דרורי-שלומי נפרדים ממודי כידון: במגעים לרכישת חלקה של גיתם BBDO במשרד
בחודשים האחרונים נצפה יוסי ארועטי הבעלים של GPS יוצא ונכנס במשרדי גיתם BBDO ברמת החייל. העובדה שארועטי מחפש אחר קונה/משקיע/שותף שייכנס לתמונת משרד הפרסום שלו הייתה ידועה וגלויה לבכירי ענף הפרסום ובשבועות האחרונים הואצו המגעים בינו לבין בעלי גיתם BBDO. לאייס נודע כי אחד הטריגרים מאחורי עסקת GPS-גיתם - במה ששיחק לידיו של ארועטי - המשווע לפרטנר שיעזור לו לסחוב את העגלה קדימה - הוא למעשה הרצון של יורם דרורי, דהיינו דרורי שלומי להיפרד מגיתם ולהחזיר לעצמו את השליטה במשרד.
בסופו של יום, ייתכן והעניין שמביעים מודי כידון וגיתם BBDO ב-GPS, שבעבר היה חלק מקבוצת אדלר חומסקי, נובע מהדאגה להיקף רכישת המדיה שיקטן כתוצאה מהעובדה שדרורי שלומי קונים את גיתם BBDO החוצה מההחזקה במשרדם. בגיתם, שרוכשת את המדיה באמצעות TMF בה היא שותפה (יחד עם דרורי שלומי ויהושע TBWA) הבינו שקיטון בווליום הרכישה ישפיע לרעה על מחירי המדיה אותם הם מקבלים היום בשוק.
עם זאת, גורם בכיר בענף טוען כי 2 העסקאות, בין גיתם לדרורי-שלומי ובין גיתם ל-GPS מנותקות האחת מהשנייה. לטענתו העסקה מול GPS נועדה לייצר מנגנון של התייעלות ואיגום משאבים במסגרתו יחסכו עלויות תפעול שונות.
נכון לעכשיו, המגעים בין גיתם ל-GPS מעידים על כוונה עתידית לרכישת מניות המשרד על ידי BBDO, אך התקופה הקרובה תשמש כמבחן במהלכה יוחלט בגיתם כיצד והאם להמשיך את המשא ומתן.
בכל הקשור לגזרת המדיה - העסקה המדורגת שנרקמת בין גיתם ל-GPS אמורה למלא את החלל שדרורי שלומי עשוי להשאיר אחריו, למרות שטרם ידוע האם יפסיק לרכוש מדיה דרך TMF. מהלך שכזה יורגש גם בחברת רכש המדיה של אדלר חומסקי מדיה-קום באמצעותה קונה GPS את המדיה שלה כיום. עבור ארועטי GPS שהעביר את השנה האחרונה בפגישות עם משרדים רבים במטרה למצוא קונה/משקיע מדובר בעסקה משתלמת - במסגרתה הובטח לו שותף למשרד שמתקשה לגייס בשנים האחרונות תקציבים חדשים ומשמעותיים - וזאת בתמורה לרכישת המדיה דרך TMF.
חלקה של BBDO העולמית בדרורי-שלומי עומד על 30% אותם רכשה באמצעות גיתם בשנת 2000. לדרורי שלומי שמורה האופציה לקנות את גיתם החוצה - במה שכאמור, עשוי להוביל לכך שהיא תחל לקנות מדיה באמצעות TMF. עם זאת, גורמים בענף מציינים כי העסקה רחוקה מלהיות מושלמת מכיוון שרכישה שכזו תחייב את אנשי דרורי שלומי לשים סכום לא מבוטל של כסף על השולחן - הון שייתכן ויהפוך למכשול שיעכב את העסקה.
גורמים בענף הפרסום מציינים בפני אייס כי דרורי-שלומי לא קיבל מעסקה זו את היתרון היחסי אליו הוא שאף. עדות לכך היא העובדה שגיתם BBDO אף התחרה מול דרורי-שלומי על תקציבים בהם טיפל המשרד זאת במקביל לעובדה שהוא לא ניצל את קשריו וגודלו כדי להעביר לדרורי שלומי תקציבי פרסום, כפי שעשו משרדים אחרים עבור גופים בהם החזיקו מניות. הקשר בין גיתם לדרורי-שלומי, היה אם בכלל, רופף ולא מורגש. למרות זאת בדרורי-שלומי עשו דרך יפה אל עבר העשירייה השנייה של הענף וכעת בעלי המשרד מעוניינים להחזיר לידיהם את השליטה המלאה.
בדרורי-שלומי וגיתם BBDO סירבו להגיב לידיעה.
- 3.ברכבות ליורם וטובית. אתם משרד נהדר ומשפחתי (ל"ת)אחד שעבד אצלכם 15/10/2013 15:23הגב לתגובה זו
- 2.דרורי שלומי - האנשים הכי נחמדים בתעשייה (ל"ת)אוזיל 15/10/2013 13:03הגב לתגובה זו
- 1.יגיל 14/10/2013 17:30הגב לתגובה זוהדור החדש של פוקס גורן, חברון זלצמן , טוויסטד ועוד... מתחיל לקחת את המושכות וגם הלקוחות מבינים את זה
- לאה 14/10/2013 18:53הגב לתגובה זומשרד עם תקציבים בשקל וחצי יקחו את המושכות?
- משה 14/10/2013 17:44הגב לתגובה זומר יגיל, אם היית עושה מעט שיעורי בית היית יודע שדרורי שלומי עשו מהפכה וחיזקו מאוד את ניהול הלקוח וגם צירפו מנכ"לית שיודעת מה היא עושה. אז לפני שאתה מדבר על כל מיני משרדים קיקיוניים בבקשה תבדוק את העובדות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
