דרורי-שלומי נפרדים ממודי כידון: במגעים לרכישת חלקה של גיתם BBDO במשרד
בחודשים האחרונים נצפה יוסי ארועטי הבעלים של GPS יוצא ונכנס במשרדי גיתם BBDO ברמת החייל. העובדה שארועטי מחפש אחר קונה/משקיע/שותף שייכנס לתמונת משרד הפרסום שלו הייתה ידועה וגלויה לבכירי ענף הפרסום ובשבועות האחרונים הואצו המגעים בינו לבין בעלי גיתם BBDO. לאייס נודע כי אחד הטריגרים מאחורי עסקת GPS-גיתם - במה ששיחק לידיו של ארועטי - המשווע לפרטנר שיעזור לו לסחוב את העגלה קדימה - הוא למעשה הרצון של יורם דרורי, דהיינו דרורי שלומי להיפרד מגיתם ולהחזיר לעצמו את השליטה במשרד.
בסופו של יום, ייתכן והעניין שמביעים מודי כידון וגיתם BBDO ב-GPS, שבעבר היה חלק מקבוצת אדלר חומסקי, נובע מהדאגה להיקף רכישת המדיה שיקטן כתוצאה מהעובדה שדרורי שלומי קונים את גיתם BBDO החוצה מההחזקה במשרדם. בגיתם, שרוכשת את המדיה באמצעות TMF בה היא שותפה (יחד עם דרורי שלומי ויהושע TBWA) הבינו שקיטון בווליום הרכישה ישפיע לרעה על מחירי המדיה אותם הם מקבלים היום בשוק.
עם זאת, גורם בכיר בענף טוען כי 2 העסקאות, בין גיתם לדרורי-שלומי ובין גיתם ל-GPS מנותקות האחת מהשנייה. לטענתו העסקה מול GPS נועדה לייצר מנגנון של התייעלות ואיגום משאבים במסגרתו יחסכו עלויות תפעול שונות.
נכון לעכשיו, המגעים בין גיתם ל-GPS מעידים על כוונה עתידית לרכישת מניות המשרד על ידי BBDO, אך התקופה הקרובה תשמש כמבחן במהלכה יוחלט בגיתם כיצד והאם להמשיך את המשא ומתן.
בכל הקשור לגזרת המדיה - העסקה המדורגת שנרקמת בין גיתם ל-GPS אמורה למלא את החלל שדרורי שלומי עשוי להשאיר אחריו, למרות שטרם ידוע האם יפסיק לרכוש מדיה דרך TMF. מהלך שכזה יורגש גם בחברת רכש המדיה של אדלר חומסקי מדיה-קום באמצעותה קונה GPS את המדיה שלה כיום. עבור ארועטי GPS שהעביר את השנה האחרונה בפגישות עם משרדים רבים במטרה למצוא קונה/משקיע מדובר בעסקה משתלמת - במסגרתה הובטח לו שותף למשרד שמתקשה לגייס בשנים האחרונות תקציבים חדשים ומשמעותיים - וזאת בתמורה לרכישת המדיה דרך TMF.
חלקה של BBDO העולמית בדרורי-שלומי עומד על 30% אותם רכשה באמצעות גיתם בשנת 2000. לדרורי שלומי שמורה האופציה לקנות את גיתם החוצה - במה שכאמור, עשוי להוביל לכך שהיא תחל לקנות מדיה באמצעות TMF. עם זאת, גורמים בענף מציינים כי העסקה רחוקה מלהיות מושלמת מכיוון שרכישה שכזו תחייב את אנשי דרורי שלומי לשים סכום לא מבוטל של כסף על השולחן - הון שייתכן ויהפוך למכשול שיעכב את העסקה.
גורמים בענף הפרסום מציינים בפני אייס כי דרורי-שלומי לא קיבל מעסקה זו את היתרון היחסי אליו הוא שאף. עדות לכך היא העובדה שגיתם BBDO אף התחרה מול דרורי-שלומי על תקציבים בהם טיפל המשרד זאת במקביל לעובדה שהוא לא ניצל את קשריו וגודלו כדי להעביר לדרורי שלומי תקציבי פרסום, כפי שעשו משרדים אחרים עבור גופים בהם החזיקו מניות. הקשר בין גיתם לדרורי-שלומי, היה אם בכלל, רופף ולא מורגש. למרות זאת בדרורי-שלומי עשו דרך יפה אל עבר העשירייה השנייה של הענף וכעת בעלי המשרד מעוניינים להחזיר לידיהם את השליטה המלאה.
בדרורי-שלומי וגיתם BBDO סירבו להגיב לידיעה.
- 3.ברכבות ליורם וטובית. אתם משרד נהדר ומשפחתי (ל"ת)אחד שעבד אצלכם 15/10/2013 15:23הגב לתגובה זו
- 2.דרורי שלומי - האנשים הכי נחמדים בתעשייה (ל"ת)אוזיל 15/10/2013 13:03הגב לתגובה זו
- 1.יגיל 14/10/2013 17:30הגב לתגובה זוהדור החדש של פוקס גורן, חברון זלצמן , טוויסטד ועוד... מתחיל לקחת את המושכות וגם הלקוחות מבינים את זה
- לאה 14/10/2013 18:53הגב לתגובה זומשרד עם תקציבים בשקל וחצי יקחו את המושכות?
- משה 14/10/2013 17:44הגב לתגובה זומר יגיל, אם היית עושה מעט שיעורי בית היית יודע שדרורי שלומי עשו מהפכה וחיזקו מאוד את ניהול הלקוח וגם צירפו מנכ"לית שיודעת מה היא עושה. אז לפני שאתה מדבר על כל מיני משרדים קיקיוניים בבקשה תבדוק את העובדות
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות.
בראש, כמו
תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות
12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.
פריים טיים
חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד,
אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
