עבאדי
צילום: צילום מסך
TV

מחמאה או פתרון קל? 'עבאדי' משחזרים את סרטון "את לא מחליטה עליי" של שוש

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט מעתיק את פרסומת שוש אחד לאחד. אסי שביט דווקא מפרגן: "הומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל"
משה בנימין | (37)

משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בבעלותם של דודי חברון, גבי זלצמן ואסי שביט קיבל לידיו את תקציב הפרסום של עוגיות 'עבאדי' ובשבוע האחרון עלה בקמפיין הראשון של המותג, יחד עם שאר הקמפיינים שהמתינו לחזרה לשגרה לאחר 'צוק איתן'. בין הסרטונים שעלו לאוויר (5 בסה"כ) היה אחד שהזכיר לכל צופה ממוצע את אחת הפרסומות היותר מדוברות של השנתיים האחרונות - פרסומת שטראוס-עלית למותג הבמבה שוש - את לא מחליטה עליי.

בסרטון מופיע השחקן והקומיקאי קובי פרג' ("פיג'מות", "שבוע סוף") בדמותו המוקצנת והקומית של אדם מוצא עיראקי בעל מבטא עיראקי כבד, לצד אמו המבוגרת. פרג' מישיר מבט על המראה כפי שעושה הילד בפרסומת שוש ומשנן לעצמו את המשפטים: "את לא מחליטה עליי, אתם לא מחליטים עליי" כשבידו הוא מחזיק שקית חטיפים של עבאדי, עד שאמו המבוגרת קוראת ושואלת עם מי הוא מדבר וזה משיב לה: "עם הציבור".

כזכור, פרסומת שוש המקורית הציגה ילד כבן 4 שמחזיק בידו שקית שוש ומשנן מול המראה את המשפט: "את לא מחליטה עליי, רק אני מחליט עליי". לצד אלו שחשבו שמדובר בפרסומת מקסימה וחיננית היו לא מעט הורים שהתלוננו על המסר שהיא מעבירה לילדים הקטנים שגם ככה מקשים על הוריהם ולא תמיד סרים למרותם.

זה לא יהיה מוגזם להניח שאנשי שטראוס-עלית ומשרד הפרסום y&r לא ממש ששים לראות כיצד הפרסומת שלהם מועתקת, מה גם שהיא צפויה עוד לשוב לאוויר וייתכן כי תשודר במקביל לזו של עבאדי - כך שהציבור ייחשף לאותה שורת הקופי ב-2 פרסומות שונות בעת ובעונה אחת.

פרסומת עבאדי - את לא מחליטה עליי

פרסומת שוש - את לא מחליטה עליי

לדברי אסי שביט, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי בחברון זלצמן שביט: "כן, ראינו את הסרטון המדובר של שוש וכל דמיון הוא לא מיקרי בהחלט. וברצינות, מדובר בהומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל. היינו מצפים שעלית ומשרד הפרסום יקבלו זאת כמחמאה ובחיוך כמו אלפי הגולשים באינטרנט. בנוסף, מדובר בסרטון אחד מתוך קמפיין שלם של 6 סרטונים. אם בעתיד מישהו יחליט לעשות טייק אוף על אחד מהסרטונים הללו, נשמח. מקווים שלא נשאר טעם לא טוב ליוצרים של שוש, ואם כן נשמח לשלוח להם עבאדי מיני במתנה".

שאר סרטוני עבאדי החדשים

ממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה לידיעה.

