עבאדי
צילום: צילום מסך
TV

מחמאה או פתרון קל? 'עבאדי' משחזרים את סרטון "את לא מחליטה עליי" של שוש

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט מעתיק את פרסומת שוש אחד לאחד. אסי שביט דווקא מפרגן: "הומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל"
משה בנימין | (37)

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בבעלותם של דודי חברון, גבי זלצמן ואסי שביט קיבל לידיו את תקציב הפרסום של עוגיות 'עבאדי' ובשבוע האחרון עלה בקמפיין הראשון של המותג, יחד עם שאר הקמפיינים שהמתינו לחזרה לשגרה לאחר 'צוק איתן'. בין הסרטונים שעלו לאוויר (5 בסה"כ) היה אחד שהזכיר לכל צופה ממוצע את אחת הפרסומות היותר מדוברות של השנתיים האחרונות - פרסומת שטראוס-עלית למותג הבמבה שוש - את לא מחליטה עליי.

בסרטון מופיע השחקן והקומיקאי קובי פרג' ("פיג'מות", "שבוע סוף") בדמותו המוקצנת והקומית של אדם מוצא עיראקי בעל מבטא עיראקי כבד, לצד אמו המבוגרת. פרג' מישיר מבט על המראה כפי שעושה הילד בפרסומת שוש ומשנן לעצמו את המשפטים: "את לא מחליטה עליי, אתם לא מחליטים עליי" כשבידו הוא מחזיק שקית חטיפים של עבאדי, עד שאמו המבוגרת קוראת ושואלת עם מי הוא מדבר וזה משיב לה: "עם הציבור".

כזכור, פרסומת שוש המקורית הציגה ילד כבן 4 שמחזיק בידו שקית שוש ומשנן מול המראה את המשפט: "את לא מחליטה עליי, רק אני מחליט עליי". לצד אלו שחשבו שמדובר בפרסומת מקסימה וחיננית היו לא מעט הורים שהתלוננו על המסר שהיא מעבירה לילדים הקטנים שגם ככה מקשים על הוריהם ולא תמיד סרים למרותם.

זה לא יהיה מוגזם להניח שאנשי שטראוס-עלית ומשרד הפרסום y&r לא ממש ששים לראות כיצד הפרסומת שלהם מועתקת, מה גם שהיא צפויה עוד לשוב לאוויר וייתכן כי תשודר במקביל לזו של עבאדי - כך שהציבור ייחשף לאותה שורת הקופי ב-2 פרסומות שונות בעת ובעונה אחת.

פרסומת עבאדי - את לא מחליטה עליי

פרסומת שוש - את לא מחליטה עליי

לדברי אסי שביט, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי בחברון זלצמן שביט: "כן, ראינו את הסרטון המדובר של שוש וכל דמיון הוא לא מיקרי בהחלט. וברצינות, מדובר בהומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל. היינו מצפים שעלית ומשרד הפרסום יקבלו זאת כמחמאה ובחיוך כמו אלפי הגולשים באינטרנט. בנוסף, מדובר בסרטון אחד מתוך קמפיין שלם של 6 סרטונים. אם בעתיד מישהו יחליט לעשות טייק אוף על אחד מהסרטונים הללו, נשמח. מקווים שלא נשאר טעם לא טוב ליוצרים של שוש, ואם כן נשמח לשלוח להם עבאדי מיני במתנה".

