צעירים מכל העולם. ההיי-לייט של הכנס (כאילו טיסה לווגאס זה לא מספיק) הייתה ההזדמנות להתארח בחדרי השיפוט המסתוריים של תחרות LIA השנתית.
המראנו מנתב"ג. נחתנו בווגאס. התאקלמנו. עשינו צ'ק אין. עלינו לחדרים, וגילינו שכל אחד מאתנו קיבל לא פחות מאשר סוויטה מטורפת. בגדול, ההמשך כלל המון הרצאות של בכירים מעולם הפרסום, מלא סמינרים, חדרי שיפוט, מעט הימורים, קמצוץ שופינג ויותר מידי ארוחות שחיטות.
מה שאהבנו בהרצאות הייתה העובדה שהן היו מאוד שונות אחת מהשנייה וכל מרצה דיבר בהשראת הנרטיב שלו. זו הסיבה אולי שלעיתים המרצים קצת סתרו אחד את השני. ואם בהרצאה אחת נאמר לנו בהחלטיות ש"התפקיד שלנו כאנשי קריאייטיב הוא לא לעשות פרסומות, אלא קודם כל לספר סיפור - בהרצאה שאחריה, נאמר לנו ש"אנחנו ממש לא מספרי סיפורים ושעבודה שלנו היא פשוט למכור . דווקא היה נחמד לראות את הסתירות האלה בין האסטרטגיות ולגלות שאין באמת חוקים ושקריאייטיב הוא עניין דיי גמיש.
אהבנו במיוחד את 'מרק טוטסל' מליאו ברנט העולמית שהתחיל את ההרצאה בהקדמה מעניינת קודם כל תירגעו . הוא אמר תנסו לצאת מהסרט שאתם חיים בו, אתם לא כאלה מיוחדים. יצירתיות היא יכולת לפתור בעיות ולכן, כולם יצירתיים, כל מי שחי על כדור הארץ, אז תתחילו ללמוד מכל דבר שנושם והכי חשוב תכבדו את כולם . תכלס צודק.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אבל עזבו אתכם רגע מהמרצים, מהתחרות, מהברזלים הצבעוניים, מהמלון הנוצץ, מהקזינו, מהבריכה ומהעובדה שעל רוב הדברים האלה לא היינו צריכים לשלם. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו בווגאס הוא ללא ספק המינגלינג עם כ-60 אנשי קריאייטיב צעירים שהגיעו לשם מכל העולם. למה? כי מהר מאוד קלטנו שכולם דומים אחד לשני: כולם רוצים להיות פורצי דרך, גם להם יש לקוחות קשים וקשים פחות, כולם עובדים יותר מידי שעות, כולם אופטימיים.. ולכולם שכר לא מי יודע מה. בקיצור, כולם אוכלים את אותו החרא.
הבצפר' היה המקום שהפגיש אותנו עם העולם הזה לראשונה, נתן לנו את הבסיס החשוב, הניע אותנו ליצור ולחשוב מחוץ לקופסא. הכלים שהוא העניק לנו אפשרו לנו להגיע מצוידים וערוכים לתעשייה. השבוע המדהים שעברנו היה מין המשך טבעי ללימודים שסיימנו רק לפני שנה.
יואב סיבוני מ-GITAM BBDO ונעמה דוד מ-MCCAN TEL AVIV, בוגרי 'הבצפר', זכו בתחרות Young creative 2014 והשתתפו ב- LIA Creative Conversation ביחד עם עוד 60 אנשי קריאייטיב צעירים ומובילים מהעולם
- 2.תרצה 20/10/2014 18:32הגב לתגובה זועוד הוכחה לדור של קופירייטרים צעירים, שלא יודע עברית ולא מסוגל לכתוב את הרעיונות של עצמו. עצוב.
- 1.רוני אפלבוים 20/10/2014 03:11הגב לתגובה זואתם מביאים לנו המון המון נחת. אני אוהב אתכם מאוד.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
