אלפי פלסטינאים מסתננים לישראל וגונבים רכבים - איפה צה"ל והמשטרה?
לתופעה הזו יש שתי השלכות גדולות - כלכלית וביטחונית. ההשפעה הכלכלית של גניבות הרכב ברורה - הגניבות גורמות לכך שעלות ביטוח הרכב תתייקר. חברת הביטוח תעמיס על הצרכנים את הסיכון שבגניבות כשאחרי חודשיים עם גניבות מועטות, הגנבים-פורצים חזרו לשגרה וזה מתבטא כבר במחירי הביטוח.
ההשלכה הביטחונית מטרידה. על פי ההערכות נגנבים כעת רכבים בקצב חודשי של מעל 1,500. זה אומר שאלפי פלסטינאים מסתננים מאזור יהודה ושומרון לישראל וגונבים רכבים ובהמשך הם חוזרים איתם לשטחים. חלק מהגניבות, על פי ההערכות, מגיעות משיתוף פעולה מקומי-ישראלי עם גורמים בשטחים. חלק מהגניבות עוברות למשחטות בתוך תחומי הקו הירוק.
התופעה הזו מלמדת על מסננת גדולה באבטחה של מערכת הביטחון, אך נתמקד בעיקר בהשלכות הכלכליות.
ביטוח הרכב התייקר בשנתיים האחרונות ב-30% על רקע התגברות התאונות "הקלות" בשל פקקים, והתייקרות מאוד משמעותית של מחירי החלפים בשל בעיות בשרשרת האספקה. חברות הביטוח הפסידו בתחום והעלו מחירים כדי לאפס את ההפסדים. הן העריכו כי לקראת אמצע-סוף השנה שעברה ההפסדים כמעט ויתאפסוואכן ברבעון השלישי היה שיפור גדול מאו בתוצאות התחום, וצפוי שהרבעון הרביעי ימשיך עם אותה מגמה וחברות רבות יעברו לרווח בתחום, אבל זה לא מבטא ומרמז על ההמשך.
היקף גניבות הרכב בעלייה
ברבעון הרביעי היקף גניבות הרכב ירד דרמטית על רקע המלחמה והסגרים כשבמקביל גם היקף התנועה ירד ואיתו גם מספר התאונות. אלא שההערכות על רווחים לחברות הביטוח ומעבר לירידות במחירי הביטוח היו מוקדמות. בחודשיים האחרונים קצב גניבות הרכבים עלה דרמטית.- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעלי הרכבים של המותגים הנגנבים ביותר - יונדאי i10, הונדה ג'אז, טויטוה קורולה, קיה פיקנטו, יסבלו מעליות מחירים כשכבר מסתכמות ב-2% עד 5% בחודשיים הראשונים של השנה. במקביל, הם נדרשים למגן טוב יותר את הרכב, שזו בעצם עלות עקיפה נוספת לבעלי הרכבים.
חברות הביטוח הפסידו 1.5 מיליארד שקל בתחום ביטוח הרכב
תחום ביטוח הרכב הפסיד על פי ההערכות כ-600-700 מיליון שקל בחברות הביטוח כשלמעשה בשנתיים האחרונות ההפסדים עעולים על 1.5 מיליארד שקל. ההפסדים האלו כאמור בירידה דרמטית, ולמרות העלייה בגניבות, לא צפוי שנראה עליות מטאוריות כמו בשנתיים האחרונות בעלות הביטוח. צריך גם לזכור שחלק מהעלייה בביטוח בחודשים האחרונים, מיוחס גם למשבר מול החות'ים בים האדום שמשפיע על עלויות השילוח של רכבים וחלקים לרכב. ההתקפות של החות'ים מאלצים את הספינות לעקוף את הים האדום ובכך להאריך את זמן ההובלה בשבועיים במקביל לעייה במחירי התובלה.
החות'ים מכוונים על ידראל, אבל הפגיעה היא עולמית וארה"ב ובריטניה תוקפות מעוזים ובסיסי חות'ים כדי להסיר את האיום.
אם לא יהיה פתרון בחודשים הקרובים תהיה לזה השפעה על מחירי הביטוח, השפעה של אחוזים בודדים. השאלה היותר חשובה היא איך עוצרים את גניבות הרכב. רק ירידה בגניבות הרכב, תעצור את מחירי הביטוח ואפילו תוזיל אות0.
- עזרא גבאי - הוא סוכן הביטוח מאחורי פרשת "יד לוחצת יד"
- אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 31.ציפק'ה פארצמאכן 29/02/2024 02:55הגב לתגובה זוהרכבים נגנבים לשטחי יהודה ושומרון על ידי אזרחי ירדן לשעבר.
