מי הזיז את הקוביה שלי? המהלך השיווקי שהפך את הצרפתים לנדיבים בעל כרחם

מותג השוקולד MILKA ביקש להמחיש לצרכנים את הסלוגן שלו ושיווק חפיסת שוקולד שחסרה בה קובייה - ואז הם התבקשו לבחור בין 2 אפשרויות
משה בנימין |

האמרה שמובילה את קמפיין הפרסום של מותג השוקולד הבינלאומי MILKA היא: Dare to be tender, ובתרגום חופשי לעברית "תעיז להיות נדיב" (או רך/רגיש). מהלך הפרסום האחרון של המותג בצרפת, תרגם את המשפט הלכה למעשה והצליח להניע את הצרכנים הצרפתיים לפעולה בדרך מקורית למדי.

במטרה לגרום לצרכני המותג להגשים בעצמם את אקט הנדיבות/רגישות - יוצרו במפעל של MILKA אלפי חפיסות שוקולד ששונות במעט מהחפיסות הרגילות. מה זה מעט? בכל חפיסה היתה חסרה קוביה אחת של שוקולד. ב-MILKA "השאילו" את הקוביה והעבירו את החחלטה לצרכנים שיכלו לבחור בין 2 אופציות: לדרוש את הקוביה בחזרה או לשגר אותה למישהו אחר: חבר, קרוב משפחה, בן זוג, ילדים וכן הלאה.

בחלקה הפנימי של האריזה הודפס קוד שאותו התבקשו הצרכנים להקליד באתר ייעודי שהוקם לטובת המהלך. שם הם ציינו את העדפתם - לקבל את הקוביה חזרה (נו באמת..) או לשלוח אותה למישהו בצירוף הקדשה לבחירתם. לאחר מכן, הנמענים קיבלו את קוביית השוקולד בתיבת הדואר הפרטית שלהם במעטפה ממותגת של MILKA - והנה לכם מהלך שמייצר איינגייג'מנט, מייצר שיחה, מעלה חיוך ומפיח חיים בסלוגן שמלווה את המותג.

בסרטון שמלווה את הקמפיין מסבירים שהפקתו לא הייתה עניין של מה בכך. לשם ייצור החפיסות ללא הקוביה, בהיקף של לא פחות מ-10 מיליון יחידות, המפעל נדרש לשנות לגמרי את תהליך הייצור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.