מי הפריע למסיבת האוזניות בלילה הלבן? LEAD הוריד את המוזיקה והעביר מסר

השילוב בין מסיבה פתוחה לגילאי 18 ומעלה, ולצידה האלכוהול שזרם חופשי, היה הטריגר עבור המשרד ו'אור ירוק' להשקת קמפיין נגד נהיגה בשכרות
משה בנימין | (8)

מסיבת האזניות בכיכר רבין - אירוע שהפך למסורת שנתית שמושכת אליה מדי שנה עשרות אלפי בליינים במסגרת הלילה הלבן - הייתה השנה שונה במקצת. המסיבה שכשמה כן היא, מורכבת מאלפי מבלים ועליהם אוזניות, הופסקה במפתיע במסגרת מהלך פרסומי של עמותת אור ירוק ומשרד הפרסום LEAD.

במסיבה שמיועדת לגילאי 18 ומעלה, יכולים המבלים להשאיל אוזניות שמחוברות לערוץ מוזיקה של ה-DJ, וכן להגיע עם אוזניות מהבית ולהתחבר לאפליקציית רדיו ת"א 102 FM שהעביר את המסיבה במקביל. בסופו של יום יוצא שכל הנוכחים שומעים את אותה המוזיקה במקביל, ובאוזניות.

השילוב בין מסיבה פתוחה בכיכר רבין, לגילאי 18 ומעלה, ולצידה האלכוהול שזרם חופשי, היה הטריגר עבור משרד הפרסום ו'אור ירוק' להשקת קמפיין ייחודי במסגרת הקונספט הידוע של "אם שותים - לא נוהגים". בלב ליבה של המסיבה, קצת אחרי השעה 23:00 ובשיתוף עם רדיו ת"א, מארגני המסיבה וה-DJ במקום, הופסקה באחת המוזיקה ששודרה באזניות, ולאחר 2 שניות של שקט מוחלט כשהמבלים תוהים במה מדובר הושמע קטיע קריינות קצר באלו המילים: "ברגע אחד, הכול יכול להיפסק. שתיתם אלכוהול? אל תנהגו".

ליאור זייד, סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום LEAD אמר לאייס: "יש כאן פלטפורמה של עשרות אלפי מבלים בגיל הנכון. זה הקהל המדויק עבור מהלך מהסוג הזה - קהל שלרוב מגיע למסיבה עם אוטו מחוץ לעיר, שותה בזמן הבילוי, ולאחר מכן צריך לשוב הביתה". עוד הוא מוסיף: "שמענו לא מעט קריאות עידוד מהקהל שהפנים את המסר המפתיע. צריך להבין שמדובר במגה מסיבה עם הקהל הרלוונטי - זה היה הרגע הנכון לייצר 'הפרעה' מהסוג שתורגש גם בבטן".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בארועים חגיגיים כמו הלילה הלבן בתל אביב, צעירים רבים נוטים לשתות אלכוהול, רבים מהם ינהגו לאחר מכן לביתם. על הצעירים הללו להבין כי כל טיפת אלכוהול אותה הם שותים לפני הנהיגה מסכנת גם את חייהם וגם את חייהם של שאר יושבי הרכב. על המשטרה להגביר האכיפה במהלך אירועים כאלו בכדי להרתיע את המשתתפים מנהיגה תחת השפעת אלכוהול".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחלה קריאטיב! (ל"ת)
    רונן 04/07/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ג 03/07/2013 22:35
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה? על כל שטות שפגשה אדם וחצי במקרה הטוב תוציאו כתבת יח"צ? מהלך חביב ותו לא
  • 5.
    02/07/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    איזה מהלך, נפלתי
  • 4.
    איש השקר 02/07/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    אחלה הרמה לכתבה.
  • 3.
    אולי מספיק עם הטריקים הזולים (ל"ת)
    דל ומאולץ 02/07/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה גונן 01/07/2013 21:11
    הגב לתגובה זו
    עוד בלוף של התקשורת
  • 1.
    גאון של אמא 01/07/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    תגרום לצעירים להפסיק להנות ולטרחן אותם . זה בטוח יגרום להם לא לנהוג שיכורים
  • 30 שניות זה ממש לא לטרחן אף אחד (ל"ת)
    יופי 02/07/2013 08:58
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.