בלק-אאוט באינטרנט: צפו בקמפיין סרבי מבריק למימון כלבי נחייה לעיוורים
דמיינו שאתם פותחים את הבוקר, כרגיל, עם גלישה לאתר הבית המועדף עליכם ואז אתם נתקלים בחושך מוחלט. 'בלק-אאוט' של תכנים, כשהדבר היחיד שמופיע על המסך למולכם הוא מקל נחייה.
משרד הפרסום מסרביה - מקאן בלגרד, יצא לאחרונה בקמפיין פרו-בונו ייחודי שמטרתו גיוס תרומות למימון כלבי נחייה עבור ארגון NGO שעוזר עיוורים. הפתרון הקריאיטיבי שנבחר לצורך המשימה היה בולט, בעיקר תודות לעובדה שעל המסך לא הוצג כלום. כדי להמחיש לגולשים, גם אם לכמה רגעים, כיצד מרגיש עיוור שמנסה להתנהל בעולם של 'רואים' הוחשכו המסכים של האתרים המובילים במדינה, בהשתלטות מלאה על על צג המסך. האלמנט היחיד שנותר על המסך הוא מקל הנחייה המוכר בו נעזרים העיוורים, בליווי בליל של קולות וצלילים.
מנהל הקריאייטיב ולאדימיר קוסיץ': "האתגר שלנו היה לעזור לארגון NGO לעיוורים ולקויי ראייה, ומטרתו - רכישת כלבי נחייה. מכיוון שהתקציב שלנו היה נמוך מאוד, החלטנו לצאת בקמפיין דיגיטל יוצא דופן. הרעיון היה לייצר החשכה מסונכרנת של אתרי האינטרנט המובילים בסרביה, כך שגולשי אתרים אלו יוכלו להרגיש 'עיוורים' למשך דקה אחת. באמצעות השתלטות מוחלטת והחשכה מלאה, התוכן המוכר של האתר הפך לעולם מבולבל של מלל וצלילים. בעזרת מקל הנחייה, להבדיל מהסמן הרגיל, הגולשים יכלו לצרוך את תכני האתר ללא הרכיב הויזואלי".
- 3.טוב אבל לא מצויין (ל"ת)Shai 22/08/2013 18:37הגב לתגובה זו
- 2.him 19/08/2013 15:16הגב לתגובה זושל שלמור עבור גלעד שליט לפני כמה שנים טובות.
- 1.רעיון יפה, מקורי ומעביר בהחלט את המסר (ל"ת)איריס 19/08/2013 14:18הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