- 30.עלחי 28/02/2024 19:46הגב לתגובה זויש אצלנו מי שחושש לסמן גבולות ומעדיף להשאיר הגבולות פתוחים ובלבד שלא יסומנו גבולות...אנשים נרצחים, רכוש נגנב ועדיין תקועים על אותו קו חשיבה עקום
- 29.רוני 28/02/2024 00:33הגב לתגובה זושום דבר ובשום נושא לא עושים את העבודה כפי שמצפים עד הסוףאם בכלל והתושבים לא מרגישים שבאמת מנוהלתכאן מדינה wtf
- 28.סבטלנה 27/02/2024 10:29הגב לתגובה זובן גביר הדתי לא מתאים. רק דיבורים.
- 27.נחמיה 27/02/2024 10:27הגב לתגובה זוכי הוא התפלל לאדושם.
- אבנר 27/02/2024 15:37הגב לתגובה זוהאיש הוא אסון
- 26.א-ב 26/02/2024 14:59הגב לתגובה זוהסגול לא נאחז בדש בגדו ולפיכך לא הוציא הנחייה.
- 25.ירושלמית 26/02/2024 12:44הגב לתגובה זו1. הרכב נגנב. 2.קונים חדש ומשלמים מס לממשלה. 3. חברת הביטוח מעלה את מחיריה גם לבעלי רכב ללא תביעות. תם סיבוב.
- 24.משה 26/02/2024 06:53הגב לתגובה זואם שחררנו בהתחלה חטופים לפי מפתח של 3 מחבלים לחטוף , עכשיו המפתח הוא 100 מחבלים לחטוף , וכשיגיעו השיחות לשחרור החיילים נשחרר את כל המחבלים של כל הארגונים ויהיה להם עוד יכולת לשחרר גם את כל הגנבים הפליליים !!! שווה להיות מחבל במדינה הזאת !
- 23.88 25/02/2024 23:04הגב לתגובה זופלשתין זה כינוי גנאי שנתנה האימפריה הרומית לארץ ישראל אחרי מרד בר כוכבא. הם שינו את שמה של יהודה לפלשתינה, ואת ירושלים לאיליה קפיטולינה.
- 22.הליכוד = מחדל 25/02/2024 19:30הגב לתגובה זוממשלת המחדל ממשיכה לפשל ...
- 21.משה 25/02/2024 19:21הגב לתגובה זו50% מהגניבות זה לא גניבות אמתיות . סוחרים חברות ליסנג אנשים פרטים מנסים לקבל מחירון כאשר רוצים למכור את הרכב ברגע שלא מצלחים משארים לאחמד את המפתח והוא דואג לקקחת את הרכב . למחרת מחזיר את המפתח . נורא פשוט וקל
- 20.ע.א 25/02/2024 07:31הגב לתגובה זואיפה הם !!! באים לקחת משכורת כל חודש האזרח הנורמטיבי לא מעניין אותם מושחתים ברמות על חלל . מערכת פשוטה כמו בכביש 6 פותרת את הבעיה כל רכב שמגיע למחסום ולא עובר כי הוא לא ״ירוק״, נעצר לבדיקה . מצריך חובת קידוד חד פעמית שתידרש על ידי חברות הביטוח. תנאים לירוק : 1) לא הוכרז כמספר רכב גנוב . 2) מספר זהה לקידוד מהקודן המוצמד. 3) הקודן עובד . 4) כל רכב שנחשד על ידי איתוראן/חברות אחרות בגלל תזוזה לא צפויה. רכב שלא עבר בירוק מופנה מייד לנתיב בדיקה ייעודי . ככה יקטינו בצורה ניכרת ביותר את מספר גניבות הרכב בישראל שעוברים ליו״ש . יצריך החלטה של משרד הביטחון ומשרד התחבורה יחדיו על מי מבצע מה , למה , וכמה . לשם כך חייבים התערבות של ראש הממשלה .
- פיני 25/02/2024 19:09הגב לתגובה זואבל שכחת להסביר שהמדינה מרוויחה 100000 ש"ח במיסים מכל רכב שנגנב שכן במקומו בדרך כלל נקנה רכב חדש למה שהמדינה תפסיד 30,000 רכבים כפול 100,000 ש"ח לרכב למה ???????????? האזרח ישלם את זה פשוט מאוד
- 19.מבין 25/02/2024 07:28הגב לתגובה זורוב הגנבות הם על ידי ישראלים, מאותם שלא חוששים מערביי יוש, אז אל דאגה מהפלסטינאים...
- 18.אלון 25/02/2024 07:24הגב לתגובה זויביא פיתרון.10 שנים מינימום על גניבות10 שנים מינימום על החזקת נשקוכן הלאה ואז המנוולים ירתעו.היום אין ענישה ראויה !!!!
