מסתמן: לאחר שנה - החממה הטכנולוגית של גיתם ועדי כהן תפסיק את פעילותה
לאחר כשנה וחצי של השקעה ופעילות מאומצת, קרן פאמה והחממה הטכנולוגית שפעלה לצידה במסגרת זיכיון של המדען הראשי צפויה להודיע על הפסקת פעילותה - כך נודע לאייס.
מאחורי 'פאמה חממה טכנולוגית' שייעדה את השקעותיה לתחומי מובייל, מדיה, אינטרנט, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, מנועי המלצה וערוצי שיווק חדשניים עומדים בכירי תעשיית השיווק והפרסום: משרד הפרסום גיתם BBDO, גיתם מערכות תדמית, Y2Y עדי החזקות (עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום) ומיכל המאירי. גורם נוסף שהיה אמור לקחת חלק בקרן היא רשת BBDO העולמית. החיבור בין כהן לבכירי גיתם מודי כידון, מושיק תאומים ומנכ"ל המשרד מיכל המאירי מתבסס בעיקר על שיתוף הפעולה ארוך השנים בין מותג הסלולר ומשרד הפרסום.
לאייס נודע, כי תאריך היעד לתחילת פעילותה של 'פאמה' היה ה-1 ביוני, אך ממש בדקה ה-90, רגע לפני הקלימאקס וההשקה החגיגית הודיעה הקרן על גניזת הפרויקט היומרני ובחינת המשך דרכה. עוד נודע לאייס כי המדען הראשי העניק לקרן ארכת זמן מוגבלת בה היא נדרשת להחליט על צעדיה. למרות שבחברה עדיין לא מכריזים סופית על הפסקת הפעילות, נראה כי הודעה זו, מצד הקרן שטרם נכנסה לשלבי השקעה מהותיים בסטארט אפ כלשהו, צפויה להתקבל בקרוב.
על פניו נראה שכמו במקרים רבים אחרים, ההחלטה על סיום הפעילות נעוצה בהיבט הפיננסי. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי מספר שותפיות וחוזים עליהם הייתה אמורה לחתום הקרן מול משקיעים וגופים נוספים לא יצאו לפועל - מה שהפך למכשול המרכזי וגרם לבעלי המניות לחשב את צעדיהם מחדש.
- קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"
- השתלטות: 68 מ-103 עבודות האפי עלו לגמר - 40% של מקאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לפגיעה המוראלית והאכזבה הגלויה, גניזת הפרויקט תוריד לטמיון השקעה כספית לא מבוטלת של הנוגעים בדבר. בנוסף לשעות הרבות שהושקעו במיזם המבטיח, הקרן שהייתה אמורה לפעול באשדוד, הכניסה את היד עמוק לכיס - גייסה לא מעט עובדים בכירים משוק הטכנולוגיה וההיי-טק, מינתה מנהלים בתפקידי מפתח ושילמה משכורות גבוהות עד שהגיעה להחלטה הגורלית על עתידה.
מודל העבודה של 'פאמה' כפי שציין עדי כהן בראיון ל-TheMarker לפני מספר חודשים, אמור להתבסס לא רק על כספי המדען הראשי. 'פאמה' ביקשה לעבוד במתכונת של קרן שמפעילה חממה טכנולוגית, כאשר בניגוד לחממות אחרות המשקיעות במיזמים רק בשלב הסיד - הראשוני, הקרן תכננה להיות נוכחת גם בהשקעות המשך, בשלבים מאוחרים יותר. מטבע הדברים, בעלי הקרן הסתמכו על ניסיונם הרב בתחומי השיווק והפרסום, הניהול ועולמות המובייל והמדיה. המטרה הייתה לאתר באופן סלקטיבי את חברות הסטארט אפ המתאימות, להעניק להם תמיכה אגונית, ייעוץ מתאים וכן לחבר אותם למשקיעים הנכונים בישראל ובעולם.
