עבאדי
צילום: צילום מסך
TV

מחמאה או פתרון קל? 'עבאדי' משחזרים את סרטון "את לא מחליטה עליי" של שוש

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט מעתיק את פרסומת שוש אחד לאחד. אסי שביט דווקא מפרגן: "הומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל"
משה בנימין | (37)

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בבעלותם של דודי חברון, גבי זלצמן ואסי שביט קיבל לידיו את תקציב הפרסום של עוגיות 'עבאדי' ובשבוע האחרון עלה בקמפיין הראשון של המותג, יחד עם שאר הקמפיינים שהמתינו לחזרה לשגרה לאחר 'צוק איתן'. בין הסרטונים שעלו לאוויר (5 בסה"כ) היה אחד שהזכיר לכל צופה ממוצע את אחת הפרסומות היותר מדוברות של השנתיים האחרונות - פרסומת שטראוס-עלית למותג הבמבה שוש - את לא מחליטה עליי.

בסרטון מופיע השחקן והקומיקאי קובי פרג' ("פיג'מות", "שבוע סוף") בדמותו המוקצנת והקומית של אדם מוצא עיראקי בעל מבטא עיראקי כבד, לצד אמו המבוגרת. פרג' מישיר מבט על המראה כפי שעושה הילד בפרסומת שוש ומשנן לעצמו את המשפטים: "את לא מחליטה עליי, אתם לא מחליטים עליי" כשבידו הוא מחזיק שקית חטיפים של עבאדי, עד שאמו המבוגרת קוראת ושואלת עם מי הוא מדבר וזה משיב לה: "עם הציבור".

כזכור, פרסומת שוש המקורית הציגה ילד כבן 4 שמחזיק בידו שקית שוש ומשנן מול המראה את המשפט: "את לא מחליטה עליי, רק אני מחליט עליי". לצד אלו שחשבו שמדובר בפרסומת מקסימה וחיננית היו לא מעט הורים שהתלוננו על המסר שהיא מעבירה לילדים הקטנים שגם ככה מקשים על הוריהם ולא תמיד סרים למרותם.

זה לא יהיה מוגזם להניח שאנשי שטראוס-עלית ומשרד הפרסום y&r לא ממש ששים לראות כיצד הפרסומת שלהם מועתקת, מה גם שהיא צפויה עוד לשוב לאוויר וייתכן כי תשודר במקביל לזו של עבאדי - כך שהציבור ייחשף לאותה שורת הקופי ב-2 פרסומות שונות בעת ובעונה אחת.

פרסומת עבאדי - את לא מחליטה עליי

פרסומת שוש - את לא מחליטה עליי

לדברי אסי שביט, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי בחברון זלצמן שביט: "כן, ראינו את הסרטון המדובר של שוש וכל דמיון הוא לא מיקרי בהחלט. וברצינות, מדובר בהומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל. היינו מצפים שעלית ומשרד הפרסום יקבלו זאת כמחמאה ובחיוך כמו אלפי הגולשים באינטרנט. בנוסף, מדובר בסרטון אחד מתוך קמפיין שלם של 6 סרטונים. אם בעתיד מישהו יחליט לעשות טייק אוף על אחד מהסרטונים הללו, נשמח. מקווים שלא נשאר טעם לא טוב ליוצרים של שוש, ואם כן נשמח לשלוח להם עבאדי מיני במתנה".