- 17.מוחמד הו ח זיר מטונ 25/02/2024 03:05הגב לתגובה זוערבים מוסלמים גונבים כל הזמן ככה זה ערבים ואיתם אתם רוצים לעשות שלום? זה בני השטן גנבים רוצחים לא לתת להם להכנס לפה
- 16.מנשה קליימט 24/02/2024 22:46הגב לתגובה זומאפשרים וזוכים לתוספת תקציב על כל כישלון
- 15.למה לא בודקים רכבים שנכנסים במעברים ליהודה ושמרון (ל"ת)הפקרות 24/02/2024 20:59הגב לתגובה זו
- 14.לדעתי, האשמה היא בבתי-המשפט המנותקים מהמציאות המדממת. (ל"ת)אני מודאגת 24/02/2024 19:52הגב לתגובה זו
- אמיר 24/02/2024 22:29הגב לתגובה זואמרו לנו שאם רק לא ניתן לפועלים להכנס יהיה פה גן עדן. שוב ספין קל להאמין. קשה ליישם.
- 13.לל 24/02/2024 19:41הגב לתגובה זוכל זוטר במערכת הביטחון יודע איפה נמצאות 36 משחטות הרכב בשטחים, רק צריך לקבל החלטה לסגור אותם
- 12.זה 'חדשות'? 24/02/2024 18:41הגב לתגובה זותאתרו מי בממשלת החורבן מקבל שוחד - זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם מציירים. ממשלת החורבן היא ה-הבעיה
- 11.אנונימי 24/02/2024 16:00הגב לתגובה זואם גנב נתפס נותנים לו עונש על תנאי ,ואם הוא נתפס עוד פעם נותנים לו עוד פעם על תנאי בסופו של גנב רכב שיגנוב עוד מאה פעמים בסוף הוא יקבל קנס של 500 שקל.אז תחשבו לבד מי נגד מי,
- 10.ביבי זה אסון 24/02/2024 15:06הגב לתגובה זובן גביר פקה פקה ,ליצן מגודל
- 9.טוני המרוקאי 24/02/2024 13:55הגב לתגובה זוכולם מרוחים חוזר המזרח הקטן שצריך לקנות רכב חדש.לכן המדינה לא עושה כלום
- 8.Dude 24/02/2024 12:08הגב לתגובה זוכמו תמיד, רק אחרי המכה הגדולה, כאשר יהיו עשרות ואולי מאות הרוגים, יתעוררו כל כוחות הביטחון המופתעים, תמיד מופתעים. הערבים מתחמשים, הערבים חודרים ללא מאמץ לעומק הארץ, אצלנו החוק דואג לשלומם וביטחונם של הפושעים, גם לפרנסה על חשבון האזרחים. ביום שאחרי יתחילו להקים ועדות חקירה.
- 7.מרינה 24/02/2024 11:51הגב לתגובה זוקשקשן ללא קבלות
- אנונימי 25/02/2024 07:22הגב לתגובה זובגלל זה את שונאת דתיים/יהודים ?
- 6.יורי 24/02/2024 11:35הגב לתגובה זועד מתי ?
- איזה גבולות? זאת אותה מדינה (ל"ת)יהושע 24/02/2024 21:30הגב לתגובה זו
- Dude 24/02/2024 13:26הגב לתגובה זומי שלא יודע את ההיסטוריה, נידון לחיות אותה מחדש.
- 5.אני 24/02/2024 10:46הגב לתגובה זוחברות הביטוח מעלות את המחיר, אל תחיו באשליה שהן ״מפסידות״. יבואני הרכב מוכרים עוד רכבים, וגם העלו מחירים ללא סיבה. מערכת הבטחון בקונספציה שאם ערביי יו״ש מתפרנסים מהגניבה אז הם לא יעסקו בטרור. והעם מפסיד.
- 4.יוסקה 24/02/2024 10:45הגב לתגובה זורק כך ירדו גנבות הרכב בצורה דרמטית ובהתאם מחירי הביטוח ולשם כך דרושה רפורמה משפטית
- 3.הימין ההזוי הביא למדינה דו לאומית וככה זה נראה (ל"ת)קלבסיאלה 24/02/2024 10:30הגב לתגובה זו
- אביטל 24/02/2024 21:48הגב לתגובה זואתה צריך לפחד כפליים בשתי מדינות
- 2.אנונימי 24/02/2024 10:23הגב לתגובה זוחברות הביטוח במקום לקטר על מערכת הביטחון שיציבו מםקחים במעברים בין ישראל לשטחים שהיום פרוצים לחלוטין ובא לציון גואל
- אשר 24/02/2024 16:54הגב לתגובה זותתפתרו ומהר
- התכוונת לממשלת המשילות (ל"ת)אמיר 24/02/2024 22:30
- Dude 24/02/2024 13:30הגב לתגובה זוכי הרבה יותר קל לגלגל עלויות על הלקוח, עם תוספת קטנה. גם כאשר הם מכריזים על הפסדים, זה לפעמים אומר על רווחיות אדירה פחות קצת יותר רווח אפשרי. גנבים יש מכל מיני סוגים, יש כאלה עם מברג בכיס ויש עם משרד ממוזג.
