האיש שחשף את המיליונים שמקאן קיבל מפיקוד העורף: "הכסף שלנו לא הפקר"
מלחמתו של האזרח הקטן למען קבלת מידע על שימוש בכספי ציבור הביאה אתמול, לאחר מספר חודשים של מסע ביורוקרטי, לחשיפה נדירה של חשבוניות משרד הפרסום מקאן תל אביב. חשבוניות אלו מגלות מה הסכום ששילם פיקוד העורף למשרד הפרסום עבור הקמפיין בכיכובו של אורי גלר - את הנתונים האלו ביקש לידיו דוד מגן, פעיל של מפלגת העבודה ואזרח אקטיבי ועקשן.
תחילת הפרשה שסופה כאמור, בגילוי המספרים הלא נמוכים ששילם פיקוד העורף על מסע הפרסום של השנתיים האחרונות החל בפניית מגן לפיקוד העורף בבקשה לקבל לידיו את המידע על מחיר הקמפיין, הסכום שקיבל לידיו משרד הפרסום מקאן אריקסון והסכום שקיבל אורי גלר על השתתפותו.
לדברי מגן "ביקשתי לדעת כמה קיבל אורי גלר לכיסו ולא הסכימו לתת לי את המידע". הסיבה לסירוב כפי שגילה מגן נובעת מהעובדה שבין משרד הבטחון ואורי גלר לא התקיימה שום התקשרות חוזית - גלר, הטאלנט שסביבו נבנה הקמפיין של מקאן נשכר על ידי משרד הפרסום שהעביר למשרד הבטחון חשבונית לתשלום שגילמה בפנים את שכרו.
המסע הביורוקרטי לקבלת מידע שזכותו של הציבור לדעת החל עם פניית מגן לפיקוד העורף. התשובה הראשונה אולי היתה שוברת את רוחם של אחרים אך לא את זו של מגן היתה זו: "שלום רב ותודה על פנייתך. מסע ההסברה השנתי של פיקוד העורף עוסק בהכנה לחירום ובשנה זו מתמקד במפת ההתגוננות החדשה. זאת על פי מסגרת תקציבית שנקבעה ואושרה מראש ואשר נשארה זהה בשנים האחרונות. נשמח לעמוד לשירותך בכל עת".
מגן התעקש לקבל מענה לבקשותיו והצליח. לדבריו "משם העבירו אותי לדובר צה"ל שהפנה אותי למשרד הבטחון, לא לפני שניסו להוציא ממני עוד 20 שקל אגרה (על השאילתא, סכום שלפני מספר חודשים עמד על 100 שקלים. מ"ב) ולאחר שהתעקשתי שלא אשלם על שאילתא חדשה כי מדובר בבקשה שלא נענתה - משרד הבטחון נענה ולאחר 4.5 חודשים קיבלתי את התשובה ואת המסמכים".
פיקוד העורף למקאן: 9.5 מיליון שקלים
המלחמה והעקשנות של האזרח הקטן והלא תמים מגן, הצליחה להכניס את עיני הציבור לתוך הספרים של מקאן אריקסון, משרד הפרסום הגדול בישראל - מקרה נדיר יש לומר. תעשיית הפרסום כעסק פרטי, הצליחה לבנות סביבה בועה לא חדירה של מינימום שקיפות, כך שמבט בלתי אמצעי על מספרים ריאליים שאינם מחירי מחירון היא יותר מפיקנטריה - אלא הזדמנות טובה לקבל מושג אמיתי על הקופות הרושמות של הענף.
ימים יגידו האם הישגיו של מגן כמו המחיר שהופחת מ-100 ל-20 שקלים עבור שאילתא לגופים ציבוריים למען קבלת מידע תוביל אזרחים נוספים לדרוש את המחיר ששילמו וישלמו גופים ציבוריים אחרים למשרדי הפרסום בישראל. לפחות בכל הקשור למניעים האישיים שלו - מגן אמר אתמול לאייס: "אני פעיל של מפלגת העבודה ונמאס לי מאנשים שגונבים את הכסף הציבורי כאילו הוא שלהם - אתה לא יכול לחתום על 9 מיליון שקל כאילו זה הפקר".
ממקאן תל אביב נמסר בתגובה: "מטרת הפעילות של פיקוד העורף באמצעות מקאן תל אביב הינה יצירת קמפיין הסברה שמטרתו להכין את תושבי מדינת ישראל בעת שגרה לזמן חירום. הקמפיין מנוהל תחת תקציב מוקפד מתוכנן מראש, שנועד להניב מקסימום חשיפה אפקטיבית מול תושבי ישראל. אורי גלר נבחר כפרזנטור בשל הסקרנות שהוא מעורר, ורמת הקשב הגבוהה להנחיות פיקוד העורף שהוא יוצר מוכיחה עצמה. יצוין ששכרו מסתכם בסכום סמלי של 70,000 שקל, כאשר גם אותו הוא תרם ליחידה צה"לית הקרובה לליבו".
- 8.דוד 19/09/2014 12:15הגב לתגובה זולא צריך להשתולל עם כספי הציבור. אני הייתי מוכן להציג את אותם נושאים ללא תשלום בהתנדבות למען תושבי ישראל. האפקט היה יותר טוב מאורי גלר שאותו אני מאוד מעריך. אבל שאחפוץ לראות את מעלליו אשלם עבור כרטיס להצגה מכיסי הפרטי. ומשרת ציבור לא יכול להחליט עבורי ועבור הצבור מכספנו איזה הצגה יקרה נראה בטלויזיה.
- 7.כמה איכסא בענף אחד! (ל"ת)בא לי להקיא. 04/09/2014 08:20הגב לתגובה זו
- 6.חמוטל 03/09/2014 22:54הגב לתגובה זויושבים שם אנשים שלא יודעים ולא בודקים. אפשר היה לעשות קמפיין בעשירים מהמחיר הזה ואולי הוא גם לא היה יוצא מביך
- 5.הגיע הזמן לעשות סדר בצבא פנסיה בגיל 45!!!! (ל"ת)ששון החציל הקלוי 03/09/2014 17:09הגב לתגובה זו
- 4.בובו 03/09/2014 16:44הגב לתגובה זוגם המשרד מושחת - גובה עמלה של 50 % ומעלה פיקוד העורף בור ללא תחתית מעניין מה ריצ'י המתוק יגיד עכשו
- 3.ערן 03/09/2014 14:52הגב לתגובה זואם הקמפיין היה עושה את העבודה אני מניח שמקאן היו מתגאים בתוצאות. בפועל מדובר בקמפיין גרוע, לא זכיר ולא אפקטיבי. בזבוז כסף של משלם המיסים והמון כסף שזרם לקופה של משרד פרסום פרטי (בבעלות זרה)
- 2.וכסף למסכות אבכ אין (ל"ת)יוסי 03/09/2014 14:35הגב לתגובה זו
- 1.אלכס 03/09/2014 13:24הגב לתגובה זומביש שככה גונבים את הכסף של הציבור על איזה טאלנט וקמפיין מיותר. בושה למקאן ומשרד הביטחון. דורשים החזר
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)