למרות ירידה של 3% בהגשות לתחרות ה'גולדן דראם' - עלייה בהגשות מישראל

תחרות הפרסום הסלובנית שתתקיים באוקטובר מציינת 20 שנים להיווסדה. השנה הוגשו 1395 עבודות מ-26 מדינות "אירופה החדשה" והמזה"ת
משה בנימין | (1)

תחרות הפרסום הסלובנית גולדן דראם שמדי שנה מושכת אליה לא מעט מתמודדים מישראל, מציינת השנה 20 שנה להיווסדה עם בשורה קצת פחות נעימה עבור המארגנים, בדמות ירידה של 3% בכמות העבודות המוגשות.

מארגני הפסטיבל מציינים כי השנה הוגשו לתחרות 1,395 עבודות מ-26 מדינות שונות המוגדרות כ"אירופה החדשה" וכן ממדינות המזה"ת. למרות הירידה המדווחת מ-1,438 ב-2012 ל-1,395 ב-2013, היקף העבודות המוגשות מישראל דווקא רושם עלייה קטנה מ-26 ב-2012 ל-28 ב-2013. המדינה שניצבת במקום ה-1 בהיקף העבודות המוגשות היא באופן טבעי רוסיה עם 312 הגשות (לעומת 311 ב-2012). מדינות נוספות שבולטות בהיקף ההגשות הן צ'כיה המארגנת עם 119, פולין עם 121, רומניה עם 113, אוסטריה עם 71 וטורקיה שרשמה גידול של 100% בהגשות לעומת 2012 עם 143 עבודות.

התחרות מחולקת ל-16 קטגוריות פרסום, בינהן: Film (טלוויזיה, קולנוע ווידאו אונליין), פרינט, חוצות, רדיו, דיירקט, דיזיין, דיגיטל, מובייל, חדשנות, אינטגרייטד, אירועים, יח"צ ועוד. הקטגוריות הבולטות הן פרינט עם 301 הגשות, חוצות עם 219 ו-Film עם 194.

בדומה לפסטיבלים אחרים וכמדי שנה, בגולדן דראם יישאו דברים בכירים מתעשיית הפרסום העולמית. את הפוקוס עשוי לגנוב Kris Hoet, ראש תחום הדיגיטל של משרד הפרסום הבלגי המדובר Duval Guillaume, מי שעומד מאחורי הקמפיינים "כפתור הדרמה" ו"האופנוענים בקולנוע" של קרלסברג. בנוסף ל-Hoet מי שהוזמן לשאת דברים הוא ניר רפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל וכיום שם מוכר מאוד במזרח אירופה - האזור הגיאוגרפי בו מתמקדת התחרות, מתוקף תפקידו כראש תחום החדשנות של מקאן (MRM) מזרח אירופה.

בשנה שעברה היו אלה באומן בר ריבנאי ומקאן אריקסון שגרפו פרסים בתחרות. מקאן עם 3 זכיות שחולקו בין 2 מהלכים: סרטון הפרסומת "החיים קצרים" עבור חברת הלווין yes, בכיכובו של ג'יימס גנדלופיני מה'סופרנוס', ומהלך הטיימליין עבור הוועד למלחמה בסמים. הסרטון של yes זכה בזהב בקטגוריית הסרטים ומהלך הטיימליין זכה ב-2 פרסי כסף, אחד בקטגוריית הדיגיטל ושני בקטגוריית החדשנות. באומן זכה בפרס המוערך ביותר - גראנד פרי עבור איכות יוצאת דופן שהוענק לו עבור מהלך קשרי דם.

ב-2011 היו אלה 4 משרדי פרסום ישראליים שחזרו מסלובניה עם פרסים: יורו ישראל, שלמור אבנון עמיחי, גיתם BBDO ומקאן אריקסון. באותה השנה אף הוזמן יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר לשפוט בתחרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כפול 28 (ל"ת)
    בזבוז כסף 30/09/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.