מי הזיז את הקוביה שלי? המהלך השיווקי שהפך את הצרפתים לנדיבים בעל כרחם
האמרה שמובילה את קמפיין הפרסום של מותג השוקולד הבינלאומי MILKA היא: Dare to be tender, ובתרגום חופשי לעברית "תעיז להיות נדיב" (או רך/רגיש). מהלך הפרסום האחרון של המותג בצרפת, תרגם את המשפט הלכה למעשה והצליח להניע את הצרכנים הצרפתיים לפעולה בדרך מקורית למדי.
במטרה לגרום לצרכני המותג להגשים בעצמם את אקט הנדיבות/רגישות - יוצרו במפעל של MILKA אלפי חפיסות שוקולד ששונות במעט מהחפיסות הרגילות. מה זה מעט? בכל חפיסה היתה חסרה קוביה אחת של שוקולד. ב-MILKA "השאילו" את הקוביה והעבירו את החחלטה לצרכנים שיכלו לבחור בין 2 אופציות: לדרוש את הקוביה בחזרה או לשגר אותה למישהו אחר: חבר, קרוב משפחה, בן זוג, ילדים וכן הלאה.
בחלקה הפנימי של האריזה הודפס קוד שאותו התבקשו הצרכנים להקליד באתר ייעודי שהוקם לטובת המהלך. שם הם ציינו את העדפתם - לקבל את הקוביה חזרה (נו באמת..) או לשלוח אותה למישהו בצירוף הקדשה לבחירתם. לאחר מכן, הנמענים קיבלו את קוביית השוקולד בתיבת הדואר הפרטית שלהם במעטפה ממותגת של MILKA - והנה לכם מהלך שמייצר איינגייג'מנט, מייצר שיחה, מעלה חיוך ומפיח חיים בסלוגן שמלווה את המותג.
בסרטון שמלווה את הקמפיין מסבירים שהפקתו לא הייתה עניין של מה בכך. לשם ייצור החפיסות ללא הקוביה, בהיקף של לא פחות מ-10 מיליון יחידות, המפעל נדרש לשנות לגמרי את תהליך הייצור.

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.