עומר שלוס ובן טופור - טיטאן
צילום: מאיה לוזון

קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'

לדברי הקרן, שוק ההייטק הישראל התבגר וישנו צורך בהנזלה של בעלי המניות. בטיטאן מספרים כיצד כאשר יש כמה משקיעים בקרן, אשר לכל אחד מחזור חיים שונה, לוח הזמנים משתנה והלחץ על מנהלי החברות גודל, ולכן עסקאות סקנדרי אותן היא מבצעת משתלמת עבור המשקיעים. 
תומר אמן |

קרן Titan Capital Partners מכריזה על קרן גלובלית חדשה, בהיקף של 100 מיליון דולר. המשלבות בין קניית אחזקות בחברות וקרנות בעסקאות סקנדרי (רכישת מניות משנית) והשקעות במסגרת סבבי גיוס הון. לצד הקרן המרכזית, טיטאן מנהלת מספר קרנות צד באמצעותן היא מתכננת להפעיל 100 מיליון דולר נוספים בשלוש שנים הקרובות, כלומר 200 מיליון דולר סה"כ. 

 

לדברי הקרן, שוק ההייטק הישראלי התבגר וישנו צורך בהנזלה של בעלי מניות, לכן עסקאות סקנדרי משמשות ככלי עבודה חשוב. חברות נשארות פרטיות לאורך יותר זמן ומתחיל להיווצר פער בין האינטרסים של המשקיעים בחברות, שכל אחד מהם מייצג קרן עם מחזור חיים שונה. לחצים מנוגדים מכיוון משקיעים שונים מופנים למנכ"ל ולצוות המייסד, לכן הנזלת הכסף במכירת מניות משנית מאפשרת ליישר אינטרסים פנימית.

בנוסף לפתרונות פיננסיים, טיטאן מסייעת לחברות הישראליות שהגבירו את היקף רכישת החברות בשנים האחרונות, לרקום את הקשרים הבינלאומיים הדרושים כדי לגייס ולרכוש חברות אחרות.

 

בין משקיעי הקרן (טיטאן) נמנים 5 משרדים משפחתיים של מיליארדרים מארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ודרום קוריאה. זאת בנוסף לקבוצות ניהול עושר של שלושה בנקי השקעות גלובליים מארה"ב ושוויץ. מאז הקמתה, ביצעה הקבוצה השקעה של 14 מיליון דולר ביוניקורן ורביט, המשלבת השקעה במסגרת סבב גיוס הון ורכישת מניות בסקנדרי. הקרן צפויה לבצע בין 10 ל-15 עסקאות, כאשר היקף ההשקעה הינו עד 15 מיליון דולר פר עסקה.

 

טיטאן הוקמה על ידי בן טופור, שעשה את צעדיו הראשונים בתחום בבית ההשקעות קוקרמן, שם גייס קרוב ל-35 סיבובים לחברות ישראליות. לאחר מכן הצטרף כשותף מנהל לקרן קטליסט והוביל עסקאות בחברות BlueVine ו- Trax Retail שהפכו לחברות בשווי של יותר ממליארד דולר. טופר צרף כשותף בכיר את עומר שלוס, שבשש שנים האחרונות פעל בתחום הפרייבט אקוויטי בלונדון ב-CP Group. לקרן שותפים נוספים הממוקמים בניו יורק ולוס אנג'לס, שעבדו בעבר בארגונים: Coller Capital LGT, Morgan Stanley ודויטשה בנק.

 

בן טופור, מייסד-שותף בקרן טיטאן: "הגמישות והשילוב שאנחנו מציעים בין השקעות אקוויטי וסקנדרי, הן בחברות והן בקרנות, הוא מכפיל כח משמעותי בשוק ומאפשר לשותפים לקבל חשיפה לחברות הטובות ביותר בצורה חכמה ובמהירות. אנחנו מאוד סלקטיביים עם החברות שאנחנו חוברים אליהן ובוחנים אותן לפי תוצאות פיננסיות אובייקטיביות."

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.