מחמאה או פתרון קל? 'עבאדי' משחזרים את סרטון "את לא מחליטה עליי" של שוש
משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בבעלותם של דודי חברון, גבי זלצמן ואסי שביט קיבל לידיו את תקציב הפרסום של עוגיות 'עבאדי' ובשבוע האחרון עלה בקמפיין הראשון של המותג, יחד עם שאר הקמפיינים שהמתינו לחזרה לשגרה לאחר 'צוק איתן'. בין הסרטונים שעלו לאוויר (5 בסה"כ) היה אחד שהזכיר לכל צופה ממוצע את אחת הפרסומות היותר מדוברות של השנתיים האחרונות - פרסומת שטראוס-עלית למותג הבמבה שוש - את לא מחליטה עליי.
בסרטון מופיע השחקן והקומיקאי קובי פרג' ("פיג'מות", "שבוע סוף") בדמותו המוקצנת והקומית של אדם מוצא עיראקי בעל מבטא עיראקי כבד, לצד אמו המבוגרת. פרג' מישיר מבט על המראה כפי שעושה הילד בפרסומת שוש ומשנן לעצמו את המשפטים: "את לא מחליטה עליי, אתם לא מחליטים עליי" כשבידו הוא מחזיק שקית חטיפים של עבאדי, עד שאמו המבוגרת קוראת ושואלת עם מי הוא מדבר וזה משיב לה: "עם הציבור".
כזכור, פרסומת שוש המקורית הציגה ילד כבן 4 שמחזיק בידו שקית שוש ומשנן מול המראה את המשפט: "את לא מחליטה עליי, רק אני מחליט עליי". לצד אלו שחשבו שמדובר בפרסומת מקסימה וחיננית היו לא מעט הורים שהתלוננו על המסר שהיא מעבירה לילדים הקטנים שגם ככה מקשים על הוריהם ולא תמיד סרים למרותם.
זה לא יהיה מוגזם להניח שאנשי שטראוס-עלית ומשרד הפרסום y&r לא ממש ששים לראות כיצד הפרסומת שלהם מועתקת, מה גם שהיא צפויה עוד לשוב לאוויר וייתכן כי תשודר במקביל לזו של עבאדי - כך שהציבור ייחשף לאותה שורת הקופי ב-2 פרסומות שונות בעת ובעונה אחת.
פרסומת עבאדי - את לא מחליטה עליי
פרסומת שוש - את לא מחליטה עליי
לדברי אסי שביט, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי בחברון זלצמן שביט: "כן, ראינו את הסרטון המדובר של שוש וכל דמיון הוא לא מיקרי בהחלט. וברצינות, מדובר בהומאג' וטייק אוף על אחת הפרסומות המוצלחות בישראל. היינו מצפים שעלית ומשרד הפרסום יקבלו זאת כמחמאה ובחיוך כמו אלפי הגולשים באינטרנט. בנוסף, מדובר בסרטון אחד מתוך קמפיין שלם של 6 סרטונים. אם בעתיד מישהו יחליט לעשות טייק אוף על אחד מהסרטונים הללו, נשמח. מקווים שלא נשאר טעם לא טוב ליוצרים של שוש, ואם כן נשמח לשלוח להם עבאדי מיני במתנה".
שאר סרטוני עבאדי החדשים
ממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה לידיעה.
- 32.זאתי 07/09/2014 09:48הגב לתגובה זוהפרסומת טובה, הטייקאוף (כן, כן, לא "העתקה") רלוונטי ומהנה לצפייה, ושאר הפרסומות מעולות! Y&R קיבלו מחמאה ענקית, אבל כולם מעדיפים להיות ציניים חסרי חוש הומור ופרגון. נו, שיהיה. אני אהבתי
- 31.חחחחח קורע! ומקורי לגמרי (ל"ת)רונן 07/09/2014 01:22הגב לתגובה זו
- 30.ברקוביץ אייזיק 05/09/2014 07:33הגב לתגובה זוכייקה אני אומר לכם אין ולא היה כעוגיות עבאדי,עם התה והלימון זאת העוגייה
- 29.אוי נו 05/09/2014 00:45הגב לתגובה זושהוא מפרגן לפרסומת ולא עוקץ אותה. Y&R אמורים להיות מאושרים שעשו עליהם טייק אוף. מחמאה ענקית לפרסומת שלהם.
- 28.חחח יותר מצחיק מהפרסומת של שוש, קובי קורע (ל"ת)שלומי 04/09/2014 21:43הגב לתגובה זו
- 27.אבי 04/09/2014 21:20הגב לתגובה זולדבר ככה ברחוב... ענק.
- 26.אני 04/09/2014 14:06הגב לתגובה זויצא לכם קמפיין מוצלח. אז תהיו בשקט ותפסיקו להטריד אותנו בטוקבקים. תודה.
- 25.מישהו לא מחברון זלצמ 04/09/2014 13:37הגב לתגובה זוזה ממש גרוע.