שאר סרטוני עבאדי החדשים

ממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 32.
    זאתי 07/09/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת טובה, הטייקאוף (כן, כן, לא "העתקה") רלוונטי ומהנה לצפייה, ושאר הפרסומות מעולות! Y&R קיבלו מחמאה ענקית, אבל כולם מעדיפים להיות ציניים חסרי חוש הומור ופרגון. נו, שיהיה. אני אהבתי
  • 31.
    חחחחח קורע! ומקורי לגמרי (ל"ת)
    רונן 07/09/2014 01:22
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    ברקוביץ אייזיק 05/09/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
    כייקה אני אומר לכם אין ולא היה כעוגיות עבאדי,עם התה והלימון זאת העוגייה
  • 29.
    אוי נו 05/09/2014 00:45
    הגב לתגובה זו
    שהוא מפרגן לפרסומת ולא עוקץ אותה. Y&R אמורים להיות מאושרים שעשו עליהם טייק אוף. מחמאה ענקית לפרסומת שלהם.
  • 28.
    חחח יותר מצחיק מהפרסומת של שוש, קובי קורע (ל"ת)
    שלומי 04/09/2014 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    אבי 04/09/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    לדבר ככה ברחוב... ענק.
  • 26.
    אני 04/09/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    יצא לכם קמפיין מוצלח. אז תהיו בשקט ותפסיקו להטריד אותנו בטוקבקים. תודה.
  • 25.
    מישהו לא מחברון זלצמ 04/09/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    זה ממש גרוע.
  • 24.
    הבנזין הצחיק אותי (ל"ת)
    דובי פיק 04/09/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אין בושה 04/09/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהם מעתיקים אחד לאחד פרסומת של מותג אחר, הם גם יושבים ומטקבקים את עצמם לדעת בשביל לספר לכולם שזו לא העתקה אלא מחווה. כל כך עלוב וכל כך עצוב.
  • 22.
    נבו הר ציון ; 04/09/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    גם מצחיק וגם עושה תאבון
  • 21.
    חחחח.. ענק! (ל"ת)
    גיטה 04/09/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    עמית 04/09/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    אפילו די מצחיק
  • 19.
    ברק 04/09/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    פרסומת חביבה בהחלט.
  • 18.
    עוד מימי הפיג'מות הוא הרס אותי (ל"ת)
    רעות 03/09/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יאנה 03/09/2014 20:04
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מוצלחת ביותר!!! מי שעומד מאחוריה כישרון ענק!!!
  • 16.
    חח קופי סבתא שלי (ל"ת)
    אמיר 03/09/2014 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יאנה 03/09/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    איזו פרסומת מוצלחת!!!! ממש תענוג שיש כישרון כזה בארצנו הקטנה
  • 14.
    יאנה 03/09/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת מהצלחת ביותר בעשור האחרון!!!! מי שעומד מאחוריה ללא ספק כשרון ענק!!!!
  • 13.
    אפרים 03/09/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 12.
    יוסי 03/09/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד האמת ללקוח. קמפיין אמיץ ולא מלוקק כמו שרואים כל היום בטלוויזיה
  • 11.
    נאג'ייייי 03/09/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    של המעורב חזק יותר. זה מעורב גזעי עאלק...
  • 10.
    גרוע 03/09/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    אסי שקל וחצי שביט
  • 9.
    איתן 03/09/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    יסיימו ללקוח את התקציב ולא יתנו לו שום ערך מוסף הם יודעים להצליח רק בתקציב ענק עם חפירות כל השאר זה כישלונות
  • מוטי 03/09/2014 19:28
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום חברון זלצמן שביט עושים יופי של עבודה עם הרבה חוש ! אני מאד אוהב את הפרסומות שלהם כמו פירות אביב ואלטמן זה רק חלק קטן ממה שהם עושים חברה תמישכו ככה אוהב אותכם
  • 8.
    מוטי 03/09/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מצחיקה ומיגרה קצרה וקולעת אהבתי
  • מוטי 04/09/2014 05:33
    הגב לתגובה זו
    איןהמלכדים על שביט
  • 7.
    אריה 03/09/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    סרט מגניב ואחלה לאסי שעשה טייקאופ כל כך מוצלח. אחלה קמפיין
  • 6.
    שרון 03/09/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות מעולות כולן; מצחיקות סוף!!! כבר קניתי את החריף והמעורב והן טעימות לאללה
  • 5.
    אסי 03/09/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    אז לזה התכוון אסי שביט בראיון ההוא נגד כל משרדי הפרסום הגדולים וכו??? פאתט!!!
  • כן באמת 03/09/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    זה שהקמפיין בתקציב שקל וחצי כאן וקמפיינים אחרים בתקציב של מיליון וחצי לא מדגדגים אומר הכל
  • כן באמת 03/09/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    זה שעבודה בתקציב שקל וחצי כאן באתר וקמפיינים במיליון וחצי לא שומעים עליהם מוכיח שלא הכח דיבורים
  • 4.
    עינב 03/09/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    הסהרורי במדבר של תנובה (סטייל שוקו יטבתה) למשל...
  • 3.
    קובי 03/09/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    קמפיין גדול. כל השאר פחדדנים
  • כן, ויצאו קטנים y&r (ל"ת)
    מיקי 03/09/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רגע, שוש זה העתקה של במבה? (ל"ת)
    רועי 03/09/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה (ל"ת)
    ישראל ווי אר 03/09/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.