בראיון ל-TheMarker ציין כהן כי "הקרן תשקיע במיזמים נבחרים מיליון עד 2.5 מיליון דולר. במידת הצורך הקרן תבצע השקעות משותפות עם קרנות נוספות. בכל שנה תבצע הקרן חמש-שבע השקעות, ובסך הכל תהיה מושקעת ב-20-25 חברות".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מודי כידון אישר לאייס את הפרטים ואמר: "אכן נכון, השתנו המון פרמטרים מיום שהגשנו את הבקשה ועד היום. כעת אנחנו בודקים האם יש למודל הכלכלי שלנו היתכנות כלכלית, וכך נדע האם להמשיך בפעילות או שלא".
מהמדען הראשי נמסר לאייס: "לא התקבלנה אצלנו הודעה כזו".
- 11.יוסי 10/07/2013 12:59הגב לתגובה זואפסים שלא עשו כלום בחיים שלהם וכל מה שנשאר להם זה לטקבק.
- 10.איללקה 10/07/2013 09:42הגב לתגובה זומנכ"ל מעוקר וחסר כל אינטואיציה פרסומית מדרדר את המשרד שלך מרבעון לרבעון, לא תחיליף אותו? מודי איש חכם אם הוא יפטר את מיכל אז הטביעה של הספינה המפוארת שתהיה תהיה קשורה לפיטורים שלה, בדיוק כמו שקרה בשלמור - מאז שגדעון עזב כולם ייחסו זאת לעזיבתו. מודי ישאיר את קייט וינסלייט על הקצה של הסיפון שתהיה אחרונה לטבוע עם הספינה כך כולם יגידו שהטביעה היא באשמתה וכך מודי יוכל להתחיל מחדש ללא רבב. the perfect storm
- 9.אואן 10/07/2013 09:29הגב לתגובה זועם המודל העסקי של הסווטשופ בגיתם ובעוד משרדי פרסום לסחוט את הלימון עד תום כל פישר יכול להרוויח מיליונים, הייטקיסט משרוויח 30-40 בחודש אי אפשר לערבל עם גלאם ריק מתוכן. משרדים עבריינים ראוי שיבואו על עונשם
- 8.מיקי 10/07/2013 09:25הגב לתגובה זוכמו החבר שלו נוחי הוא לוקח ירושה טובה והופך אותה לחובות
- 7.גיתם 10/07/2013 08:51הגב לתגובה זובמקום להתעסק בפרסים ובסטארטאפים כושלים הגיע הזמן שמיכל המאירי תעשה כמו שצריך את הדבר היחיד שהיא צריכה לעשות (ופשוט לא יודעת איך) פרסום אמיתי.
- 6.סטארט אפ 09/07/2013 18:08הגב לתגובה זומזבלים את השכל ומחרטטים כדי שאנשים יקנו מוצרים שהם לא צריכים ויוציאו הון עתק על זבל, זאת תעשיית הפרסום. כשאתם מנסים לעשות עסקים קצת יותר מתוחכמים ורציניים מתגלה כמה אתם כישרוניים... נו, לך תסדר לשרון עוד תכנית טלויזיה, בזה אתם טובים.
- 5.מכה קלה בכנף ותו לא (ל"ת)ארט-דיקטטור 09/07/2013 17:29הגב לתגובה זו
- בוני 09/07/2013 22:09הגב לתגובה זומכה כואבת מאוד בכנף למר כידון שלא מצליח להרים שום חברה בתחום הטכנלוגי מלבד אינראקטיב. בלי מושיק לתת לו עצות (תאומים לא מבין בתחום) בלי נוחי לתת לו תקציבים וטיפה קשיים בעסק השמן שהוא מנהל והאיש אבבוודדדדד
- לקוחה של גיתם 09/07/2013 23:58אני עובדת עם משרד עצמאי מצויין בדיגיטל , באופליין עם גיתם החמודים
- 4.זה המדען דפק אותם (ל"ת)09/07/2013 17:28הגב לתגובה זו
- 3.מה שנקרא כל הכידון (ל"ת)09/07/2013 17:26הגב לתגובה זו
- 2.09/07/2013 17:26הגב לתגובה זוהבית בושת במשרדי הפרסום, שם אתם מתזזים את העובדים על ימין ושמאל
- 1.זו מכה למודי קידון. ומה שרון אומרת? (ל"ת)גלעד 09/07/2013 17:25הגב לתגובה זו
- מה הקשר לשרון יא אפס (ל"ת)09/07/2013 17:27הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