- 24.הבנזין הצחיק אותי (ל"ת)דובי פיק 04/09/2014 12:27הגב לתגובה זו
- 23.אין בושה 04/09/2014 12:02הגב לתגובה זולא רק שהם מעתיקים אחד לאחד פרסומת של מותג אחר, הם גם יושבים ומטקבקים את עצמם לדעת בשביל לספר לכולם שזו לא העתקה אלא מחווה. כל כך עלוב וכל כך עצוב.
- 22.נבו הר ציון ; 04/09/2014 09:54הגב לתגובה זוגם מצחיק וגם עושה תאבון
- 21.חחחח.. ענק! (ל"ת)גיטה 04/09/2014 09:29הגב לתגובה זו
- 20.עמית 04/09/2014 08:50הגב לתגובה זואפילו די מצחיק
- 19.ברק 04/09/2014 08:46הגב לתגובה זופרסומת חביבה בהחלט.
- 18.עוד מימי הפיג'מות הוא הרס אותי (ל"ת)רעות 03/09/2014 21:54הגב לתגובה זו
- 17.יאנה 03/09/2014 20:04הגב לתגובה זופרסומת מוצלחת ביותר!!! מי שעומד מאחוריה כישרון ענק!!!
- 16.חח קופי סבתא שלי (ל"ת)אמיר 03/09/2014 19:56הגב לתגובה זו
- 15.יאנה 03/09/2014 19:45הגב לתגובה זואיזו פרסומת מוצלחת!!!! ממש תענוג שיש כישרון כזה בארצנו הקטנה
- 14.יאנה 03/09/2014 19:40הגב לתגובה זוהפרסומת מהצלחת ביותר בעשור האחרון!!!! מי שעומד מאחוריה ללא ספק כשרון ענק!!!!
- 13.אפרים 03/09/2014 19:24הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 12.יוסי 03/09/2014 18:43הגב לתגובה זוכל הכבוד האמת ללקוח. קמפיין אמיץ ולא מלוקק כמו שרואים כל היום בטלוויזיה
- 11.נאג'ייייי 03/09/2014 18:25הגב לתגובה זושל המעורב חזק יותר. זה מעורב גזעי עאלק...
- 10.גרוע 03/09/2014 18:17הגב לתגובה זואסי שקל וחצי שביט
- 9.איתן 03/09/2014 17:44הגב לתגובה זויסיימו ללקוח את התקציב ולא יתנו לו שום ערך מוסף הם יודעים להצליח רק בתקציב ענק עם חפירות כל השאר זה כישלונות
- מוטי 03/09/2014 19:28הגב לתגובה זומשרד הפרסום חברון זלצמן שביט עושים יופי של עבודה עם הרבה חוש ! אני מאד אוהב את הפרסומות שלהם כמו פירות אביב ואלטמן זה רק חלק קטן ממה שהם עושים חברה תמישכו ככה אוהב אותכם
- 8.מוטי 03/09/2014 17:28הגב לתגובה זופרסומת מצחיקה ומיגרה קצרה וקולעת אהבתי
- מוטי 04/09/2014 05:33הגב לתגובה זואיןהמלכדים על שביט
- 7.אריה 03/09/2014 17:05הגב לתגובה זוסרט מגניב ואחלה לאסי שעשה טייקאופ כל כך מוצלח. אחלה קמפיין
- 6.שרון 03/09/2014 17:02הגב לתגובה זוהפרסומות מעולות כולן; מצחיקות סוף!!! כבר קניתי את החריף והמעורב והן טעימות לאללה
- 5.אסי 03/09/2014 16:42הגב לתגובה זואז לזה התכוון אסי שביט בראיון ההוא נגד כל משרדי הפרסום הגדולים וכו??? פאתט!!!
- כן באמת 03/09/2014 17:06הגב לתגובה זוזה שהקמפיין בתקציב שקל וחצי כאן וקמפיינים אחרים בתקציב של מיליון וחצי לא מדגדגים אומר הכל
- כן באמת 03/09/2014 16:59הגב לתגובה זוזה שעבודה בתקציב שקל וחצי כאן באתר וקמפיינים במיליון וחצי לא שומעים עליהם מוכיח שלא הכח דיבורים
- 4.עינב 03/09/2014 16:31הגב לתגובה זוהסהרורי במדבר של תנובה (סטייל שוקו יטבתה) למשל...
- 3.קובי 03/09/2014 16:29הגב לתגובה זוקמפיין גדול. כל השאר פחדדנים
- כן, ויצאו קטנים y&r (ל"ת)מיקי 03/09/2014 16:32הגב לתגובה זו
- 2.רגע, שוש זה העתקה של במבה? (ל"ת)רועי 03/09/2014 16:22הגב לתגובה זו
- 1.חבל שממשרד הפרסום y&r ישראל לא התקבלה תגובה (ל"ת)ישראל ווי אר 03/09/2014 16:19הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.