- 1.צאו מהטלוויזיה 24/02/2024 10:13הגב לתגובה זוהבורות של היהודים הישראלים היא האיום הקיומי, אפילו אין להם מושג איך מתנהל גוש השקל ביומיום. גדר חחח... איך מתנחלים יכנסו אם יש גדר
סוכן ביטוחאף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
מאחורי גל המעצרים בפרשת "יד לוחצת יד" מסתתר אותו סיפור ישן: סוכני הביטוח מרוויחים מיליונים, ההסתדרות מגנה על הפרות הקדושות שלה, והרפורמה בשוק שוב נתקעת - כך נראה שוק ביטוח בלי פיקוח
אף אחד לא הופתע כשבמרכז פרשת "יד לוחצת יד" עומד סוכן ביטוח מוכר. מי שמכיר את שוק הביטוח יודע טוב מאוד עד כמה הקשרים האישיים והקומבינות הם חלק בלתי נפרד מהמשחק. אי אפשר לצפות להוגנות רבה מאנשים שלימדו אותם שמותר לעבוד על הציבור. נכון, הם לא אמורים להיות מושחתים ועבריינים, אבל כשחלק מהמערכת מבוסס על תגמולים על בסיס "לדפוק אנשים" כשאתה עובד בזה במשך שנים, הרגש מתקהה, המצפון נשחק ואתה כבר לא מבדיל בין מה מותר ומה אסור.
במרכז הפרשה עומד, לפי החשד, סוכן ביטוח מוכר ומצליח שהצליח לטוות רשת קשרים עם ועדי
עובדים, עם ראשי ערים ואפילו עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. למעשה, זה דרך בר דוד ששימש על פי החשדות למתווך-מעאכר שלו. כאן גם המקום לשאול: האם מדובר במקרה נקודתי, או בתוצאה "טבעית" וחוזרת של מבנה כוח רקוב שבו כל אחד דואג לחבר'ה שלו?
כי גם בר-דוד, נזכיר, יושב בראש גוף שאין עליו באמת פיקוח. הוא פועל בחופשיות כמעט מוחלטת, הוא יכול לכאורה לחלק טובות הנאה, יש לו ככל הנראה את היכולת להגן על הזכויות של החברים שלו בצמרת של ההסתדרות וזה הרבה לפני שהוא דואג לעובדים הקטנים. מה שמבליט את זה היא ההתנגדות העיקשת שלו למיסוי קרנות ההשתלמות. כמו שכתבנו כאן מדובר במוצר שמיטיב בעיקר עם העשירונים העליונים, זו מתנה יקרה שהמדינה מממנת. צריך למסות את הקרנות האלה, וזה יכול להכניס לקופת המדינה מיליארדים שילכו לחלשים שעליהם אמור להגן בר דוד. אבל בר-דוד דואג לחברים. הוא משתמש בכוח הפוליטי שלו כדי לטרפד כל ניסיון כזה. כך שנה אחרי שנה, בר דוד בולם את הדרג המקצועי באוצר.
ואולי כאן מתחברת התמונה הגדולה יותר. זה לא רק דאגה לעשירים, זה דאגה גם לחברים במעגל השני - סוכני הביטוח. הסוכנים שמרוויחים טוב מאוד מטיפול ומהעברה של קרנות השתלמות בין גופים מוסדיים. זה שוק של מיליארדים, זה "פרת מזומנים" אמיתית. אולי זה חשוב לסוכן הביטוח החבר של בר דוד ואנשי ההסתדרות?
- עזרא גבאי - הוא סוכן הביטוח מאחורי פרשת "יד לוחצת יד"
- יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נעצר: חשד למעורבות בפרשת שחיתות רחבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סוכן הביטוח הזה מנהל סוכנות קטנה-בינונית, שמספרת שהיא אובייקטיבית (אתר הסוכנות) ודואגת ללקוחות. לסוכנות ותק של מעל 30 שנה, והיא מדגישה כי היא מספרת מגוון פתרונות תוך שמירה על עצמאות מקצועית מול גופים מוסדיים.