תגובות לכתבה(37):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 32.
    זאתי 07/09/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת טובה, הטייקאוף (כן, כן, לא "העתקה") רלוונטי ומהנה לצפייה, ושאר הפרסומות מעולות! Y&R קיבלו מחמאה ענקית, אבל כולם מעדיפים להיות ציניים חסרי חוש הומור ופרגון. נו, שיהיה. אני אהבתי
  • 31.
    חחחחח קורע! ומקורי לגמרי (ל"ת)
    רונן 07/09/2014 01:22
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    ברקוביץ אייזיק 05/09/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
    כייקה אני אומר לכם אין ולא היה כעוגיות עבאדי,עם התה והלימון זאת העוגייה
  • 29.
    אוי נו 05/09/2014 00:45
    הגב לתגובה זו
    שהוא מפרגן לפרסומת ולא עוקץ אותה. Y&R אמורים להיות מאושרים שעשו עליהם טייק אוף. מחמאה ענקית לפרסומת שלהם.
  • 28.
    חחח יותר מצחיק מהפרסומת של שוש, קובי קורע (ל"ת)
    שלומי 04/09/2014 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    אבי 04/09/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    לדבר ככה ברחוב... ענק.
  • 26.
    אני 04/09/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    יצא לכם קמפיין מוצלח. אז תהיו בשקט ותפסיקו להטריד אותנו בטוקבקים. תודה.
  • 25.
    מישהו לא מחברון זלצמ 04/09/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    זה ממש גרוע.
  • 24.
    הבנזין הצחיק אותי (ל"ת)
    דובי פיק 04/09/2014 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אין בושה 04/09/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהם מעתיקים אחד לאחד פרסומת של מותג אחר, הם גם יושבים ומטקבקים את עצמם לדעת בשביל לספר לכולם שזו לא העתקה אלא מחווה. כל כך עלוב וכל כך עצוב.
  • 22.
    נבו הר ציון ; 04/09/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    גם מצחיק וגם עושה תאבון
  • 21.
    חחחח.. ענק! (ל"ת)
    גיטה 04/09/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    עמית 04/09/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    אפילו די מצחיק
  • 19.
    ברק 04/09/2014 08:46
    הגב לתגובה זו
    פרסומת חביבה בהחלט.
  • 18.
    עוד מימי הפיג'מות הוא הרס אותי (ל"ת)
    רעות 03/09/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יאנה 03/09/2014 20:04
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מוצלחת ביותר!!! מי שעומד מאחוריה כישרון ענק!!!
  • 16.
    חח קופי סבתא שלי (ל"ת)
    אמיר 03/09/2014 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יאנה 03/09/2014 19:45
    הגב לתגובה זו
    איזו פרסומת מוצלחת!!!! ממש תענוג שיש כישרון כזה בארצנו הקטנה
  • 14.
    יאנה 03/09/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת מהצלחת ביותר בעשור האחרון!!!! מי שעומד מאחוריה ללא ספק כשרון ענק!!!!
  • 13.
    אפרים 03/09/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 12.
    יוסי 03/09/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד האמת ללקוח. קמפיין אמיץ ולא מלוקק כמו שרואים כל היום בטלוויזיה
  • 11.
    נאג'ייייי 03/09/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    של המעורב חזק יותר. זה מעורב גזעי עאלק...
  • 10.
    גרוע 03/09/2014 18:17
    הגב לתגובה זו
    אסי שקל וחצי שביט
  • 9.
    איתן 03/09/2014 17:44
    הגב לתגובה זו
    יסיימו ללקוח את התקציב ולא יתנו לו שום ערך מוסף הם יודעים להצליח רק בתקציב ענק עם חפירות כל השאר זה כישלונות
  • מוטי 03/09/2014 19:28
    הגב לתגובה זו
    משרד הפרסום חברון זלצמן שביט עושים יופי של עבודה עם הרבה חוש ! אני מאד אוהב את הפרסומות שלהם כמו פירות אביב ואלטמן זה רק חלק קטן ממה שהם עושים חברה תמישכו ככה אוהב אותכם
  • 8.
    מוטי 03/09/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מצחיקה ומיגרה קצרה וקולעת אהבתי
  • מוטי 04/09/2014 05:33
    הגב לתגובה זו
    איןהמלכדים על שביט
  • 7.
    אריה 03/09/2014 17:05
    הגב לתגובה זו
    סרט מגניב ואחלה לאסי שעשה טייקאופ כל כך מוצלח. אחלה קמפיין
  • 6.
    שרון 03/09/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות מעולות כולן; מצחיקות סוף!!! כבר קניתי את החריף והמעורב והן טעימות לאללה
  • 5.
    אסי 03/09/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    אז לזה התכוון אסי שביט בראיון ההוא נגד כל משרדי הפרסום הגדולים וכו??? פאתט!!!
  • כן באמת 03/09/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    זה שהקמפיין בתקציב שקל וחצי כאן וקמפיינים אחרים בתקציב של מיליון וחצי לא מדגדגים אומר הכל
  • כן באמת 03/09/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    זה שעבודה בתקציב שקל וחצי כאן באתר וקמפיינים במיליון וחצי לא שומעים עליהם מוכיח שלא הכח דיבורים
  • 4.
    עינב 03/09/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    הסהרורי במדבר של תנובה (סטייל שוקו יטבתה) למשל...
  • 3.
    קובי 03/09/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    קמפיין גדול. כל השאר פחדדנים
  • כן, ויצאו קטנים y&r (ל"ת)
    מיקי 03/09/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רגע, שוש זה העתקה של במבה? (ל"ת)
    רועי 03/09/2014 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה (ל"ת)
    ישראל ווי אר 03/09/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.