מחמאה או פתרון קל? 'עבאדי' משחזרים את סרטון "את לא מחליטה עליי" של שוש
משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בבעלותם של דודי חברון, גבי זלצמן ואסי שביט קיבל לידיו את תקציב הפרסום של עוגיות 'עבאדי' ובשבוע האחרון עלה בקמפיין הראשון של המותג, יחד עם שאר הקמפיינים שהמתינו לחזרה לשגרה לאחר 'צוק איתן'. בין הסרטונים שעלו לאוויר (5 בסה"כ) היה אחד שהזכיר לכל צופה ממוצע את אחת הפרסומות היותר מדוברות של השנתיים האחרונות - פרסומת שטראוס-עלית למותג הבמבה שוש - את לא מחליטה עליי.
בסרטון מופיע השחקן והקומיקאי קובי פרג' ("פיג'מות", "שבוע סוף") בדמותו המוקצנת והקומית של אדם מוצא עיראקי בעל מבטא עיראקי כבד, לצד אמו המבוגרת. פרג' מישיר מבט על המראה כפי שעושה הילד בפרסומת שוש ומשנן לעצמו את המשפטים: "את לא מחליטה עליי, אתם לא מחליטים עליי" כשבידו הוא מחזיק שקית חטיפים של עבאדי, עד שאמו המבוגרת קוראת ושואלת עם מי הוא מדבר וזה משיב לה: "עם הציבור".
כזכור, פרסומת שוש המקורית הציגה ילד כבן 4 שמחזיק בידו שקית שוש ומשנן מול המראה את המשפט: "את לא מחליטה עליי, רק אני מחליט עליי". לצד אלו שחשבו שמדובר בפרסומת מקסימה וחיננית היו לא מעט הורים שהתלוננו על המסר שהיא מעבירה לילדים הקטנים שגם ככה מקשים על הוריהם ולא תמיד סרים למרותם.
זה לא יהיה מוגזם להניח שאנשי שטראוס-עלית ומשרד הפרסום y&r לא ממש ששים לראות כיצד הפרסומת שלהם מועתקת, מה גם שהיא צפויה עוד לשוב לאוויר וייתכן כי תשודר במקביל לזו של עבאדי - כך שהציבור ייחשף לאותה שורת הקופי ב-2 פרסומות שונות בעת ובעונה אחת.
פרסומת עבאדי - את לא מחליטה עליי
פרסומת שוש - את לא מחליטה עליי
לדברי אסי שביט, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי בחברון זלצמן שביט: "כן, ראינו את הסרטון המדובר של שוש וכל דמיון הוא לא מיקרי בהחלט. וברצינות, מדובר בהומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל. היינו מצפים שעלית ומשרד הפרסום יקבלו זאת כמחמאה ובחיוך כמו אלפי הגולשים באינטרנט. בנוסף, מדובר בסרטון אחד מתוך קמפיין שלם של 6 סרטונים. אם בעתיד מישהו יחליט לעשות טייק אוף על אחד מהסרטונים הללו, נשמח. מקווים שלא נשאר טעם לא טוב ליוצרים של שוש, ואם כן נשמח לשלוח להם עבאדי מיני במתנה".
שאר סרטוני עבאדי החדשים
ממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה לידיעה.
- 32.זאתי 07/09/2014 09:48הגב לתגובה זוהפרסומת טובה, הטייקאוף (כן, כן, לא "העתקה") רלוונטי ומהנה לצפייה, ושאר הפרסומות מעולות! Y&R קיבלו מחמאה ענקית, אבל כולם מעדיפים להיות ציניים חסרי חוש הומור ופרגון. נו, שיהיה. אני אהבתי
- 31.חחחחח קורע! ומקורי לגמרי (ל"ת)רונן 07/09/2014 01:22הגב לתגובה זו
- 30.ברקוביץ אייזיק 05/09/2014 07:33הגב לתגובה זוכייקה אני אומר לכם אין ולא היה כעוגיות עבאדי,עם התה והלימון זאת העוגייה
- 29.אוי נו 05/09/2014 00:45הגב לתגובה זושהוא מפרגן לפרסומת ולא עוקץ אותה. Y&R אמורים להיות מאושרים שעשו עליהם טייק אוף. מחמאה ענקית לפרסומת שלהם.
- 28.חחח יותר מצחיק מהפרסומת של שוש, קובי קורע (ל"ת)שלומי 04/09/2014 21:43הגב לתגובה זו
- 27.אבי 04/09/2014 21:20הגב לתגובה זולדבר ככה ברחוב... ענק.
- 26.אני 04/09/2014 14:06הגב לתגובה זויצא לכם קמפיין מוצלח. אז תהיו בשקט ותפסיקו להטריד אותנו בטוקבקים. תודה.
- 25.מישהו לא מחברון זלצמ 04/09/2014 13:37הגב לתגובה זוזה ממש גרוע.
