TV

שפ"מ מוכנה לחגים: הפיצה סרטון של חברון זלצמן שביט על "הג'ונגל במדיה"

בקול ישראל מחזרים אחר המפרסמים באמצעות משרדי הפרסום. למרות ש-y&r ישראל מחזיק בתקציב הפרסום הסרטון הופק על ידי לחברון זלצמן שביט
משה בנימין | (21)

החגים בפתח ושפ"מ המשמשת כגוף שמנהל את השיווק והמכירות של רשתות הרדיו הפועלות תחת קול ישראל, החלה לפעול בקרב משרדי הפרסום המייצגים את המפרסמים הגדולים במשק.

סרטון פרומו עצמי לשפ"מ, תחת השם ספר הג'ונגל של המדיה, שמופץ בימים האחרונים בקרב משרדי הפרסום, מזכיר למנהלי המדיה ומנהלי הלקוחות את האפקטיביות של רשתות קול ישראל תוך כדי ציון נקודות החולשה של הטלוויזיה והאינטרנט. הסרטון הופק על ידי משרד הפרסום חברון זלצמן שביט למרות שתקציב הפרסום של שפ"מ מוחזק על ידי y&r ישראל. שיתוף הפעולה עם חז"ש הוא פועל יוצא של הייעוץ העסקי שמעניקים בעלי המשרד דודי חברון ואסי שביט לשפ"מ וקול ישראל.

יוזכר כי בקול ישראל נכללות הרשתות 88FM, רשת ג', רשת ב', רשת א', קול המוסיקה, רשת מורשת, קול ישראל ברוסית - רק"ע וקול ישראל בערבית - רשת ד'.

דודי חברון אמר לאייס: "רצינו להבין מה עובר בראשו של המפרסם הנבוך שמתלבט בין ברירות המחדל המיידיות כמו טלוויזיה ואינטרנט. מצאנו שבקול ישראל יש כח קנייה שמורכב מ-920 אלף מאזינים המוגדרים כקונים העיקריים - מי שעושים את רוב הקניות בבית".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    איפה גדעון? איפה? 27/08/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    סרטון בנאלי והקריאטיב מעודכן לשנת 2012....
  • 15.
    ר.א 27/08/2013 00:18
    הגב לתגובה זו
    האיורים חמודים,לא משהו חדש אבל תמיד נחמד לראות.
  • 14.
    הו, איך שגלגל מסתובב... (ל"ת)
    חוני 27/08/2013 00:00
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אחד החזקים שנעשו בשנים האחרונות לשפ"מ (ל"ת)
    אחד שמפרגן 26/08/2013 23:45
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חברון זלצמן שביט 26/08/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    לאט לאט אבל בטוח. כל המלעיזים הם כנראה שכירים מתוסכלים וזקנים שמנהלי קריאיטיב צעירים אומרים להם מה לעשות
  • 11.
    שלישיית לא יוצלחים 26/08/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    שלישייה בינונית מינוס, כבר שלוש שנים הם הדבר הבא הבא הבא רק ששום דבר לא קורה. מייצרים חסויות עלובות בלי אף עבודה ראויה אחת. מייצרים זבל ומעלים אינספור טוקבקים על עצמם. בדיחה שמיצתה את עצמה מזמן. נקסט
  • מיטל 26/08/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    למה אי אפשר לפרגן בענף הזה, בייחוד כשמגיע? אנשים יורים לעצמם ברגל ואז מכנסים ישיבות, מבטלים קקטוסים ומבטלים עמלות ובוכים... אם יפרגנו קצת יותר, כולם ירוויחו יותר. ותחשבו על זה...
  • 10.
    פיהוקקקקקק (ל"ת)
    סרט מצויין בשביל y&r 26/08/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אמת בפרסום 26/08/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    כי בשניה השש עשרה, נרדמתי
  • 8.
    פרסומאי 26/08/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    כבר ראינו עשרות פעמים את החצי אנימציה חצי איור, אין פה שום דבר חדש. הסרטון לא ממש מעביר את המסר. חברת בייקרי ככל הנראה עשתה להם את הפרוייקט ורואים, כל הפרוייקטים שלהם נראים אותו הדבר.
  • 7.
    פרסומאית 26/08/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    ארוך ולא קולע
  • 6.
    וואו!! (ל"ת)
    אחת שיודעת 26/08/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יוראי 26/08/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    למרות שההתבססות על המחקרים היא איננה רצינית, הרי כל אחד מאיתנו יודע לשלוף מהמגירה בעת הצורך מאות מחקרים שמעידים באופן כזה או אחר על מגמה ואפקטיביות חשיפה של כל מדיה. אותי יותר עניין מה כל זה אומר על Y&R..
  • 4.
    איפה ימי גדעון הטובים איפה?!? (ל"ת)
    מיכאל 26/08/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    26/08/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    כשהגעתי ל"תעשה לי קצת סדר" שם הקריין עושה קול "מצחיק" כדי "להצחיק" שם זה נגמר.
  • מצחיק (ל"ת)
    חחח 26/08/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחד שיודע 26/08/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    האם זאת הדרך של שפ"מ להגיד שתקציב הפרסום עובר לחברון זלצמן?
  • (ל"ת)
    שביט 26/08/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אדיר 26/08/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    סרטון פוגע וחזק. סחתיין חז״ש
  • בכלל לא (ל"ת)
    26/08/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
  • בככל כן. לזה קוראים פיצוח (ל"ת)
    27/08/2013 12:26
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.