שאר סרטוני עבאדי החדשים

ממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 32.
    זאתי 07/09/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת טובה, הטייקאוף (כן, כן, לא "העתקה") רלוונטי ומהנה לצפייה, ושאר הפרסומות מעולות! Y&R קיבלו מחמאה ענקית, אבל כולם מעדיפים להיות ציניים חסרי חוש הומור ופרגון. נו, שיהיה. אני אהבתי
  • 31.
    חחחחח קורע! ומקורי לגמרי (ל"ת)
    רונן 07/09/2014 01:22
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    ברקוביץ אייזיק 05/09/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
    כייקה אני אומר לכם אין ולא היה כעוגיות עבאדי,עם התה והלימון זאת העוגייה
  • 29.
    אוי נו 05/09/2014 00:45
    הגב לתגובה זו
    שהוא מפרגן לפרסומת ולא עוקץ אותה. Y&R אמורים להיות מאושרים שעשו עליהם טייק אוף. מחמאה ענקית לפרסומת שלהם.
  • 28.
    חחח יותר מצחיק מהפרסומת של שוש, קובי קורע (ל"ת)
    שלומי 04/09/2014 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    אבי 04/09/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    לדבר ככה ברחוב... ענק.
  • 26.
    אני 04/09/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    יצא לכם קמפיין מוצלח. אז תהיו בשקט ותפסיקו להטריד אותנו בטוקבקים. תודה.
  • 25.
    מישהו לא מחברון זלצמ 04/09/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    זה ממש גרוע.
  • 24.
    הבנזין הצחיק אותי (ל"ת)
    דובי פיק 04/09/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אין בושה 04/09/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהם מעתיקים אחד לאחד פרסומת של מותג אחר, הם גם יושבים ומטקבקים את עצמם לדעת בשביל לספר לכולם שזו לא העתקה אלא מחווה. כל כך עלוב וכל כך עצוב.
  • 22.
    נבו הר ציון ; 04/09/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    גם מצחיק וגם עושה תאבון
  • 21.
    חחחח.. ענק! (ל"ת)
    גיטה 04/09/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    עמית 04/09/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    אפילו די מצחיק
  • 19.
    ברק 04/09/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    פרסומת חביבה בהחלט.
  • 18.
    עוד מימי הפיג'מות הוא הרס אותי (ל"ת)
    רעות 03/09/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יאנה 03/09/2014 20:04
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מוצלחת ביותר!!! מי שעומד מאחוריה כישרון ענק!!!
  • 16.
    חח קופי סבתא שלי (ל"ת)
    אמיר 03/09/2014 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יאנה 03/09/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    איזו פרסומת מוצלחת!!!! ממש תענוג שיש כישרון כזה בארצנו הקטנה
  • 14.
    יאנה 03/09/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת מהצלחת ביותר בעשור האחרון!!!! מי שעומד מאחוריה ללא ספק כשרון ענק!!!!
  • 13.
    אפרים 03/09/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 12.
    יוסי 03/09/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד האמת ללקוח. קמפיין אמיץ ולא מלוקק כמו שרואים כל היום בטלוויזיה
  • 11.
    נאג'ייייי 03/09/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    של המעורב חזק יותר. זה מעורב גזעי עאלק...
  • 10.
    גרוע 03/09/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    אסי שקל וחצי שביט
  • 9.
    איתן 03/09/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    יסיימו ללקוח את התקציב ולא יתנו לו שום ערך מוסף הם יודעים להצליח רק בתקציב ענק עם חפירות כל השאר זה כישלונות
  • מוטי 03/09/2014 19:28
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום חברון זלצמן שביט עושים יופי של עבודה עם הרבה חוש ! אני מאד אוהב את הפרסומות שלהם כמו פירות אביב ואלטמן זה רק חלק קטן ממה שהם עושים חברה תמישכו ככה אוהב אותכם
  • 8.
    מוטי 03/09/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מצחיקה ומיגרה קצרה וקולעת אהבתי
  • מוטי 04/09/2014 05:33
    הגב לתגובה זו
    איןהמלכדים על שביט
  • 7.
    אריה 03/09/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    סרט מגניב ואחלה לאסי שעשה טייקאופ כל כך מוצלח. אחלה קמפיין
  • 6.
    שרון 03/09/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות מעולות כולן; מצחיקות סוף!!! כבר קניתי את החריף והמעורב והן טעימות לאללה
  • 5.
    אסי 03/09/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    אז לזה התכוון אסי שביט בראיון ההוא נגד כל משרדי הפרסום הגדולים וכו??? פאתט!!!
  • כן באמת 03/09/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    זה שהקמפיין בתקציב שקל וחצי כאן וקמפיינים אחרים בתקציב של מיליון וחצי לא מדגדגים אומר הכל
  • כן באמת 03/09/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    זה שעבודה בתקציב שקל וחצי כאן באתר וקמפיינים במיליון וחצי לא שומעים עליהם מוכיח שלא הכח דיבורים
  • 4.
    עינב 03/09/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    הסהרורי במדבר של תנובה (סטייל שוקו יטבתה) למשל...
  • 3.
    קובי 03/09/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    קמפיין גדול. כל השאר פחדדנים
  • כן, ויצאו קטנים y&r (ל"ת)
    מיקי 03/09/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רגע, שוש זה העתקה של במבה? (ל"ת)
    רועי 03/09/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה (ל"ת)
    ישראל ווי אר 03/09/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.