- 24.הבנזין הצחיק אותי (ל"ת)דובי פיק 04/09/2014 12:27הגב לתגובה זו
- 23.אין בושה 04/09/2014 12:02הגב לתגובה זולא רק שהם מעתיקים אחד לאחד פרסומת של מותג אחר, הם גם יושבים ומטקבקים את עצמם לדעת בשביל לספר לכולם שזו לא העתקה אלא מחווה. כל כך עלוב וכל כך עצוב.
- 22.נבו הר ציון ; 04/09/2014 09:54הגב לתגובה זוגם מצחיק וגם עושה תאבון
- 21.חחחח.. ענק! (ל"ת)גיטה 04/09/2014 09:29הגב לתגובה זו
- 20.עמית 04/09/2014 08:50הגב לתגובה זואפילו די מצחיק
- 19.ברק 04/09/2014 08:46הגב לתגובה זופרסומת חביבה בהחלט.
- 18.עוד מימי הפיג'מות הוא הרס אותי (ל"ת)רעות 03/09/2014 21:54הגב לתגובה זו
- 17.יאנה 03/09/2014 20:04הגב לתגובה זופרסומת מוצלחת ביותר!!! מי שעומד מאחוריה כישרון ענק!!!
- 16.חח קופי סבתא שלי (ל"ת)אמיר 03/09/2014 19:56הגב לתגובה זו
- 15.יאנה 03/09/2014 19:45הגב לתגובה זואיזו פרסומת מוצלחת!!!! ממש תענוג שיש כישרון כזה בארצנו הקטנה
- 14.יאנה 03/09/2014 19:40הגב לתגובה זוהפרסומת מהצלחת ביותר בעשור האחרון!!!! מי שעומד מאחוריה ללא ספק כשרון ענק!!!!
- 13.אפרים 03/09/2014 19:24הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 12.יוסי 03/09/2014 18:43הגב לתגובה זוכל הכבוד האמת ללקוח. קמפיין אמיץ ולא מלוקק כמו שרואים כל היום בטלוויזיה
- 11.נאג'ייייי 03/09/2014 18:25הגב לתגובה זושל המעורב חזק יותר. זה מעורב גזעי עאלק...
- 10.גרוע 03/09/2014 18:17הגב לתגובה זואסי שקל וחצי שביט
- 9.איתן 03/09/2014 17:44הגב לתגובה זויסיימו ללקוח את התקציב ולא יתנו לו שום ערך מוסף הם יודעים להצליח רק בתקציב ענק עם חפירות כל השאר זה כישלונות
- מוטי 03/09/2014 19:28הגב לתגובה זומשרד הפרסום חברון זלצמן שביט עושים יופי של עבודה עם הרבה חוש ! אני מאד אוהב את הפרסומות שלהם כמו פירות אביב ואלטמן זה רק חלק קטן ממה שהם עושים חברה תמישכו ככה אוהב אותכם
- 8.מוטי 03/09/2014 17:28הגב לתגובה זופרסומת מצחיקה ומיגרה קצרה וקולעת אהבתי
- מוטי 04/09/2014 05:33הגב לתגובה זואיןהמלכדים על שביט
- 7.אריה 03/09/2014 17:05הגב לתגובה זוסרט מגניב ואחלה לאסי שעשה טייקאופ כל כך מוצלח. אחלה קמפיין
- 6.שרון 03/09/2014 17:02הגב לתגובה זוהפרסומות מעולות כולן; מצחיקות סוף!!! כבר קניתי את החריף והמעורב והן טעימות לאללה
- 5.אסי 03/09/2014 16:42הגב לתגובה זואז לזה התכוון אסי שביט בראיון ההוא נגד כל משרדי הפרסום הגדולים וכו??? פאתט!!!
- כן באמת 03/09/2014 17:06הגב לתגובה זוזה שהקמפיין בתקציב שקל וחצי כאן וקמפיינים אחרים בתקציב של מיליון וחצי לא מדגדגים אומר הכל
- כן באמת 03/09/2014 16:59הגב לתגובה זוזה שעבודה בתקציב שקל וחצי כאן באתר וקמפיינים במיליון וחצי לא שומעים עליהם מוכיח שלא הכח דיבורים
- 4.עינב 03/09/2014 16:31הגב לתגובה זוהסהרורי במדבר של תנובה (סטייל שוקו יטבתה) למשל...
- 3.קובי 03/09/2014 16:29הגב לתגובה זוקמפיין גדול. כל השאר פחדדנים
- כן, ויצאו קטנים y&r (ל"ת)מיקי 03/09/2014 16:32הגב לתגובה זו
- 2.רגע, שוש זה העתקה של במבה? (ל"ת)רועי 03/09/2014 16:22הגב לתגובה זו
- 1.חבל שממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה (ל"ת)ישראל ווי אר 03/09/2014 16:19הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
