דרורי-שלומי נפרדים ממודי כידון: במגעים לרכישת חלקה של גיתם BBDO במשרד
בחודשים האחרונים נצפה יוסי ארועטי הבעלים של GPS יוצא ונכנס במשרדי גיתם BBDO ברמת החייל. העובדה שארועטי מחפש אחר קונה/משקיע/שותף שייכנס לתמונת משרד הפרסום שלו הייתה ידועה וגלויה לבכירי ענף הפרסום ובשבועות האחרונים הואצו המגעים בינו לבין בעלי גיתם BBDO. לאייס נודע כי אחד הטריגרים מאחורי עסקת GPS-גיתם - במה ששיחק לידיו של ארועטי - המשווע לפרטנר שיעזור לו לסחוב את העגלה קדימה - הוא למעשה הרצון של יורם דרורי, דהיינו דרורי שלומי להיפרד מגיתם ולהחזיר לעצמו את השליטה במשרד.
בסופו של יום, ייתכן והעניין שמביעים מודי כידון וגיתם BBDO ב-GPS, שבעבר היה חלק מקבוצת אדלר חומסקי, נובע מהדאגה להיקף רכישת המדיה שיקטן כתוצאה מהעובדה שדרורי שלומי קונים את גיתם BBDO החוצה מההחזקה במשרדם. בגיתם, שרוכשת את המדיה באמצעות TMF בה היא שותפה (יחד עם דרורי שלומי ויהושע TBWA) הבינו שקיטון בווליום הרכישה ישפיע לרעה על מחירי המדיה אותם הם מקבלים היום בשוק.
עם זאת, גורם בכיר בענף טוען כי 2 העסקאות, בין גיתם לדרורי-שלומי ובין גיתם ל-GPS מנותקות האחת מהשנייה. לטענתו העסקה מול GPS נועדה לייצר מנגנון של התייעלות ואיגום משאבים במסגרתו יחסכו עלויות תפעול שונות.
נכון לעכשיו, המגעים בין גיתם ל-GPS מעידים על כוונה עתידית לרכישת מניות המשרד על ידי BBDO, אך התקופה הקרובה תשמש כמבחן במהלכה יוחלט בגיתם כיצד והאם להמשיך את המשא ומתן.
בכל הקשור לגזרת המדיה - העסקה המדורגת שנרקמת בין גיתם ל-GPS אמורה למלא את החלל שדרורי שלומי עשוי להשאיר אחריו, למרות שטרם ידוע האם יפסיק לרכוש מדיה דרך TMF. מהלך שכזה יורגש גם בחברת רכש המדיה של אדלר חומסקי מדיה-קום באמצעותה קונה GPS את המדיה שלה כיום. עבור ארועטי GPS שהעביר את השנה האחרונה בפגישות עם משרדים רבים במטרה למצוא קונה/משקיע מדובר בעסקה משתלמת - במסגרתה הובטח לו שותף למשרד שמתקשה לגייס בשנים האחרונות תקציבים חדשים ומשמעותיים - וזאת בתמורה לרכישת המדיה דרך TMF.
חלקה של BBDO העולמית בדרורי-שלומי עומד על 30% אותם רכשה באמצעות גיתם בשנת 2000. לדרורי שלומי שמורה האופציה לקנות את גיתם החוצה - במה שכאמור, עשוי להוביל לכך שהיא תחל לקנות מדיה באמצעות TMF. עם זאת, גורמים בענף מציינים כי העסקה רחוקה מלהיות מושלמת מכיוון שרכישה שכזו תחייב את אנשי דרורי שלומי לשים סכום לא מבוטל של כסף על השולחן - הון שייתכן ויהפוך למכשול שיעכב את העסקה.
גורמים בענף הפרסום מציינים בפני אייס כי דרורי-שלומי לא קיבל מעסקה זו את היתרון היחסי אליו הוא שאף. עדות לכך היא העובדה שגיתם BBDO אף התחרה מול דרורי-שלומי על תקציבים בהם טיפל המשרד זאת במקביל לעובדה שהוא לא ניצל את קשריו וגודלו כדי להעביר לדרורי שלומי תקציבי פרסום, כפי שעשו משרדים אחרים עבור גופים בהם החזיקו מניות. הקשר בין גיתם לדרורי-שלומי, היה אם בכלל, רופף ולא מורגש. למרות זאת בדרורי-שלומי עשו דרך יפה אל עבר העשירייה השנייה של הענף וכעת בעלי המשרד מעוניינים להחזיר לידיהם את השליטה המלאה.
בדרורי-שלומי וגיתם BBDO סירבו להגיב לידיעה.
- 3.ברכבות ליורם וטובית. אתם משרד נהדר ומשפחתי (ל"ת)אחד שעבד אצלכם 15/10/2013 15:23הגב לתגובה זו
- 2.דרורי שלומי - האנשים הכי נחמדים בתעשייה (ל"ת)אוזיל 15/10/2013 13:03הגב לתגובה זו
- 1.יגיל 14/10/2013 17:30הגב לתגובה זוהדור החדש של פוקס גורן, חברון זלצמן , טוויסטד ועוד... מתחיל לקחת את המושכות וגם הלקוחות מבינים את זה
- לאה 14/10/2013 18:53הגב לתגובה זומשרד עם תקציבים בשקל וחצי יקחו את המושכות?
- משה 14/10/2013 17:44הגב לתגובה זומר יגיל, אם היית עושה מעט שיעורי בית היית יודע שדרורי שלומי עשו מהפכה וחיזקו מאוד את ניהול הלקוח וגם צירפו מנכ"לית שיודעת מה היא עושה. אז לפני שאתה מדבר על כל מיני משרדים קיקיוניים בבקשה תבדוק את העובדות

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.